Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
CITAT (anna_rispan @ 24-03-2007, 13:17) *
ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi kanske ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.

kör hårt!!

farbror blå: jag vet inte vad du menar....
LadyG
Så, nu är jag hemma igen och joggandet gick bra.

3,3 kilometer på 30 minuter - inget blodigt tempo mao men jag vet inte var mina gränser går än så jag famlar fortfarande i mörkret smile.gif

Klättringen gick si och så mest för att jag har en öm tå som besvärat mig de senaste tre veckorna. Kunde inte belasta foten som jag ville på fästena och då fick jag dra mycket med armarna istället.

Vet inte om jag gjorde en riktig chin eller inte i gymmet, men jag lekte med stången lite och nog kändes det som att jag snart kan göra en på riktigt! Det har säkert med kombinationen styrketräning och viktras att göra, gissa vem som inte är ett dugg ledsen för det!
stina
Tänk då blev det som jag misstänkte - "professorskan" LadyG har blivit kär.... wub.gif wink.gif biggrin.gif Löpband är en gudomlig uppfinning för oss som älskar fart- och tidskontroll! Jag är också kär! tongue.gif Stenkoll har man på sin löpning på ett löpband - titta på vacker natur kan man gå ut och gå och göra - inte har man tid med det när man TRÄNAR heller då ligger fokus någon helt annan stans.... tongue.gif

Nog tyckte jag att det såg ut som om du gjorde en "riktig" chin! Det var roligt att brumma runt där - det måste vi göra om! Mycket skojigt finns det att leka med på ett gym! biggrin.gif Och extraroligt när man är två - jag tränar ju jämt ensam på mitt gym.... Kul när man kan sporra varandra till stordåd!

Klättringen var kul - jag grejade i alla fall överhänget och tog mej upp till toppen (med en vilopaus efter överhänget). smile.gif

Träningsvärken känns bättre faktiskt. Jag gick/sprang lite på löpbandet bredvid LadyG medan hon sprang. Så jag fick en vettig uppvärmning innan klättringen och det var nog bra. Men rejält trött i kroppen är man definitivt efter ett klättringspass. Inte mycket som slår klättring i att bli utmattad. Det är helt klart inte höjden som är problemet - det är så grymt fruktansvärt jävulusiskt tungt att klättra helt enkelt, det är DET som sätter gränserna....

Fizzgigg fick dessutom någon idé om att vi skulle testa att klättra och "inte använda fotstöd", alltså bara hänga i armarna när vi klättrade och "springa" på väggen med fötterna när vi skulle uppåt. Herrejösses, vad jobbigt och tungt det var! slap.gif
t955i
Tog en skön liten runda på 53 km på cykeln. Gick ganska bra, ligger fortfarande lite lågt i medelhastighet men det ska nog bli bättre. Det var kallt som skam dock.
stina
CITAT (t955i @ 24-03-2007, 21:42) *
Tog en skön liten runda på 53 km på cykeln. Gick ganska bra, ligger fortfarande lite lågt i medelhastighet men det ska nog bli bättre. Det var kallt som skam dock.

Liten!!!! Min rumpa hade brunnit upp för länge sedan! fear.gif Hur mycket tycker du är en stor runda egentligen??? ohmy.gif
LadyG
CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:21) *
Tänk då blev det som jag misstänkte - "professorskan" LadyG har blivit kär.... wub.gif wink.gif biggrin.gif Löpband är en gudomlig uppfinning för oss som älskar fart- och tidskontroll! Jag är också kär! tongue.gif Stenkoll har man på sin löpning på ett löpband - titta på vacker natur kan man gå ut och gå och göra - inte har man tid med det när man TRÄNAR heller då ligger fokus någon helt annan stans.... tongue.gif

Nog tyckte jag att det såg ut som om du gjorde en "riktig" chin! Det var roligt att brumma runt där - det måste vi göra om! Mycket skojigt finns det att leka med på ett gym! biggrin.gif Och extraroligt när man är två - jag tränar ju jämt ensam på mitt gym.... Kul när man kan sporra varandra till stordåd!

Klättringen var kul - jag grejade i alla fall överhänget och tog mej upp till toppen (med en vilopaus efter överhänget). smile.gif

Träningsvärken känns bättre faktiskt. Jag gick/sprang lite på löpbandet bredvid LadyG medan hon sprang. Så jag fick en vettig uppvärmning innan klättringen och det var nog bra. Men rejält trött i kroppen är man definitivt efter ett klättringspass. Inte mycket som slår klättring i att bli utmattad. Det är helt klart inte höjden som är problemet - det är så grymt fruktansvärt jävulusiskt tungt att klättra helt enkelt, det är DET som sätter gränserna....

Fizzgigg fick dessutom någon idé om att vi skulle testa att klättra och "inte använda fotstöd", alltså bara hänga i armarna när vi klättrade och "springa" på väggen med fötterna när vi skulle uppåt. Herrejösses, vad jobbigt och tungt det var! slap.gif

Löpband är en mycket bra uppfinning, man ser precis var man är och hur det går! Det tänker jag göra om, absolut! Om inte annat så för att slå nytt personbästa biggrin.gif

Jag vet inte riktigt om man ska börja från raka armar eller hur det nu ska vara, men nästa gång tänker jag försöka göra fler chins bara för att se om det går smile.gif

Du höll ju på att ta dig över överhänget två gånger i rad av bara farten, jisses vilken fart upp du hade! Det gick ju strålande tycker jag! Inte verkade du lida av träningsvärk, fast det kanske berodde på uppvärmningen?

Klättring är helt klart det jobbigaste jag provat hittils! Man blir så otroligt trött i kroppen helt enkelt!

CITAT (t955i @ 24-03-2007, 19:42) *

53 kilometer, det skulle ta mig två timmar - kallar du det LITEN runda? Jisses, det där motsvarar ett långpass för mig smile.gif

Snacka om skilda referensramar biggrin.gif

CITAT (stina @ 24-03-2007, 19:45) *
Liten!!!! Min rumpa hade brunnit upp för länge sedan! fear.gif Hur mycket tycker du är en stor runda egentligen??? ohmy.gif

DET undrar jag också!!
stina
Jaaa, och när man trycker på stopp-knappen så är man framme. Det gör ju att man om man vill kan ta ut sig till bristningsgränsen. Inget man kan göra mitt ute i skogen precis.... Jag är lite av en martyr som ibland gillar att "plåga skiten ur mej själv" - att bli så totalt slut så att det känns som om jag ska falla ihop och tvärdö av andnöd. Man får sån himla kick efteråt..... crazy.gif

Jag brukar börja med ytterst lite böjda armar - tycker det känns snällare mot armbågsleden. Men jag kanske har fel. Hur som helst bestämmer man ju själv vad en chin är för en själv...

Träningsvärken hade jag helt enkelt inte tid att tänka på där uppe på väggen. Tack - det kändes mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra efter det långa uppehållet. Kändes nervöst inför första uppklättringen, men det släppte ju snabbt tack och lov! tummenupp.gif
LadyG
Det är en trygghet att hålla sig på ett löpband, man är aldrig långt från civilisationen s a s biggrin.gif

Det låter vettigt det där med armbågarna, samma sak fick vi höra när det gällde stretching. Man skulle aldrig belasta en led i ytterläget, för den är inte så stark då. Samma sak måste ju gälla styrka, annars vore det konstigt?

Hur är det med träningsvärken nu då?
stina
Japp - väldigt praktiskt! Aldrig längre hem än en stoppknapp - det gillar jag....

Det är precis så jag tänker vad gäller chinsövningen. Det känns också mindre belastande trots att man har en konstant anspänning precis där man vill (om man gör fler alltså). Ingen avslappning då man bara hänger i armarna.... Om jag inte orkar göra fler så brukar jag hänga en stund istället med lite böjda armar som avslutningsträning och kanske göra några små snabba "minisar". Det är ju också ett alternativ om man känner att man inte orkar ända upp - små minisar alltså.

Träningsvärken är bättre. Vi har varit på landet idag och jag har krattat dödgräs i 4 timmar. Så ganska trött i ryggen är jag däremot! ohmy.gif Men efter en god natts sömn ska jag väl vara taggad för träning igen antar jag.... Ligger just nu och softar med en lermask inkletad i nunan biggrin.gif
t955i
CITAT (stina @ 24-03-2007, 20:45) *

smile.gif Jo det är nog skillnad, ni tränar massor varje dag, jag orkar med max 3 pass i veckan. Skulle också vilja orka träna varje dag men det gör jag inte, så när cykelsäsongen är igång då blir det ganska långa pass de få gångerna i veckan som man väl tränar, mellan 8-15 mil är ett långpass, 2-4 är tempopass vilket jag är sååå dålig på, tar ut mig alldeles för mkt i början d010.gif så jag blir toktrött. Långa sega pass är mer min melodi..

Blir lite avis på eran klättring, det verkar så himla kul. Kanske skulle försöka mig på det nån gång i vinter.. Skall försöka få med mig Magdalena som också har skrivit i tråden såg jag (Frugan!) .Har dom barnpassning där på klätterstället?
stina
Men dina pass x 3 blir ju massor i veckan ju! Vi skvätter ju mer ut vår träning.... tongue.gif Jag gör så av ren självbevarelsedrift. Det slår aldrig fel, för när jag inte tränat på ganska precis 24 timmar får jag abstinenser....

Tyvärr har dom inte barnpassning på Salveo. Och om en av er ska säkra och den andra klättra blir det ju lite marit att hålla rätt på lillen/lillan också..... Hoppas ni kommer på någon lösning så att ni kommer iväg. Det är ju så gruvligt skoj (och spännande....)
LadyG
CITAT (t955i @ 25-03-2007, 20:55) *
smile.gif Jo det är nog skillnad, ni tränar massor varje dag, jag orkar med max 3 pass i veckan. Skulle också vilja orka träna varje dag men det gör jag inte, så när cykelsäsongen är igång då blir det ganska långa pass de få gångerna i veckan som man väl tränar, mellan 8-15 mil är ett långpass, 2-4 är tempopass vilket jag är sååå dålig på, tar ut mig alldeles för mkt i början d010.gif så jag blir toktrött. Långa sega pass är mer min melodi..

Blir lite avis på eran klättring, det verkar så himla kul. Kanske skulle försöka mig på det nån gång i vinter.. Skall försöka få med mig Magdalena som också har skrivit i tråden såg jag (Frugan!) .Har dom barnpassning där på klätterstället?

Det är ju som Stina säger, att vi skvätter lite mer med vår träning. Jag måste få träna lite varje dag när jag är frisk, annars blir jag orolig smile.gif

Om inte junior är alldeles för liten kan du ju ta med barnet och sätta på sele på och låta junior testa också? Det finns väggar där det är så tätt mellan greppen att till och med 5-6-åringar kan klättra (förmodligen yngre också men jag vet inte om det finns så små selar).
stina
God måndagsmorgon hoppas jag!

Snart är det dags för dagens träning. Jag TROR det blir step-up, men om ledaren är sjuk (hon var dålig som sjutton i fredags) så springer jag en stund på löpbandet istället. Utan henne är step-upen inget kulig.... thumbdown.gif
LadyG
Hoppas ledaren är frisk, step och löpning är väl inte riktigt samma sak? Step är ju mycket lättare för dig nu när du har så bra kondition.

-fear-.gif

Och jag ska springa Vårruset..!

Gissa om konditionsträningen tog ett steg uppåt i prioriteringslistan smile.gif

Idag ska jag testa Salveos gym! yahoo.gif
stina
Jag får springa lugnt om det blir löpning istället så att det inte blir för mycket konditionsträning. Fast det skulle vara kul att få "leka" lite som start på veckan....

Vad roligt med Vårruset! Kul att följa din nystartade "löparkarriär"! tummenupp.gif Det är ju så himla kul och skönt att springa.

Väntar med spänning på en rapport från "Vår Lady på gymmet" yes.gif
LadyG
Leka är inte fel, det kan ju gvara riktigt skoj det också. smile.gif
Kanske en extra rukt, och rocka loss lite på löpbandet kan vara en underhållande idé för dagen?

Jo, fast jag är nervös ska jag erkänna, för allt möjligt men mest för att jag inte vet vad som väntar. smile.gif

Hoppas det är lika kul som det varit hittils när jag varit där, de korta stunder jag visat mig däruppe! Kommer med utförlig rapport ikväll!
stina
Det blev ingen Step - vikarie på passet. Så både jag och en tjej till "gick i strejk" och gick upp i gymmet istället. Hon hade aldrig varit där, men jag ställde henne på Crosstrainern medan jag sprang 5 km. Skönt tempo körde jag i - ruschade bara en gång på mitten när pulsen kändes för låg och en gång på slutet för att pumpa ut mej lite. Sen gick vi till gymdelen och tränade mage/rygg i en halvtimme. Jag fick ju visa henne mellan varje övning så det blev inte någon stenhård träning för min del. Kändes helt OK med tanke på resten av träningsveckan.... Vi har ju börjat åka ner till landet nu också på helgerna och det är minsann ingen sinekur att få hyfs på trädgården efter vintern!

Väntar och väntar och väntar på rapporten LadyG! smile.gif
krellus
CITAT (LadyG @ 26-03-2007, 10:29) *
Och jag ska springa Vårruset..!

JÄTTEKUL! Lycka till! rolleyes.gif

För mig blev det motionscykel igår. Allt för att inte förlora flåset.
stina
Ja du Krellus, det är tur att kroppen består av många olika delar när någon pajjar..... trostar.gif
LadyG
Nu är jag tillbaka igen, och jag mår prima bortsett från en blåsa under foten. Jag ska till löplabbet imorgon och prova ut ett par riktiga skor, de jag har nu är inte bra att springa i.

Värmde upp 10 minuter på löpbandet (1,1km) innan jag glad i hågen kastade mig över sittande Leg extensions 20kg 8*3, 30kg 8*3, 40kg 8*3 och därefter 30kg 8*3 igen. Fortsatte med liggande bencurl 15kg 8*3 och 20kg 8*3 men upptäckte snabbt att baksidan inte alls har samma uthållighet som framsidan, det kanske man måste göra något åt?

Axelresningarna var roliga, körde 8*3 på samtliga vikter: 10Kg, 15kg och 10kg. Lite ovan rörelse, men det blir bättre till nästa gång.

I magmaskinen testade jag mest tekniken och gjorde 8*3 på 10kg och 12,5 kg, sen lattjade jag med maskinen en stund men glömde räkna smile.gif

Latsdrag har jag aldrig gjort förut heller, så först gjorde jag 8 på 20 kg men insåg att det ju var löjligt. Så jag hävde på 30 kg och körde 8*3 där istället (och det var ungefär nu jag upptäckte att jag var i tidsnöd).

Så jag avslutade passet med en 4km löpning på 32 minuter innan jag skenade in i duschen och därefter vidare mot maten och hemmet smile.gif

Mycket nytt och mycket spännande måste jag erkänna, de maskiner jag körde idag var de jag kunde lista ut hur jag skulle hantera. Det fanns en drös till som såg spännande ut, men dem vet jag inte riktigt hur man hanterar. Det får bli nästa projekt att ge sig på - lista ut hur gymmaskinerna fungerar smile.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 26-03-2007, 10:37) *
Väntar med spänning på en rapport från "Vår Lady på gymmet" yes.gif

Jag börjar ana att G-et i LadyG står för Gym. wink.gif
stina
Äntligen människa - gissa vem som suttit här och väntat i en timme på något livstecken från dej! blink.gif

Det låter som om du haft det kuligt värre! Bra jobbat! bravo.gif

Jag har jättesvårt att göra bencurl - får tyvärr ganska direkt ont i ena baksidan av knät. sad.gif Så jag har bestämt mig för att jag klarar mej utan den övningen (självbevarelsedrift). Fast egentligen borde jag kanske köra den, fast med låg vikt istället för att ösa på en massa och surt lägga av direkt eftersom det gör ont. slap.gif

Sitter det inte instruktionsbilder vid maskinerna? Det gör det på "mitt" gym. Annars finns det väl säkert någon du kan haffa och fråga - gymmänniskor är ett särledes trevligt och hjälpsamt släkte!

Imorgon är det jag som ska ge mej på gymmet. Ska bli kul - det är överkroppen och mittkroppen som ska få sig en omgång. Jag är så himla glad att axlarna känns bra. Trots klättringen (och det var ju inte lite belastning för dom med överhäng och "inte använda fötternaklättringen) + dom fyra timmarnas krattning. Gymmet - here i come! naughty.gif

CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 19:41) *
Jag börjar ana att G-et i LadyG står för Gym. wink.gif

Eller Lady Grym! wub.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 26-03-2007, 19:52) *
Eller Lady Grym! wub.gif

Lady G( r )ym.
Eller något av de andra förslagen som jag behåller för mig själv. wub.gif
LadyG
blush.gif Grym vet jag inte, men roligt var det iaf smile.gif

Baksida lår är nädvändig för att stabilisera knäet, så sänka vikterna och köra fler repetitioner skulle jag tro är en bra idé, i synnerhet för löpsteget. Man vinner tydligen en hel del på att vara stark i benen när man springer.

Fick samtal från naprapaten precis när jag skulle duscha också, och han ansåg att kan jag springa på löpband med ipren är det ingen fara med tån - då läker det ut av sig själv. En stukning kan kännas mer eller mindre i flera månader, så det är inget farligt eller något jag behöver avbryta träningen för. Jag blev jätteglad, det var precis det jag ville höra!!! biggrin.gif
stina
CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 19:59) *
Lady G( r )ym.
Eller något av de andra förslagen som jag behåller för mig själv. wub.gif

Är det nå´t naughty.gif tro.... biggrin.gif

CITAT (LadyG @ 26-03-2007, 20:02) *
blush.gif Grym vet jag inte, men roligt var det iaf smile.gif

Baksida lår är nädvändig för att stabilisera knäet, så sänka vikterna och köra fler repetitioner skulle jag tro är en bra idé, i synnerhet för löpsteget. Man vinner tydligen en hel del på att vara stark i benen när man springer.

Fick samtal från naprapaten precis när jag skulle duscha också, och han ansåg att kan jag springa på löpband med ipren är det ingen fara med tån - då läker det ut av sig själv. En stukning kan kännas mer eller mindre i flera månader, så det är inget farligt eller något jag behöver avbryta träningen för. Jag blev jätteglad, det var precis det jag ville höra!!! biggrin.gif

Ja, jag ska köra baksida lår - jag looooovar! Gör lite imorgon...

Kul med tån - jättegrattis till det glädjande samtalet! smile.gif

Förresten LadyG: Det fattas 30 minuters löpning i din registrering på Funbeat!!!!
LadyG
CITAT (stina @ 26-03-2007, 20:11) *

Förresten LadyG: Det fattas 30 minuters löpning i din registrering på Funbeat!!!!

Om det är något Fizzgigg kokat ihop är det säkert något naughty.gif

Bra, det är jättemysigt när man hittat hamstrings och jag är övertygad om att man kan få trevlig träningsvärk där smile.gif

Jag är mycket nöjd med det beskedet, dessutom är tån inte så öm nu som i helgen. Det är säkert ditt tips om ibuprofen som gjort susen tummenupp.gif

Njae, kolla igen det ska vara sammanlagt 42 minuter, en 10 minuters uppvärmning och en 32 minutare mot slutet?
Fizzgigg
CITAT (stina @ 26-03-2007, 20:11) *

En gentleman berättar inte sånt. Och inte jag heller. angel_not.gif

Stina, du vakar verkligen som en gam över verksamheten på Funbeat. tongue.gif
t955i
Varför går jag inte ner i vikt? g.gif
Som i helgen, jag tyckte jag åt såååå nyttigt, våfflor med sylt och grädde 2 dagar i rad, en påse plockgodis, lite nachoschips, ett par öl och en whiskey. Kan inte förstå vad det är som gör att jag inte går ner i vikt.. Kanske samlat på mig vatten duh.gif
LadyG
CITAT (t955i @ 27-03-2007, 07:44) *
Varför går jag inte ner i vikt? g.gif
Som i helgen, jag tyckte jag åt såååå nyttigt, våfflor med sylt och grädde 2 dagar i rad, en påse plockgodis, lite nachoschips, ett par öl och en whiskey. Kan inte förstå vad det är som gör att jag inte går ner i vikt.. Kanske samlat på mig vatten duh.gif

laugh.gif

Sääkert... smile.gif

Livet är fyllt av mysterier smile.gif
stina
CITAT (Fizzgigg @ 26-03-2007, 22:02) *
En gentleman berättar inte sånt. Och inte jag heller. angel_not.gif

Stina, du vakar verkligen som en gam över verksamheten på Funbeat. tongue.gif

Jag vakar så att min vän får credit för sin ihärdighet i form att ökande staplar! wub.gif
stina
Nu har jag varit och kört styrketräning. För ovanlighetens skull skrev jag upp vad jag körde. Så här blev det idag:

Latsdrag: 25 kg - 40 kg - 40 kg - 35 kg x max
Benlyft 25
Rumplyft 25
Benlyft 25
Rumplyft 25
Hantlar - axlar: 5 kg x 3 x max
Rygglyft i fällkniven: 5 kg vikt, 3 x max
Dips: Utan motvikt, 10 - 9 - 6
Sit-ups: I sit-upsstolen, 3 x max
Chins: 20 kg motvikt, 3 x max
Sittande rodd: 40 kg - 50 kg - 50 kg x max
Benlyft 25
Rumplyft 25
Benlyft 25
Rumplyft 25
Bänkpress: 30 kg 3 x max
Triceps: Hantel bakom nacke, 10 kg 3 x max
Mage: 25 kg motstånd, 3 x max
Biceps: 15 kg 2 x max (sen var minar armar slut för idag)
Plankan: Rak och sidor, 5 min

Nu är min kropp trött och nöjd för idag..... smile.gif

Magdis
Jag har åkt på vad som känns som den 100:ade förkylningen detta år! Hinner inte bli helt frisk mellan gångerna ens. Igår satte det in med full styrka....halsont och inflammerade bihålor utan nån som helst förvarning innan. Det blir ingen träning på onsdag med andra ord, jag som längtat så! crying.gif -cry-.gif
stina
CITAT (Magdis @ 27-03-2007, 16:06) *
Jag har åkt på vad som känns som den 100:ade förkylningen detta år! Hinner inte bli helt frisk mellan gångerna ens. Igår satte det in med full styrka....halsont och inflammerade bihålor utan nån som helst förvarning innan. Det blir ingen träning på onsdag med andra ord, jag som längtat så! crying.gif -cry-.gif

Åh stackars dej - förstår precis hur pruttigt det känns.... trostar.gif
LadyG
CITAT (Magdis @ 27-03-2007, 16:06) *

Fy så orättvist! trostar.gif

CITAT (stina @ 27-03-2007, 13:18) *
Nu har jag varit och kört styrketräning. För ovanlighetens skull skrev jag upp vad jag körde. Så här blev det idag:

Latsdrag: 25 kg - 40 kg - 40 kg - 35 kg x max
Benlyft 25
Rumplyft 25
Benlyft 25
Rumplyft 25
Hantlar - axlar: 5 kg x 3 x max
Rygglyft i fällkniven: 5 kg vikt, 3 x max
Dips: Utan motvikt, 10 - 9 - 6
Sit-ups: I sit-upsstolen, 3 x max
Chins: 20 kg motvikt, 3 x max
Sittande rodd: 40 kg - 50 kg - 50 kg x max
Benlyft 25
Rumplyft 25
Benlyft 25
Rumplyft 25
Bänkpress: 30 kg 3 x max
Triceps: Hantel bakom nacke, 10 kg 3 x max
Mage: 25 kg motstånd, 3 x max
Biceps: 15 kg 2 x max (sen var minar armar slut för idag)
Plankan: Rak och sidor, 5 min

Nu är min kropp trött och nöjd för idag..... smile.gif

Vilken diger lista! Nu har du all anledning att vara nöjd!

Jag är lite lagom missnöjd för att jag lyckades somna på soffan i eftermiddagssolen, vaknade av kissen (hysterisk kurrande) och insåg att passet redan börjat.

Får väl cykla för hela slanten istället, så jag inte blir förslappad och lat biggrin.gif

Skulle kunna cykla ett långpass ikväll, skonsamt för förvånade ben (det är det närmaste beskrivning jag kan komma, det är inte riktig träningsvärk men de är inte normala heller) och då kan jag göra något (som jogga) imorgon!

Då får jag en anledning att testa mina nya skor också, som jag köpt på löplabbet! Fick springesta ett par neutrala skor, och tjejen som testade sa att jag har ett neutralt löpsteg, och efter att ha testat två par hittade jag "mina" skor. De står i hallen!

Jag. Löparskor..!

Köp lotter gott folk, undrens tid är icke förbi!
stina
CITAT (LadyG @ 27-03-2007, 18:39) *
Fy så orättvist! trostar.gif
Vilken diger lista! Nu har du all anledning att vara nöjd!

Jag är lite lagom missnöjd för att jag lyckades somna på soffan i eftermiddagssolen, vaknade av kissen (hysterisk kurrande) och insåg att passet redan börjat.

Får väl cykla för hela slanten istället, så jag inte blir förslappad och lat biggrin.gif

Skulle kunna cykla ett långpass ikväll, skonsamt för förvånade ben (det är det närmaste beskrivning jag kan komma, det är inte riktig träningsvärk men de är inte normala heller) och då kan jag göra något (som jogga) imorgon!

Då får jag en anledning att testa mina nya skor också, som jag köpt på löplabbet! Fick springesta ett par neutrala skor, och tjejen som testade sa att jag har ett neutralt löpsteg, och efter att ha testat två par hittade jag "mina" skor. De står i hallen!

Jag. Löparskor..!

Köp lotter gott folk, undrens tid är icke förbi!

Ja, jag känner mej jätteduktig. Det var lite folk i gymmet, så det gick som tåget. Ingen jag kände som jag kunde kackla med heller. Så det blev effektiv träning. smile.gif

Äsch, det var nog någon mening med att du somnade. Din cykel kanske känner sig övergiven nu när du kom hem med löparskorna! -cry-.gif

Imorgon är det intervall-löpning och core på schemat. Längtar redan (fast kroppen vill nog vila några timmar till...) Men själen är piggelin! crazy.gif
anna_rispan
Jag fick min träning på odlingslotten idag. Jag krattade o körde skottkärra. Böjde knäna upp o ner och rensade lite ogräs. Soligt o varmt var det! Skönt träningspass!
t955i
CITAT (anna_rispan @ 27-03-2007, 21:18) *
Jag fick min träning på odlingslotten idag. Jag krattade o körde skottkärra. Böjde knäna upp o ner och rensade lite ogräs. Soligt o varmt var det! Skönt träningspass!

Bra och allsidig träning. Jag brukar få lite ryggvärk av krattning, beror väl på att man krattar "snett" hela tiden..

Jag skall nu dra ner på träningen confused.gif Va? tänker ni.. Jo men jag kör så ensida träning, inte som ni som tränar massor med olika sorter. Tränar ju i princip bara cykel och jogging och det är ju samma muskelgrupper nästan. Skall dra ner till var 3'dje dag istället för 3 pass i veckan, märker att jag kan köra mkt hårdare när jag får återställa kroppen en dag extra mellan passen.
Vad tror ni om det Lady G och Stina? Ni som tränar minst 5 dar i veckan smile.gif

/J
stina
t: Om du tittar i mitt träningsschema så ser du att jag kör väldigt varierat. Och bara 2 löppass i veckan. Du har väl trädgård förresten - trädgårdsarbete är också träning. smile.gif

Jag kör inte så mycket som jag gör för att jag tror att det är optimalt, utan för att jag inte kan låta bli helt enkelt. Det är så gruvligt kul - som att säga åt ett barn att det bara får leka var 3:e dag.... -cry-.gif

Hälsar Stina
t955i
CITAT (stina @ 28-03-2007, 08:54) *
t: Om du tittar i mitt träningsschema så ser du att jag kör väldigt varierat. Och bara 2 löppass i veckan. Du har väl trädgård förresten - trädgårdsarbete är också träning. smile.gif

Jag kör inte så mycket som jag gör för att jag tror att det är optimalt, utan för att jag inte kan låta bli helt enkelt. Det är så gruvligt kul - som att säga åt ett barn att det bara får leka var 3:e dag.... -cry-.gif

Hälsar Stina

Jo jag har sett att du kör väldigt varierat. Och då funkar det ju att köra nästan alla dagar i veckan..
För min del blir det nog i genomsnitt 10-15 timmar trädgård eller byggtjänst hemma i veckan, säkert ännu mer den säsong som stundar nu 000.gif Men det är ju bara en bonus på träningskontot smile.gif ..
LadyG
CITAT (t955i @ 28-03-2007, 08:31) *
Bra och allsidig träning. Jag brukar få lite ryggvärk av krattning, beror väl på att man krattar "snett" hela tiden..

Jag skall nu dra ner på träningen confused.gif Va? tänker ni.. Jo men jag kör så ensida träning, inte som ni som tränar massor med olika sorter. Tränar ju i princip bara cykel och jogging och det är ju samma muskelgrupper nästan. Skall dra ner till var 3'dje dag istället för 3 pass i veckan, märker att jag kan köra mkt hårdare när jag får återställa kroppen en dag extra mellan passen.
Vad tror ni om det Lady G och Stina? Ni som tränar minst 5 dar i veckan smile.gif

/J

Jag skulle nog byta ut något pass mot styrketräning efter att ha läst den här artikeln.

Eventuellt skulle jag försöka få in ett intervallpass i veckan (grenspecifikt, så likt din idrottsgren som möjligt), ett styrkepass (inte för nära intervallerna dock - MINST 48 timmars vila emellan), och två (eller tre) konditionspass varav det ena mycket väl kan vara långdistans.

Problemet är att passa in det med jobb, hem och andra aktiviteter. Det ska passa med vilodagar, alla anda aktiviteter osv och det är inte alla som vill gneta på så ofta heller för den delen.

Eventuellt kan man köra intervallerna varannan vecka och köra backträning varannan, så får man lite variation också. Men den där typen av finlir kan man ju roa sig med hur länge som helst! biggrin.gif

Fast så skulle jag göra iaf smile.gif
krellus
CITAT (stina @ 26-03-2007, 16:42) *
Ja du Krellus, det är tur att kroppen består av många olika delar när någon pajjar..... trostar.gif

Jo, det är ju tur...
Har cyklat denna vecka med "hälen" på pedalen. Det har funkat även om det inte är optimalt.
Igår tog jag en rask promenad med löparskorna och tryckte på rätt bra. "Lunkade" någa meter i "stöten" ibland för att "känna efter" och det fungerade. Vågar dock inte springa för då lär jag få ont igen.

Var hos naprapaten idag för lite "shockwave treatment" och det gör ont men verkar fungera. Min fot var betydligt bättre på "bara" en vecka så jag är optimist.
stina
t: Jag håller med ladyG, kan du inte lägga in åtminstone ett styrketräningspass i veckan? Eller känns det blä....

Krellus: Vad kul att det går åt rätt håll! Du är nog snart på G igen.

Jag har varit och kört intervallträning på löpbandet och core idag. Intervallträning är verkligen en nära-döden-upplevelse för mej! ohmy.gif Varje gång jag kör det så undrar jag vad i h-e jag håller på med, men så fort jag klivit av löpbandet är jag så full av endorfiner så jag glömt hur hemskt det är. Längtar redan till nästa gång. yes.gif Idag blev det bara lite sabbat mitt i för tjänstemobilen ringde. Jag hade precis sprungit 2 minuter i 15 km/tim så jag kunde nästan inte prata. Var så svettig så jag var rädd att telefonen skulle få kortslutning av allt det blöta!

Klockan 15.30 är det massage, en timme helkropp. tummenupp.gif
LadyG
*fniss* Jag tror inte jag hört talas om mobilers som fått kortslutning av svett , men nån gång ska vara den första smile.gif

Du kör verkligen stenhårt när du kör intervallträning tummenupp.gif
stina
Mina hörlurar till mp3-spelaren brukar emellanåt få spader av all svett. Knastrar, glappar och skrapar. När dom torkat igen så går dom dock som tåget, så det måste vara att dom håller att drunkna! blink.gif

Massagen var helt sagolik idag. Hårt som sjutton beställde jag och det fick jag sannerligen! Nu är jag alldeles mjuk och loj i kroppen. Massören finns ju på mitt gym så hon vet vad/hur mycket jag tränar så hon vet precis vilka muskler hon ska angripa extra mycket. Funderade ett tag på att stretcha en stund eftersom jag är så dålig på det och har tid ikväll, men jag kom fram till att jag nog borde låta kroppen vara ifred, enligt massören är en helkroppsmassage som ett träningspass och jag är faktiskt ganska trött i kroppen. Så det får faktiskt vara för idag.

Tack för berömmet förresten LadyG! Lagom är ett trist ord - eller hur! whist.gif wink.gif biggrin.gif )
LadyG
LOL - det lär jag nog få uppleva om jag får med mig mp3-spelaren till gymmet nästa gång smile.gif

Det låter helt perfekt, och visst är det jobbigt för kroppen med massage trots att det är så skönt. Man blir helt slut i kroppen och definitivt inte intresserad av fysisk ansträngning. Men det är ju så udnerbart!

Lagom är inte alls kul nej, det håller jag med om biggrin.gif
stina
Jag har aldrig mp3-spelaren när jag tränar styrketräning. Vet inte om jag är larvig, men jag vill ha full koll på omgivningen och hur maskinerna låter när jag tränar där. Vill höra om någon manick skulle låta konstig.... En gång när jag körde i benpressen blev det något fel på den, den började skrapa som sjutton och det lät som om vajrarna höll på att lägga av. Det hade jag ju inte märkt om jag varit instängd i musikmaskinen. Tycker inte om att "bubbla in mej" då - det känns otäckt på något vis. Däremot klarar jag inte av att löpträna utan - hatar att höra mina egna andetag, det är så tröttande. Så hög volym och drömma sig bort, det är min melodi på löpbandet. coolgleam.gif
LadyG
Mjo, nu menade jag ju till löpbanden inne på gymmet, inte till styrketräningen smile.gif

Jag skulle aldrig kunna hålla räkningen på sets och reps om jag har öronen fulla av musik smile.gif

Edit: Stavningen igen tongue.gif
stina
CITAT (LadyG @ 28-03-2007, 20:33) *
Mjo, nu menade jag ju till löpbanden inne på gymmet, inte till styrketräningen smile.gif

Jag skulle aldrig kunna hålla räkningen på sets och reps om jag har öronen fulla av musik smile.gif

Edit: Stavningen igen tongue.gif

Jag kör ju tills jag inte orkar mer, oavsett om det blir 4 eller 10 reps, så för den sakens skull skulle det nog funka för mej.

Imorgon är det nederkropp och mittkropp som ska få lära sig veta hut naughty.gif Som avslutning en timmes poweryoga. Mmmmmm..... Då blir man lika flummig efteråt som efter massagen. wacko.gif
t955i
Man tackar för svaren angående min minskning av träningsdagar. Styrketräning går bort. (Trots gratis gymkort från jobbet duh.gif
Höll faktiskt på med det några år, problemet med mig är att jag tror jag skall bli världsmästare i allt jag börjar med så det blir som en drog. crazy.gif Så börjar jag med styrketräning igen då blir det säkerligen som sist, 5 dar i veckan och tokkörning, tror familjen skulle byta ut mig mot en bättre begagnad torktumlare isf.
Skall ta till mig av tipset att köra lite intervall och kanske mer fartträning både på cykel och jogging för att spexa till det lite w00t.gif

Lady G jag läste att du cyklade 56,3km på 120 minuter. mkt bra, skall du inte anmäla dig till www.vck.nu wink.gif Vi behöver lite fler tjejer som cyklar.
stina
t: Förstår precis vad du menar med drog, och jag är övertygad om att LadyG gör det också! w00t.gif Jag tränar på mina luncher (som är lååååånga) så ännu så länge lever inte förhållandet farligt.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon