Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
CITAT (stina @ 28-11-2006, 15:43)
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 16:41)
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 15:41)
Så om vi tar Anastacias mage och Kallurs axlar och armar får vi anna_rispan? smile.gif

Jepp!! Snart så.... smile.gif

Bilder!!!!!!!!! tongue.gif

O nej..inte du också...tongue.gif

Men jo, jag får väl ladda upp så jag har några förebilder när jag väl kan lägga in några efter-bilder....

Måste få fastare triceps bara. Hehe
LadyG
Om du har hantlar hemma kan du göra den här: tongue.gif

Jag föredrar att göra armhävningar iofs, eftersom det tar axlar, triceps lite bröst och en del skuldror också.

Jag brukar gå hit för att leta upp intressanta nya övningar att göra när inspirationen tryter smile.gif

Så, då är det bara bilderna kvar smile.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 16:47)
CITAT (stina @ 28-11-2006, 15:43)
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 16:41)
Så om vi tar Anastacias mage och Kallurs axlar och armar får vi anna_rispan? smile.gif

Bilder!!!!!!!!! tongue.gif

O nej..inte du också...tongue.gif

Men jo, jag får väl ladda upp så jag har några förebilder när jag väl kan lägga in några efter-bilder....

Måste få fastare triceps bara. Hehe

Helt OK - vi ser fram emot det när det kommer! tongue.gif

Jag såg förresten Plexus på mässan i lördags - han gick tillsammans med någon platinablonderad bimbo. Han såg inte så speciellt fräsch ut tycker jag...
stina
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 16:52)
Om du har hantlar hemma kan du göra den här: tongue.gif

Jag föredrar att göra armhävningar iofs, eftersom det tar axlar, triceps lite bröst och en del skuldror också.

Jag brukar gå hit för att leta upp intressanta nya övningar att göra när inspirationen tryter smile.gif

Så, då är det bara bilderna kvar smile.gif

Är karln naken??? ohmy.gif tongue.gif

Jag gillar också den där, men jag brukar hålla en tung hantel med båda händerna och köra båda samtidigt. Det borde väl vara samma sak eller, bara lite tidsbesparing???
stina
LadyG: Du har inget bra tips på någon sida som översätter musklernas namn? Fattar nada av dom konstiga namnen tyvärr, vet bara var biceps och triceps sitter nästan.... sleep.gif

Sorry - klickade vidare på din länk och såg att förklaringarna fanns där inne!!! rolleyes.gif
anna_rispan
Har inga hantlar men kan ju ta såna där små petflaskor, eller göra såna där bakvända armhävningar, eller så kör jag med armhävningar.

Mm, får fråga sambon om han vill vara fotograf... Han kommer skak på huvudet alltså... rolleyes.gif

Sparade länken, kan vara intressant att läsa mer.
anna_rispan
CITAT (stina @ 28-11-2006, 15:54)
[Är karln naken??? ohmy.gif tongue.gif

Jag gillar också den där, men jag brukar hålla en tung hantel med båda händerna och köra båda samtidigt. Det borde väl vara samma sak eller, bara lite tidsbesparing???

Ja, jag brukar också ta båda armarna samtidigt på gymmet. Så körde nämligen ledaren på stepupen som jag gick på en gång i tiden...
stina
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 16:58)
CITAT (stina @ 28-11-2006, 15:54)
[Är karln naken???  :o  :P

Ja, jag brukar också ta båda armarna samtidigt på gymmet. Så körde nämligen ledaren på stepupen som jag gick på en gång i tiden...

Ja, det är på gruppstyrkepasset jag lärt mig att köra så...
LadyG
ROTFL

...nej, han är inte naken men han har någon typ an shorts som inte syns i den vinkeln. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ni menar en sån här?:

Den går precis lika bra, det är alltid kul med omväxling smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 17:01)
ROTFL

...nej, han är inte naken men han har någon typ an shorts som inte syns i den vinkeln. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ni menar en sån här?:

Den går precis lika bra, det är alltid kul med omväxling smile.gif

Japp - fast jag står upp!
stina
CITAT (Farbror Blå @ 28-11-2006, 15:57)
CITAT (stina @ 28-11-2006, 14:42)
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 15:22)
Vilka axelmuskler!! Snyggt jobbat Stina!

sleep.gif Äsch heller... *skrapar med foten*

Håller med LadyG

Denna gången var Stina först med nåt, kanske vi andra måste bidra med? rolleyes.gif

Japp, vi vill se Farbrorn i löpspåret! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 28-11-2006, 16:03)

Håller med LadyG

Denna gången var Stina först med nåt, kanske vi andra måste bidra med? rolleyes.gif

Absolut!!!

Fram med fotomaskinen Farbron smile.gif
Fizzgigg
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 15:41)

Det här kanske kan hjälpa... smile.gif Det är bara att placera ditt huvud i den svarta ovalen på bilden.

stina
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 17:04)

Håller med LadyG

Absolut!!!

Fast det duger inte med posering bara - in action ska det vara eller hur!!!
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 28-11-2006, 16:07)

Det här kanske kan hjälpa... smile.gif Det är bara att placera ditt huvud i den svarta ovalen på bilden.

Njaaaaaa, jag vet inte om det där passade så bra... laugh.gif

Det ser nog bättre utu i verkligheten smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 28-11-2006, 16:07)

In action är ett måste, annars är det fusk smile.gif
anna_rispan

Håller med LadyG

Absolut!!!

Jag skriver under på det ovan... smile.gif rolleyes.gif

Klart det måste bli fart på farbror blå också. han som peppar oss så mycket.
anna_rispan
CITAT (Fizzgigg @ 28-11-2006, 16:07)

Bra jobbat med bilderna. Nu är målet ännu tydligare liksom. rolleyes.gif
LadyG
Tre händer, ser lite läskigt ut men det är säkert oerhört användbart smile.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 16:24)
Tre händer, ser lite läskigt ut men det är säkert oerhört användbart smile.gif

Ja, när det ändå redigerades så hade ju bilden kunnat sluta vid naveln. Då hade det varit mindre läskigt. O med en tröja över bh.n rolleyes.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 15:56)
Mm, får fråga sambon om han vill vara fotograf... Han kommer skak på huvudet alltså... rolleyes.gif

Han vänjer sig snart! smile.gif Min man är van vid det här laget med alla stolligheter. rolleyes.gif
anna_rispan
Då får jag hoppas på det då. sleep.gif
stina
Har du ingen självutlösare på kameran Anna? God kvinna reder sig själv! tongue.gif
anna_rispan
CITAT (stina @ 28-11-2006, 19:20)
Har du ingen självutlösare på kameran Anna? God kvinna reder sig själv! tongue.gif

Ja visst är det ett alternativ så illa som något. Dessutom så kan jag ju komma undan med rätt taskiga bilder då också..hmmm...

Det jag själv är nyfiken på är ju hur ryggen ser ut. De musklerna är ju som sytrådar men hur ser det ut egentligen?? O om jag lyckas få större o starkare hur ser det ut då??? unsure.gif
LadyG
Tyvärr är ryggmusklerna ganska svåra att få stora, de blir gärna starka men eftersom de redan från början är väldigt breda (de täcker hela ryggen) är det svårt att få volym på dem.

Du kommer inte att se ut som Arnold i Conan Barbaren om du tränar tungt smile.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 28-11-2006, 21:31)
CITAT (stina @ 28-11-2006, 19:20)
Har du ingen självutlösare på kameran Anna? God kvinna reder sig själv!  :P

Ja visst är det ett alternativ så illa som något. Dessutom så kan jag ju komma undan med rätt taskiga bilder då också..hmmm...

Det jag själv är nyfiken på är ju hur ryggen ser ut. De musklerna är ju som sytrådar men hur ser det ut egentligen?? O om jag lyckas få större o starkare hur ser det ut då??? unsure.gif

Gör som jag gjort någon gång - fota över huvudet mot en spegel! rolleyes.gif

Det är precis som LadyG skriver, träna på precis hur mycket och hur tungt du vill/orkar. Som tjej får man INTE så lätt några jättemuskler. Det är alltså noll risk att man blir som en Belgian Blue utan doping! rolleyes.gif

Idag är det viiiila. Jag har faktiskt träningsvärk i överkroppen idag efter styrketräningen igår. Bröstmusklerna känns det ganska rejält i. Får jag större tuttar nu månne wink.gif tongue.gif - Dolly Parton släng dig i väggen! tongue.gif tongue.gif
anna_rispan
Ja, det är för väl att musklerna inte kan växa så snabbt!! smile.gif

Jag får väl prova lite olika varianter tills jag hittar nåt som känns bra då. Vill lära mig en övning för baken också. Får våga fråga nästa gång jag ser nån som kör nån sån övning. smile.gif sleep.gif

Ha det bra med vilan Stina!
stina
CITAT (anna_rispan @ 29-11-2006, 09:57)
Ja, det är för väl att musklerna inte kan växa så snabbt!! smile.gif

Jag får väl prova lite olika varianter tills jag hittar nåt som känns bra då. Vill lära mig en övning för baken också. Får våga fråga nästa gång jag ser nån som kör nån sån övning. smile.gif sleep.gif

Ha det bra med vilan Stina!

Utfall är väldigt bra bakträning! Vet du hur man gör? Annars får du fråga oss!!! rolleyes.gif
Lena i Torslanda
CITAT (stina @ 29-11-2006, 08:58)
Utfall är väldigt bra bakträning!

Snacka inte om det! Jag körde body-pump både söndag och måndag och la på lite extra vikter bl.a vid utfallen.
Nu är jag ett skämt för omgivningen - tar mig fram som en 90-åring. Använder handikapp-toaletten på jobbet för den har så bra handtag som hjälp när man ska resa sig. Att sätta sig är en pina laugh.gif
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 29-11-2006, 11:25)

Snacka inte om det! Jag körde body-pump både söndag och måndag och la på lite extra vikter bl.a vid utfallen.
Nu är jag ett skämt för omgivningen - tar mig fram som en 90-åring. Använder handikapp-toaletten på jobbet för den har så bra handtag som hjälp när man ska resa sig. Att sätta sig är en pina laugh.gif

Fniss!!! Jag brukar få blåmärken i baken när jag kört för mycket utfall! Det tar ju på låren också och när man ska sätta sig på toan ramlar man ned med en duns! Och hur skönt är det att dunsa ner när ändan också är öm som jag vet inte vad! ohmy.gif Då är det bra med handtagen som handikapptoaletterna har! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (Lena i Torslanda @ 29-11-2006, 10:25)

*skrattar gott åt Lenas beskrivning av sej själv* laugh.gif
LadyG

Håller med LadyG

Absolut!!!

Kom igen nu Farbrorn smile.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 29-11-2006, 13:12)

Håller med LadyG

Absolut!!!

Kom igen nu Farbrorn smile.gif

blir nog svårt att fixa just detta... hmm ingen posering alltså?
okeej...
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 29-11-2006, 13:14)
blir nog svårt att fixa just detta... hmm ingen posering alltså?
okeej...

Det fixar du smile.gif
Biggan_
Detta hittade jag idag, finns massor att läsa där när jag får tid.

Hur gör man ett utfall? unsure.gif
Maria i Helsingborg
Utfall.....

Nyss hemkommen från en mil på bandet - fy fabian så tråkigt det var wacko.gif - trots ljudbok i öronen Vojne vojne, det blir en lång vinter.

Vad duktiga ni alla är! Jag blev lite sugen på roddmaskin efter inlägg här smile.gif
Biggan_
Tack Maria! biggrin.gif
Jo, roddmaskinen och någon bra film på tv:n tycker jag går jättebra!
LadyG
Efter en timme på cykeln är jag skapligt öm i rumpan, jag är nog inte van att sitta så länge tongue.gif

Fast det var inga problem att trampa i ett tempo så att pulsen låg stadigt runt 145 - 155 slag / minut (vilket är ungefär 75-77% av maxpulsen för mig). Det kändes som ett bra arbetstempo som jag skulle kunna hålla längre om inte baken blev så öm av sadeln laugh.gif

Hann 23 kilometer på den tiden, och det på ett ganska skapligt motstånd (5 av 8).
stina
CITAT (LadyG @ 29-11-2006, 15:36)
Efter en timme på cykeln är jag skapligt öm i rumpan, jag är nog inte van att sitta så länge tongue.gif

Fast det var inga problem att trampa i ett tempo så att pulsen låg stadigt runt 145 - 155 slag / minut (vilket är ungefär 75-77% av maxpulsen för mig). Det kändes som ett bra arbetstempo som jag skulle kunna hålla längre om inte baken blev så öm av sadeln laugh.gif

Hann 23 kilometer på den tiden, och det på ett ganska skapligt motstånd (5 av 8).

Jättebra jobbat! rolleyes.gif Du har blivit riktig kompis med pulsmätaren va? Jag har inte använt min ännu, imorgon på stepen får bli premiären.

Har du kommit på hur man får fram värdena efter ett träningspass eller kollar du manuellt under passet???
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 29-11-2006, 14:36)

bravo=)
Biggan_
Imponerad är jag! ohmy.gif
Jag cyklar på trean av tio bara!
Är det så att ju lägre pulsen är, ju bättre är det?
LadyG
Tack Farbrorn, jag jobbar stenhårt på att gå ner i vikt så jag orkar göra men första egna chin utan assistans smile.gif

CITAT (Birgitta P @ 29-11-2006, 14:45)
Imponerad är jag!  :o
Jag cyklar på trean av tio bara!
Är det så att ju lägre pulsen är, ju bättre är det?

Nja, man brukar säga att optimal fettförbränning sker när kroppen arbetar på ungefär 65% av den maximala syreupptagningen (kallas VO2max) vilket betyder ungefär 77% av maxpulen.

Maxpuls får du om du tar 226 - din ålder (män tar 220-åldern), sen multiplicerar du med 0,77 så får du vilken puls du bör ligga i för maximal fettförbränning.

(226-x)*0,77=arbetspulsen
x = ålder

Då tränar du också konditionen till viss del, eftersom man inte kan lgga i den intensiteten utan att hjärtat, lungorna och allt annat blir starkare och arbetar bättre. Har du svårt att få upp pulsen när du cuklar är det bara att öka motståndet och försöka hålla samma höga fart, så stiger pulsen. Efter lite trasslande hit och hit men motstånd och tempo hittar du nog ett tempo som passar smile.gif

CITAT (stina @ 29-11-2006, 14:43)
CITAT (LadyG @ 29-11-2006, 15:36)

Fast det var inga problem att trampa i ett tempo så att pulsen låg stadigt runt 145 - 155 slag / minut (vilket är ungefär 75-77% av maxpulsen för mig). Det kändes som ett bra arbetstempo som jag skulle kunna hålla längre om inte baken blev så öm av sadeln  :lol:

Jättebra jobbat! rolleyes.gif Du har blivit riktig kompis med pulsmätaren va? Jag har inte använt min ännu, imorgon på stepen får bli premiären.

Har du kommit på hur man får fram värdena efter ett träningspass eller kollar du manuellt under passet???

Jag kollar manuellt under passet, jag har inte lärt mig hur man sätter på larmet än biggrin.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 29-11-2006, 15:02)
Nja, man brukar säga att optimal fettförbränning sker när kroppen arbetar på ungefär 65% av den maximala syreupptagningen (kallas VO2max) vilket betyder ungefär 77% av maxpulen.

Maxpuls får du om du tar 226 - din ålder (män tar 220-åldern), sen multiplicerar du med 0,77 så får du vilken puls du bör ligga i för maximal fettförbränning.

(226-x)*0,77=arbetspulsen
x = ålder

Då tränar du också konditionen till viss del, eftersom man inte kan lgga i den intensiteten utan att hjärtat, lungorna och allt annat blir starkare och arbetar bättre. Har du svårt att få upp pulsen när du cuklar är det bara att öka motståndet och försöka hålla samma höga fart, så stiger pulsen. Efter lite trasslande hit och hit men motstånd och tempo hittar du nog ett tempo som passar smile.gif

Alltså 226-60*0,77=127,82
128 i puls för min del då!
Ska kolla i morgon hur jag ligger till! biggrin.gif
stina
Vad säger ni om det här då?! ohmy.gif
Maria i Helsingborg
Det där med maxpuls-uträkningen ska ni absolut ta med en nypa salt......
STORA individuella skillnader föreligger och talar mer om ett medelvärde än ditt personliga värde. Med formeln ovan borde jag ha en maxpuls på 186. I själva fallet har jag uppmätt den till 211!

wink.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (stina @ 29-11-2006, 16:05)
Vad säger ni om det här då?!  :o

puh! huh.gif rolleyes.gif

Fast sådant triggar........ngt för fler?
stina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-11-2006, 17:15)
Det där med maxpuls-uträkningen ska ni absolut ta med en nypa salt......
STORA individuella skillnader föreligger och talar mer om ett medelvärde än ditt personliga värde. Med formeln ovan borde jag ha en maxpuls på 186. I själva fallet har jag uppmätt den till 211!

wink.gif

Det verkar stämma. En bekant (väldigt vältränad om det har någon betydelse) sprang midnatsloppet och låg nästan hela tiden på en pulsnivå långt över sin maxpuls.
stina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-11-2006, 17:21)
CITAT (stina @ 29-11-2006, 16:05)
Vad säger ni om det här då?!  ohmy.gif

puh! huh.gif rolleyes.gif

Fast sådant triggar........ngt för fler?

Absolut inte för mej! Skulle inte funka praktiskt (undrar vad dom skulle säga på jobbet. Ringa psykakuten kanske om man drog igång ett set armhävningar mitt under ett möte.... tongue.gif ) Däremot undrar jag om man kan öka antalet armhävningar man klarar om man exempelvis varje kväll kör precis så många armhävningar man orkar. Ger det någon effekt tror ni??
Maria i Helsingborg
CITAT (stina @ 29-11-2006, 16:26)
Absolut inte för mej! Skulle inte funka praktiskt (undrar vad dom skulle säga på jobbet. Ringa psykakuten kanske om man drog igång ett set armhävningar mitt under ett möte.... tongue.gif ) Däremot undrar jag om man kan öka antalet armhävningar man klarar om man exempelvis varje kväll kör precis så många armhävningar man orkar. Ger det någon effekt tror ni??

Haha......jag kan se dig som inlagd hos mig, patient och personal som beter sig lika "tokigt" tongue.gif

På fråga B, svarar jag "har ingen aning" wink.gif
stina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 29-11-2006, 17:31)
CITAT (stina @ 29-11-2006, 16:26)
Absolut inte för mej! Skulle inte funka praktiskt (undrar vad dom skulle säga på jobbet. Ringa psykakuten kanske om man drog igång ett set armhävningar mitt under ett möte....  :P ) Däremot undrar jag om man kan öka antalet armhävningar man klarar om man exempelvis varje kväll kör precis så många armhävningar man orkar. Ger det någon effekt tror ni??

Haha......jag kan se dig som inlagd hos mig, patient och personal som beter sig lika "tokigt" tongue.gif

På fråga B, svarar jag "har ingen aning" wink.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Fråga B: Avvaktar respons från allas vår "träningsguru" LadyG! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon