|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Rapchic
19-03-2007, 13:10
CITAT (stina @ 19-03-2007, 13:02)  Men Rapchic - här har du ju tom en porträttbild på dig själv.... LadyG - bra jobbat (som alltid....) Jag har precis kommit tillbaka från dagens Step-up-pass. Gav mej tusan på att jag skulle köra slut på mej själv och jag lyckades!  Fick tom andnöd på slutet och det var precis vad jag ville åstadkomma så jag mår toppen! Step-up kan verkligen vara för j-a jobbigt om man vill och törs ge järnet från början till slut. Hoppar istället för att gå upp på brädan, vevar på med armar och ben allt vad tygeln håller - då blir det ingen barnlek precis...  det är det det är en snubbe som har mordhotat mig, och han ska ju inte behöva veta vars jag är hela tiden (han gillar idrott därav ganska mkt större risk att han är där än här på odla) men jag kom på att jag inte är den enda med mitt namn i hela svergie
Du kan som sagt kalla dig vad du vill, jag använder aldrig mitt riktiga namn på internetforum...
CITAT (stina @ 19-03-2007, 13:22)  Du kan som sagt kalla dig vad du vill, jag använder aldrig mitt riktiga namn på internetforum... Exakt, nej jag heter nästan alltid Lady Godiva eller LadyG, mitt riktiga namn lämnar jag inte ut hur som helst.  Bra jobbat med träningen förresten, det satt som en smäck?
Tack LadyG, ja det var en perfekt start på träningsveckan!
Hamnade i världens snöoväder idag när jag skulle promenera, det blev lite blötare och raskare än jag tyckte var behagligt men jag avverkade iaf 52 minuter och 4,2 kilometer - och jag var inte speciellt trött i något efteråt. Nu ska jag strax sätta igång med måndagens styrketräning
Ha en jätteskön träning LadyG! Du är verkligen kvällspigg - själv börjar jag känna mej  Eller inte trött, men jag har definitivt ingen lust med träning så här dags!
Rapchic
19-03-2007, 21:45
nu kommer det ju ta evigheter att lära sig saker på funbeat jag är då inte teknisk men jag har då hittat bilden jag ska ha... det är på en ninja å inte tränade jag idag heller vart fast i en diskution med min sambo som varade i nåra timmar
CITAT (stina @ 19-03-2007, 20:00)  Ha en jätteskön träning LadyG! Du är verkligen kvällspigg - själv börjar jag känna mej  Eller inte trött, men jag har definitivt ingen lust med träning så här dags!  Det gick ganska tungt, men jag gjorde ett bra försök på 33,5 kilo. Fizzgigg fick hindra stången från att braka iväg åt sidorna eftersom jag inte orkade stabilisera den, men nästa gång klarar jag den solo. Fortsatte med pressarna, 2*1 31kg, 2*1 28,5kg och 5*1 26kg (rekord i antal repetitioner på den vikten f ö)  Pausade för lite chins och övergav hjälpen efter 5 chins. Lyfte mig ungefär en decimeter på egen hand, och det är 10 centimeter mer än nånsin. Inte en riktig chin med andra ord, men på sitt eget lilla vis ett personbästa ändå. 5*4 9kg hantelcurl blev tungt efter ett tag, men det är vänsterarmen som tröttnar först så det är den som styr antal rep och set så att höger inte drar iväg för mycket. 9kg för höger är egentligen inte speciellt mycket men vänster måste få komma ikapp innan jag ökar. Körde 26kg stångcurl också, men orkade bara 2 repetitioner 8*3 26kg stångrodd och 8*3 28,5kg fick avsluta passet. Hade tänkt köra mer rodd, men övergav den tanken i ljuset av hur det kändes på 28,5 kilo för där tog ryggen slut. Avslutade med 30 minuter stretching, och det ska gudarna veta att det behövdes.
Strålande jobbat LadyG!  Det är alltid kul att fixa personbästa på något - vad det än är. Idag har jag en av mina (med mina mått mätt - inte med dina LadyG!) maratonträningspass. Först ska jag springa 30 min intervallträning som är något av det jobbigaste jag provat på. Sen ska jag köra 60 min styrketräning - dock inte benen dom ska få vila. Idag är det premiär för överkroppsträning efter axelskadan. Ska INTE försöka mig på något personbästa den här gången! Känner mej laddad - tur att jag ska börja med löpningen så att jag inte förlyfter mej igen!
Här blir det Pingis på Lunchen, låter ju inte så jobbigt men vi brukar få upp pulsen i runt 120-135 och det är ju ganska bra förbränningsintervall i vilket fall. Sedan blir det jogging 1 mil ungefär i em. Kämpa på
CITAT (t955i @ 20-03-2007, 11:47)  Här blir det Pingis på Lunchen, låter ju inte så jobbigt men vi brukar få upp pulsen i runt 120-135 och det är ju ganska bra förbränningsintervall i vilket fall. Sedan blir det jogging 1 mil ungefär i em. Kämpa på  Pingis är jättekul! Jag hatar normalt bollar (har bollskräck!  ) men pingisbollar kan jag förlika mig med! Kämpa på du också t!
Hejja Stina, hoppas du har krut kvar till strykan efter intervallerna  Akta vristerna t955i, så du inte stukar dig (det är väl inte helt ovanligt när man studsar omkring och jagar en liten boll)! Idag blir det cykel och ju-jutsu, får se om det blir en halv eller en timme. Det beror lite på hur benen svarar när jag väl kommer igång. Imorse låg vågen spikad på 67kg, lite bakslag men jag tror det kan ha med vattnet att göra igen. Jag har varit odiciplinerad, det vet jag och jag vet att man inte går upp nästan ett kilo på ett dygn. Det är orimligt att jag skulle hinna äta både dagsbehovet på ungefär 2 000 och sen ytterligare 7 000kcal på en dag. Odisciplinerat drickande i kombination med kurshelg och ingen träning på fyra dagar kan har fått mig att samla på mig vatten i kroppen. Om det stämmer borde jag se saker hända redan före helgen
Klart det är så LadyG! När vi ses på lördag kan jag nästan garantera att du nått ditt mål!
CITAT (stina @ 20-03-2007, 10:38)  Klart det är så LadyG! När vi ses på lördag kan jag nästan garantera att du nått ditt mål!  Hoppas det  Cyklingen förresten, 30 minuter och 12,7 kilometer, gick ganska bra. Tog det ganska lugnt och höll mig i komfortzonen hela tiden eftersom jag tog i så mycket igår . Ikväll: ju-jutsu.
Nu har jag avverkat tisdagsträningen. Intervalllöpningen gick jättebra. Fick vänta på ett ledigt löpband med obegränsad användningstid så jag joggade 10 min först som uppvärmning och sedan gick jag in för "springa fort" för allt vad tygeln höll!  När jag tränar intervalllöpning känns det periodvis som om bröstet ska sprängas, svetten sprutar och jag andas som en blåsbälg i desperata försök att få ner nog med syre i lungorna. Men härligt är det - jag som är en konstig typ som kanske borde svara på kontaktannonser typ "får jag aga dej" (om jag nu hade varit singel)  Styrketräningen gick också bra. Körde med lite lägre vikter än vad jag brukar eftersom det var första styrketräningspasset för axlarna sedan skadan. Tog 30 kg i bänkpressen istället för 35, 40 kg i sittande roddmaskinen istället för 50 till exempel. Ändå kändes det ganska tungt, det kändes minsann att armarna vilat ett par veckor!
Förstår att styrketräningen gick tungt efter intervallpasset, det är inte så mycket kräm kvar i musklerna efter intervaller. Tufft att hinna med båda passen på lunchen
Piccante
20-03-2007, 14:09
Inspirerande tråd det här  I dag drabbades till och med superslöa jag av träningslust  På grund av stukning eller sträckning i foten kunde jag inte gå ut och gå i solskenet utan tog mig för första gången på några år till badhuset. Kändes lite ovant men jag kom i håg hur man simmar. Tyvärr fick jag lite krampkänning efter 650 meter, men nästa gång får jag väl sikta på att ta 1000m åtminstone.
Hejja Markus, skam den som ger sig  Bra att du hittade om väg runt stukningen, sånt gillas! Nästa gång tar du 1 000m och ingen kramp!
Hej Markus och välkommen hit! Strongt jobbat att du hittade ett träningsalternativ - sånt gillar vi här inne! LadyG - det är tur att jag har OK till lååååånga luncher, annars hade det varit svårt!
Piccante
20-03-2007, 22:28
Tackar för all uppmuntran  får jag tid så blir det 1000 meter på torsdag, förhoppningsvis utan komplikationer.
Klantade mig idag, fick bara i mig strax över 600kcal under dagen och drog iväg på träningen med ett underksott på över 1600kcal. Gissa om jag blev yr och förbryllad innan jag listade ut varför...!!! Inte blev det bättre av att jag låg på nästan 1 000 kcal underskott igår!
Fast träningen gick rätt bra i övrigt, om man ser det i ljuset av hur klumpigt jag betett mig på sistone!
Men oj då LadyG - så det kan bli! Idag har jag vilodag - lite tur kanske för jag har träningsvärk minsann....
Reparerade skadan med laxpytt, stekt ägg och lättglass till efterrätt  Idag är det långpass på cykel, får väl se hur det går. Är öm i kroppen, men det kan bero på att jag sovit illa också.
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:40)  Klantade mig idag, fick bara i mig strax över 600kcal under dagen och drog iväg på träningen med ett underksott på över 1600kcal. Gissa om jag blev yr och förbryllad innan jag listade ut varför...!!! Inte blev det bättre av att jag låg på nästan 1 000 kcal underskott igår! WOW.. 600 kcal det var inte mkt, det brukar jag få i mig bara jag kollar glassreklamen på tv Blev ingen pingis igår, min motståndare skyllde på nån gammal förkylning men det blev en lugn och fin jobbingtur i skogen istället på kvällen. Bra jobbat Markus, jag är alltid så impad på folk som orkar simma, det är det tråkigaste jag vet, (Sen är jag en riktig badkruka också  )
T: Joggingtur lät väl helt OK det också - ofta svårt att bestämma träning med någon annan, irriterande om dom bangar... Hälsar Stina som vägrar bada om det är under 24 grader i vattnet och 30 i luften!
Jag badar inte heller om det inte är riktigt varmt  Fast jogga är jag sugen på!
Men sjas ut å trippa lite då LadyG - fint väder ute!
På tal om att bada, ett tag höll jag på med Windsurfing, så då hade jag det som ursäkt att alltid ha på mig våtdräkt när jag åkte ut till havet, bar man på en surfbräda var det ingen som ifrågasatte varför man badade i våtdräkt (Höjden av badkruka)
Farbror Blå
21-03-2007, 12:02
CITAT (t955i @ 21-03-2007, 11:24)  På tal om att bada, ett tag höll jag på med Windsurfing, så då hade jag det som ursäkt att alltid ha på mig våtdräkt när jag åkte ut till havet, bar man på en surfbräda var det ingen som ifrågasatte varför man badade i våtdräkt (Höjden av badkruka) ett bra tips, då ser man ju dessutom lite proffsig ut
CITAT (Farbror Blå @ 21-03-2007, 12:02)  ett bra tips, då ser man ju dessutom lite proffsig ut  Preciiiiiis
Ingen ifrågasätter ett proffs - eller hur....
Hurra, hurra! Idag köpte jag det nya numret av en träningstidning med ett lite pinsamt fånigt namn.  Med tidningen fick man en 200-sidig pocketbok: Pulsträning av Camila Porsman. Precis vad jag ville ha!!!
Jag har bestämt mig för att flytta dagens träning till fredag, benen är helt enkelt för ömma för att det ska kännas vettigt att träna. Dessutom vill jag inte sabotera morgondagens träning, vilket jag garanterat skulle göra.
Vad klok du är vännen!!! Vet du att om man behåller antalet träningspass och intensiteten i sin träning, men minskar träningstiden med 50% så behåller man konditionen i 15 veckor innan den börjar sjunka. (Har precis läst det i puls-boken)
Nix, det hade jag ingen aning om, det kan vara skönt att veta inför sommaren när träningen blir lite improviserad emellanåt  Ska nog ta ett varmt bad, det brukar få ledsna muskler att bli lite gladare. Jag kan sätta pengar på att det är det stora energiunderskottet som gjort det hela värre, så här mycket träningsvärk brukar jag inte få!
*Bläddrade snabbt fram till kapitlet om träningsvärk* Massage kan hjälpa så: FIZZGIGG!!!!! Akut assistans behövs för att hjälpa LadyG!
Fizzgigg
21-03-2007, 21:06
CITAT (stina @ 21-03-2007, 20:58)  *Bläddrade snabbt fram till kapitlet om träningsvärk* Massage kan hjälpa så: FIZZGIGG!!!!! Akut assistans behövs för att hjälpa LadyG!  *Springer och hämtar massagebänken, massageolja, badhanddukar och cd med stillsam musik*
Åh, vilken tur att du hörde när jag ropade! Vi vill ju absolut att Ladyn ska bli "fit for fight" snabbt som attan. Hon ska ju jogga OCH klättra på lördag så massera nu på allt vad tygeln håller!
CITAT (Fizzgigg @ 21-03-2007, 21:06)  *Springer och hämtar massagebänken, massageolja, badhanddukar och cd med stillsam musik*  Låter uuuunderbart! CITAT (stina @ 21-03-2007, 21:09)  Åh, vilken tur att du hörde när jag ropade! Vi vill ju absolut att Ladyn ska bli "fit for fight" snabbt som attan. Hon ska ju jogga OCH klättra på lördag så massera nu på allt vad tygeln håller!  Benen blev säkert livrädda när de hörde det och betsämde sig för att börja värka i preventivt syfte
Fizzgigg
21-03-2007, 21:17
CITAT (LadyG @ 21-03-2007, 21:15)  Kom hit och lägg dig, här ska knådas!
CITAT (Fizzgigg @ 21-03-2007, 21:17)  Kom hit och lägg dig, här ska knådas!  Bara jag kan genomföra resten av träningen denna veckan så är jag nöjd  Någon som är nyfiken så finns det fysövningar för klättrare här: http://www.klatterverket.se/fys/
Ni är för kuliga å goa ni två stollingar!!! Å Fizzgigg: Det är BENEN som är ömma!
Fizzgigg
21-03-2007, 21:28
CITAT (stina @ 21-03-2007, 21:25)  Ni är för kuliga å goa ni två stollingar!!! Å Fizzgigg: Det är BENEN som är ömma!  Men snälla nån, det vet ju alla att inne i kroppsdelarna finns det ben. Det är bara att massera djupare så blir det jättebra.
Tack för kulig länk!
Måste granskas noga...
*gapskrattar*  Han kan behövas hutas åt ibland  Förresten är jag lite störd... träningsvärk som en dåre och så sitter jag och letar nya styrketräningsövningar jag skule kunna ge mig på...!!!
CITAT (Fizzgigg @ 21-03-2007, 23:28)  Men snälla nån, det vet ju alla att inne i kroppsdelarna finns det ben. Det är bara att massera djupare så blir det jättebra.   Tänkte inte på det!
CITAT (Fizzgigg @ 21-03-2007, 21:28)  Men snälla nån, det vet ju alla att inne i kroppsdelarna finns det ben. Det är bara att massera djupare så blir det jättebra.  Aj?
Fizzgigg
21-03-2007, 21:31
CITAT (LadyG @ 21-03-2007, 21:29)  *gapskrattar*  Han kan behövas hutas åt ibland  Hurmpf.
CITAT (LadyG @ 21-03-2007, 23:29)  *gapskrattar*  Han kan behövas hutas åt ibland  Förresten är jag lite störd... träningsvärk som en dåre och så sitter jag och letar nya styrketräningsövningar jag skule kunna ge mig på...!!! Lika illa här dessvärre! Hela jag värker (INTE axel-ont alltså!) och ändå ligger jag och läser om intervallträning, pulszon 5 och ska strax kasta mig över ditt länktips. Skruvad - jag????
Vi är nog lika skruvade båda två i så fall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|