|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Låter lagom med tio minuter tycker jag, det finns egentligen inga fördelar med att köra längre. Då börjar man bara förbruka en massa energi som man kunde använt på styrketräningen istället.
CITAT (LadyG @ 06-02-2007, 16:50) Låter lagom med tio minuter tycker jag, det finns egentligen inga fördelar med att köra längre. Då börjar man bara förbruka en massa energi som man kunde använt på styrketräningen istället. Precis - och tid!!!  Styrketräning är styrketräning och konditionsträning är konditionsträning. Jag föredrar att hålla isär det faktiskt - tycker det känns mer rejält att bara köra det ena eller det andra. Risken finns annars att det känns som om det varken blir hackat eller malet. Hurra, hurra, imorgon blir det core eftersom styrketräningen idag bara blev halvdan!
Vilket underbart ju-jutsupass det blev tillsist. Magen ställde upp i 180, så stolt jag blir över mina magmuskler. Orkade med alla magövningarna och kände inte av någon träningsvärk medan vi körde (jag har sällan varit så slutkörd, fråga Fizzgig!), det kändes underbart. Fast imorgon får jag nog lite ont någonstans tror jag
Kul LadyG!  Jag förstår precis hur salig du känner dig.... Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass!
Farbror Blå
07-02-2007, 10:05
CITAT (stina @ 06-02-2007, 13:24) Nu har jag varit och styrketränat. Det gick både bra och dåliga. Det bra var att jag tog 50 kg i bänkpress efter att först ha legat och pumpat med 37,5 kg säkert 4x8 gånger.  50 kg?*imponerad*
CITAT (stina @ 07-02-2007, 08:49) Kul LadyG!  Jag förstår precis hur salig du känner dig.... Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass!  Lycka till, det kommer säkert att bli jätteskoj!
CITAT (Farbror Blå @ 07-02-2007, 11:05) CITAT (stina @ 06-02-2007, 13:24) Nu har jag varit och styrketränat. Det gick både bra och dåliga.
Det bra var att jag tog 50 kg i bänkpress efter att först ha legat och pumpat med 37,5 kg säkert 4x8 gånger. :rolleyes: 50 kg?*imponerad*  Tack!  Bra exakt 4 kg från min egen vikt - så jag är faktiskt lite stolt!
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:14) CITAT (stina @ 07-02-2007, 08:49) Kul LadyG! :rolleyes: Jag förstår precis hur salig du känner dig.... :P
Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass! :rolleyes: Lycka till, det kommer säkert att bli jätteskoj! Inte är jag nå't laddad just....
CITAT (stina @ 07-02-2007, 10:21) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:14) CITAT (stina @ 07-02-2007, 08:49) Kul LadyG!  Jag förstår precis hur salig du känner dig.... Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass!  Lycka till, det kommer säkert att bli jätteskoj! Inte är jag nå't laddad just....  Nejdå, akta så det inte börjar slå gnistor om dig
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:22) CITAT (stina @ 07-02-2007, 10:21) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:14) CITAT (stina @ 07-02-2007, 08:49) Kul LadyG!  Jag förstår precis hur salig du känner dig.... Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass!  Lycka till, det kommer säkert att bli jätteskoj! Inte är jag nå't laddad just....  Nejdå, akta så det inte börjar slå gnistor om dig  Huka er gubbar å kärringar i bänkera - för idag laddar hon om!
CITAT (stina @ 07-02-2007, 10:25) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:22) CITAT (stina @ 07-02-2007, 10:21) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:14) CITAT (stina @ 07-02-2007, 08:49) Kul LadyG!  Jag förstår precis hur salig du känner dig.... Idag ska jag försöka bli lite salig med hjälp av ett corepass!  Lycka till, det kommer säkert att bli jätteskoj! Inte är jag nå't laddad just....  Nejdå, akta så det inte börjar slå gnistor om dig  Huka er gubbar å kärringar i bänkera - för idag laddar hon om!  *fnissar tyst* Törs inte ta i mer än så
Biggan_
07-02-2007, 11:13
Huka er gubbar å kärringar i bänkera - för idag laddar hon om!  Jag hukar mej inte! Jag behöver lite av din energi Stina! Snäääälla! Jag har kännt mej så dassig och trött senaste tiden så jag har knappt tränat. Småförkyld och allmän vårtrötthet. Det är roligt att läsa om era framsteg (Grattis), men jag vill ju också hänga med!
Det var ett bra tag sedan jag skrev i den här tråden... Men nu måste jag visa vad jag köpt:  Jag har bara haft det en vecka,men jag har använt den 4 ggr redan. Jag har börjat lite försiktigt och cyklat 20 min åt gången. Hua vilket dåligt flås jag har. Men det skall bli bättre! När man styrketränar ska man ju vila nån dag emellan... men hur är det med motion? Kan jag cyckla varje dag? (jag har så dålig koll  )
Lena i Torslanda
07-02-2007, 11:23
Visst kan du cykla varje dag! Motion behövs dagligen. Sedan kan du ju variera dig om du vill från dag till dag. Köra långa sträckor i långsmt tempo, köra intervaller eller hur du har lust!
Vad är det för märke på din cykel. Jag letar fortfarande, vill ha en Casall men har inte hittat inte rätt variant ännu här i Gbg.
Va bra, då kan jag cykla dagligen då! Det är sportex egna märke. AXLA heter det. Den kostade 1985 just nu. Normalpriset låg på 3700.
CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:13) Det kommer att vända förr eller senare, bara du inte ger upp! I synnerhet vårtrötthet brukar man kunna träna bort, men det är jobbigt medan det pågår. Det hjälper inte om du tar en vilodag kombinerat med en ätardag, för att vila kroppen och fylla på depåerna lite?
CITAT (yenny @ 07-02-2007, 11:27) Va bra, då kan jag cykla dagligen då! Det är sportex egna märke. AXLA heter det. Den kostade 1985 just nu. Normalpriset låg på 3700. Tjusigt! Visst kan du cykla varje dag, bara du inte försöker sätta nytt hastighetsrekord varje gång utan hittar ett stadigt tempo som passar dig. Därifrån kan du sen variera fart och motstånd, beroende på dagsform och hur du känner dig. Jag cyklar minst 30 minuter varje dag utom fredagarna som är vilodag.
Biggan_
07-02-2007, 11:56
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:39) CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:13)  :lol: :lol: Jag hukar mej inte! Jag behöver lite av din energi Stina! Snäääälla! Jag har kännt mej så dassig och trött senaste tiden så jag har knappt tränat. :( :( :( Småförkyld och allmän vårtrötthet. :( Det är roligt att läsa om era framsteg (Grattis), men jag vill ju också hänga med! Det kommer att vända förr eller senare, bara du inte ger upp! I synnerhet vårtrötthet brukar man kunna träna bort, men det är jobbigt medan det pågår. Det hjälper inte om du tar en vilodag kombinerat med en ätardag, för att vila kroppen och fylla på depåerna lite? Jo, jag har både vilat och ätit mer än vanligt men jag är ändå orkeslös Hoppas det vänder nu när ljuset återkommer! Jag får ta lite promenader på dagarna när det är ljust så kommer jag kanske fortare igång igen. Jag har nog kommit in i en ond cirkel för grejen är att jag sover dåligt och då orkar man ju inte heller.
CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:56) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:39) CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 11:13) Det kommer att vända förr eller senare, bara du inte ger upp! I synnerhet vårtrötthet brukar man kunna träna bort, men det är jobbigt medan det pågår. Det hjälper inte om du tar en vilodag kombinerat med en ätardag, för att vila kroppen och fylla på depåerna lite? Jo, jag har både vilat och ätit mer än vanligt men jag är ändå orkeslös Hoppas det vänder nu när ljuset återkommer! Jag får ta lite promenader på dagarna när det är ljust så kommer jag kanske fortare igång igen. Jag har nog kommit in i en ond cirkel för grejen är att jag sover dåligt och då orkar man ju inte heller. Promenader i dagsljus är jättebra, då får du mer ljus och syre och det är bra. Det är precis avsaknaden av ljus som är skurken i dramat. Det låter som om du har bra koll på hur du ska bota vårtröttheten, tycker jag.
Biggan_
07-02-2007, 12:06
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:59) Det låter som om du har bra koll på hur du ska bota vårtröttheten, tycker jag. Jo, jag har nog bra koll. Ville bara gnälla lite, det gör man när man är trött! ...och tack för att du orkar lyssna!
CITAT (Birgitta P @ 07-02-2007, 12:06) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 11:59)
Det låter som om du har bra koll på hur du ska bota vårtröttheten, tycker jag.
Jo, jag har nog bra koll. Ville bara gnälla lite, det gör man när man är trött! ...och tack för att du orkar lyssna!  Men visst känns det lite bättre när man promenerat? Jag kan vara väldigt håglös när jul-ljusen plockats ner och innan ljuset börjar återvända, men det blir lite bättre av promenader i solen - när den nu behagar visa sig. Sen är det ganska skönt att få gnälla av sig lite också, det behöver vi alla till mans och kvinns tror jag
krellus
07-02-2007, 12:14
Nåja, nu är det ju redan betydligt ljusare ute och snön gör sitt! Det känns riktigt bra tycker jag.
Igår blev det 7km löpning i högt tempo samt 80 meters "rusher". Det var kul men jag har lite känningar i ljumskarna TROTS bra stretching... nåja, det går väl över.
CITAT (krellus @ 07-02-2007, 12:14) Nåja, nu är det ju redan betydligt ljusare ute och snön gör sitt! Det känns riktigt bra tycker jag.
Igår blev det 7km löpning i högt tempo samt 80 meters "rusher". Det var kul men jag har lite känningar i ljumskarna TROTS bra stretching... nåja, det går väl över. Laddar du inför maran? Hörde att det är ont om platser kvar till Stockholmsmaran, om de inte redan är slut vid det här laget. Visst går det över, det är bara en fråga om hur ont man har undertiden. Lugnt motion kan öka blodcirkulationen i området och lindra lite, men tyvärr brukar effekten bara sitta i medan man rör sig och en kort stund efteråt.
Farbror Blå
07-02-2007, 12:18
CITAT (yenny @ 07-02-2007, 11:15) Det var ett bra tag sedan jag skrev i den här tråden... Men nu måste jag visa vad jag köpt:  Jag har bara haft det en vecka,men jag har använt den 4 ggr redan. Jag har börjat lite försiktigt och cyklat 20 min åt gången. Hua vilket dåligt flås jag har. Men det skall bli bättre! När man styrketränar ska man ju vila nån dag emellan... men hur är det med motion? Kan jag cyckla varje dag? (jag har så dålig koll  ) Härligt Yenny! Nu kan ingen säja om dej att du är ute och cyklar
krellus
07-02-2007, 12:24
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:16) Laddar du inför maran? Hörde att det är ont om platser kvar till Stockholmsmaran, om de inte redan är slut vid det här laget.
Visst går det över, det är bara en fråga om hur ont man har undertiden. Lugnt motion kan öka blodcirkulationen i området och lindra lite, men tyvärr brukar effekten bara sitta i medan man rör sig och en kort stund efteråt. Japp, jag är som tur var redan anmäld men det är ca 2000 flera anmälda än under samma tidpunkt förra året så det är världens "rush" efter platserna. Följer ett träningsschema så det blir rätt jobbigt. Som det ser ut just nu är det "långpass" på lördagar(ca 15 km) och kortare pass med olika intensitet under veckan(3-4 pass i veckan). Normalt runt 7 km rundor. Det kommer att trappas upp succesivt. Funderar starkt på att springa Liverpool halvmarathon i slutet av mars så det ska också bli kul.
Stavgång idag igen, i gnistrande snö och solsken. Så nu sitter man åter här med äppelröda kinder. I morgon åker jag på kurs i några dagar, men ska försöka finna några promenadtillfällen, förhoppningsvis. Tack för glada tillrop! Önskar er också sköna träningspass och dagar.
CITAT (krellus @ 07-02-2007, 12:24) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:16) Laddar du inför maran? Hörde att det är ont om platser kvar till Stockholmsmaran, om de inte redan är slut vid det här laget.
Visst går det över, det är bara en fråga om hur ont man har undertiden. Lugnt motion kan öka blodcirkulationen i området och lindra lite, men tyvärr brukar effekten bara sitta i medan man rör sig och en kort stund efteråt. Japp, jag är som tur var redan anmäld men det är ca 2000 flera anmälda än under samma tidpunkt förra året så det är världens "rush" efter platserna. Följer ett träningsschema så det blir rätt jobbigt. Som det ser ut just nu är det "långpass" på lördagar(ca 15 km) och kortare pass med olika intensitet under veckan(3-4 pass i veckan). Normalt runt 7 km rundor. Det kommer att trappas upp succesivt. Funderar starkt på att springa Liverpool halvmarathon i slutet av mars så det ska också bli kul. En halvmara låter som ett bra långpass, men är inte Liverpool en ganska tråkig stad? fast sådant kanske man inte tänker på när man springer?
CITAT (Castea @ 07-02-2007, 12:27) Stavgång idag igen, i gnistrande snö och solsken. Så nu sitter man åter här med äppelröda kinder. I morgon åker jag på kurs i några dagar, men ska försöka finna några promenadtillfällen, förhoppningsvis. Tack för glada tillrop! Önskar er också sköna träningspass och dagar.  Fick du in tempot i stavandet den här gången också? Det låter som att du har haft en skön promenad, mitt i solen och allt. Ha det så skönt på kursen också
krellus
07-02-2007, 12:34
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:29) CITAT (krellus @ 07-02-2007, 12:24) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:16) Laddar du inför maran? Hörde att det är ont om platser kvar till Stockholmsmaran, om de inte redan är slut vid det här laget.
Visst går det över, det är bara en fråga om hur ont man har undertiden. Lugnt motion kan öka blodcirkulationen i området och lindra lite, men tyvärr brukar effekten bara sitta i medan man rör sig och en kort stund efteråt. Japp, jag är som tur var redan anmäld men det är ca 2000 flera anmälda än under samma tidpunkt förra året så det är världens "rush" efter platserna. Följer ett träningsschema så det blir rätt jobbigt. Som det ser ut just nu är det "långpass" på lördagar(ca 15 km) och kortare pass med olika intensitet under veckan(3-4 pass i veckan). Normalt runt 7 km rundor. Det kommer att trappas upp succesivt. Funderar starkt på att springa Liverpool halvmarathon i slutet av mars så det ska också bli kul. En halvmara låter som ett bra långpass, men är inte Liverpool en ganska tråkig stad? fast sådant kanske man inte tänker på när man springer?  Det handlar mest om att min brorsa har flyttat dit. Han tipsade om tävligen. Liverpool som stad är på väg uppåt(äntligen). Det satsat enormt där just nu på nybyggnationer, företagande etc. Allmänt fräschare.
CITAT (krellus @ 07-02-2007, 12:34) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:29) CITAT (krellus @ 07-02-2007, 12:24) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:16) Laddar du inför maran? Hörde att det är ont om platser kvar till Stockholmsmaran, om de inte redan är slut vid det här laget.
Visst går det över, det är bara en fråga om hur ont man har undertiden. Lugnt motion kan öka blodcirkulationen i området och lindra lite, men tyvärr brukar effekten bara sitta i medan man rör sig och en kort stund efteråt. Japp, jag är som tur var redan anmäld men det är ca 2000 flera anmälda än under samma tidpunkt förra året så det är världens "rush" efter platserna. Följer ett träningsschema så det blir rätt jobbigt. Som det ser ut just nu är det "långpass" på lördagar(ca 15 km) och kortare pass med olika intensitet under veckan(3-4 pass i veckan). Normalt runt 7 km rundor. Det kommer att trappas upp succesivt. Funderar starkt på att springa Liverpool halvmarathon i slutet av mars så det ska också bli kul. En halvmara låter som ett bra långpass, men är inte Liverpool en ganska tråkig stad? fast sådant kanske man inte tänker på när man springer?  Det handlar mest om att min brorsa har flyttat dit. Han tipsade om tävligen. Liverpool som stad är på väg uppåt(äntligen). Det satsat enormt där just nu på nybyggnationer, företagande etc. Allmänt fräschare. Ah, men då har du ju lokal anknytning!  Klart du ska kuta då väl? Liverpool associerar jag iofs främst med fotbollslaget, men jag trodde det var en gruvindustristad? är inte sådana ganska smutsiga, när det är koldrift de bedriver? (Nu kan jag vara ute och cykla så det skriker om det)
Tjipp! Jösses vilken aktivitet det varit här då när jag var iväg och tränade! Birgitta: Det vänder säkert snart. Jag skulle försöka tvinga mej själv till åtminstone lite träning även om det känns motigt. Man blir ju som sagt inte piggare av att vila - ofta är det ju inte den typen av trötthet så här års.... Castea: Bra jobbat med stavarna! Krellus: Kul att löpningen går bra - måste vara kanonroligt att ha något sånt som maran att träna inför och se fram emot. Själv var jag iväg och körde 30 min crosstrainer i ett inte alltför jobbigt tempo och sedan 30 min core. Coren däremot körde jag för allt vad tygeln håller.  Båten ÄR verkligen en riktig magdödare.... Sitter nu och njuter av en sushibricka - jag hade förätit mej på sushi och fick hålla upp en lång tid. Men nu går det som tur är ner igen!
krellus
07-02-2007, 14:31
CITAT (stina @ 07-02-2007, 13:27) Tjipp! Jösses vilken aktivitet det varit här då när jag var iväg och tränade! Birgitta: Det vänder säkert snart. Jag skulle försöka tvinga mej själv till åtminstone lite träning även om det känns motigt. Man blir ju som sagt inte piggare av att vila - ofta är det ju inte den typen av trötthet så här års.... Castea: Bra jobbat med stavarna! Krellus: Kul att löpningen går bra - måste vara kanonroligt att ha något sånt som maran att träna inför och se fram emot. Själv var jag iväg och körde 30 min crosstrainer i ett inte alltför jobbigt tempo och sedan 30 min core. Coren däremot körde jag för allt vad tygeln håller.  Båten ÄR verkligen en riktig magdödare.... Sitter nu och njuter av en sushibricka - jag hade förätit mej på sushi och fick hålla upp en lång tid. Men nu går det som tur är ner igen!  Bra jobbat(som vanligt)! Hm, jag har kört Core någon gång men vad är "båten" för något? Hm2, Sushi var det länge sedan man åt. Det får bli lunchen imorgon.
Svar på Hm: När man sitter i båten gör man gå här: Lägg dig ner raklång på golvet. Lyft upp benen från golvet (lätt böjda) och sätt dig upp bakåtlutad så att du sitter bak på svanskotan. Kroppen blir liksom som ett V. Ju mer öppet V (alltså ju lägre ben och ju mer bakåtlutad överkropp) desto jobbigare är det. Svar på Hm2: Sushi är nyttigt och fettsnålt.
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:31) CITAT (Castea @ 07-02-2007, 12:27) Stavgång idag igen, i gnistrande snö och solsken. Så nu sitter man åter här med äppelröda kinder. :)
I morgon åker jag på kurs i några dagar, men ska försöka finna några promenadtillfällen, förhoppningsvis.
Tack för glada tillrop!
Önskar er också sköna träningspass och dagar. :) Fick du in tempot i stavandet den här gången också? Det låter som att du har haft en skön promenad, mitt i solen och allt. Ha det så skönt på kursen också  Tack, tack - alla! Ja, idag föll tempot in direkt vid första steget. Hade lite svårt första och andra passet att stava för varje steg. Det blev mera någon slags tvåtaktare och fyrtaktare.  Men sen i slutet av andra passet så gick jag och stavarna plötsligt i takt för varje steg jag tog. Ja, i morgon ska jag iväg på ett par dagars kurs för frivilligarbetare inom svenska kyrkan (jag tillhör dem). Är "varnad" för att maten där är långt ifrån GI-mat.  Men det är väl bara att vara ståndaktig, och fortsätta stava vid hemkomsten.
CITAT (Castea @ 07-02-2007, 15:41) CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 12:31) CITAT (Castea @ 07-02-2007, 12:27) Stavgång idag igen, i gnistrande snö och solsken. Så nu sitter man åter här med äppelröda kinder. I morgon åker jag på kurs i några dagar, men ska försöka finna några promenadtillfällen, förhoppningsvis. Tack för glada tillrop! Önskar er också sköna träningspass och dagar.  Fick du in tempot i stavandet den här gången också? Det låter som att du har haft en skön promenad, mitt i solen och allt. Ha det så skönt på kursen också  Tack, tack - alla! Ja, idag föll tempot in direkt vid första steget. Hade lite svårt första och andra passet att stava för varje steg. Det blev mera någon slags tvåtaktare och fyrtaktare.  Men sen i slutet av andra passet så gick jag och stavarna plötsligt i takt för varje steg jag tog. Ja, i morgon ska jag iväg på ett par dagars kurs för frivilligarbetare inom svenska kyrkan (jag tillhör dem). Är "varnad" för att maten där är långt ifrån GI-mat.  Men det är väl bara att vara ståndaktig, och fortsätta stava vid hemkomsten.  Läter härligt med stavgången! Ett par dagars "frosseri" är väl ingen fara - din ämnesomsättning får säkert bara en skjuts i rätt riktning. Det är vardagen som räknas! Hälsar Stina
 Så sant, Stina!
*always look at the bright side of life, tralla, tralla tralla tralla*
Nu har jag cyklar 37 kilometer, det tog två timmar. Trött. Men lite nöjd också.
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 17:05) Nu har jag cyklar 37 kilometer, det tog två timmar. Trött. Men lite nöjd också.  Lite!!!! Jag tycker du ska vara supernöjd med dig själv! Odlas Stål-Lady!!!
krellus
07-02-2007, 16:57
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 16:05) Nu har jag cyklar 37 kilometer, det tog två timmar. Trött. Men lite nöjd också.  Jag antar att du cyklar på "gymmet" och inte på "riktigt" ???
Tack Det är motionscykel som gäller ja  Cykla så långt ute fungerar inte just idag med väglag och sådant
krellus
07-02-2007, 17:16
Nä, det e ju lite svårt...
Dessutom blir det väldigt svårt att kolla på Star Trek samtidigt - och nu har jag ju börjat bli riktigt fast i den rutinen
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 19:09) Dessutom blir det väldigt svårt att kolla på Star Trek samtidigt - och nu har jag ju börjat bli riktigt fast i den rutinen  Låter som en skön rutin! Äntligen mätt.... Jag köpte sushi på lunchen och insåg på eftermiddagen att det inte kan vara mycket energi i det. Jag var så hungrig efter ett par timmar att jag höll på att avlida. Som tur är har vi frukt på jobbet, men alla bananer var slut så det fick bli päron och några aprikoser som jag hade på rummet.  Nu har jag vräkt i mej ett helt paket stekt blodpudding med lingonsylt och druckit jag vet inte hur många glas mjölk. Sushi och träning är nog ingen bra idé.... Har en god yoghurt till kvällsgotte - måste ladda inför morgondagens dubbelpass (boxning och poweryoga).
Sushi är väldigt kalorifattigt, det är nog godare än det är bra träningsmat fast det märkte du själv  Gissa om jag är mätt som en gnu! Fizzgig köpte en ny wok-blandning som vi wokade och blandade i stekt, strimlad kassler i. Det var så gott!!! Dessutom blev det väldigt energisnålt, 100g wok-blandning 90kcal och 100g kassler 110kcal. En fullvärdig måltid för ungefär 400kcal, och man blir så mätt! Wok-bladningarna är ju jättegoda - och eftersom det är grönsaker kan man äta ganska mycket utan att oroa sig
God morgon alla träningstokar! Ja någon sushi blir det inte mer efter träning, jag var riktigt snurrig innan jag kom hem och fick äta faktiskt. Det går inte att trycka i sig päron så att det stillar hungern heller när man har ett riktigt energiunderskott. Det behövs energitätare grejer då... Wokgrönsakerna är kanon - så gott..... Idag är det boxning och poweryoga - jippi!!!!
Då vet jag en som kommer att ha kul  Blev lite fundersam över vikten, vågen ställde sig nästan ett kilo högre idag än igår och det finns ingen fysisk möjlighet för kroppen att lagra in så mycket fett på så kort tid. (Den där nojjan är anledningen till varför jag inte ska väga mig så ofta. Tyvärr är jag odiciplinerat nyfiken också...) Fizzgig påminnde mig om att jag långcyklade igår och drack närmare två liter vatten extra (utöver vanliga dygnskonsumtionen) och att vikten kan variera upp till 2kg beroende på vad man har i magen och tarmarna. Egentligen ska jag inte väga mig förrän imorgon, men är man så nyfiken som jag är...
CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 10:58) Då vet jag en som kommer att ha kul  Blev lite fundersam över vikten, vågen ställde sig nästan ett kilo högre idag än igår och det finns ingen fysisk möjlighet för kroppen att lagra in så mycket fett på så kort tid. (Den där nojjan är anledningen till varför jag inte ska väga mig så ofta. Tyvärr är jag odiciplinerat nyfiken också...) Fizzgig påminnde mig om att jag långcyklade igår och drack närmare två liter vatten extra (utöver vanliga dygnskonsumtionen) och att vikten kan variera upp till 2kg beroende på vad man har i magen och tarmarna. Egentligen ska jag inte väga mig förrän imorgon, men är man så nyfiken som jag är...  Säkert vätska - imorgon har det nog rättat till sig igen!  Nåt annat är som du säger en fysisk omöjlighet!
Det skulle vara snyggt om man kunde gå upp ett kilo i vikt på ett dygn, man skulle se fasansfull ut efter en utekväll
CITAT (LadyG @ 08-02-2007, 11:05) Det skulle vara snyggt om man kunde gå upp ett kilo i vikt på ett dygn, man skulle se fasansfull ut efter en utekväll   För att inte tala om en semestervecka med god mat, god dryck och ryggläge i solstolen! När jag var på Cypern förra året en vecka ställde jag mig på vågen direkt när jag kom hem - +2 kg visade den. Efter 2 dagar var dom två kilona borta - vätskeansamling i kroppen pga värmen fick jag förklarat för mig. Tjipp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|