|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
24-01-2007, 12:58
CITAT (stina @ 24-01-2007, 12:45) Jo om det är som jag fattar det så lutar tjejen sig alltså bakåt/utåt från killen? Snacka om framtungt för killen. Ska du ta någon på ryggen i benböj så är det ju dina starka lårmuskler som tar vikten - låter mycket värre det andra tycker jag!  mm, ja fast killen stod med benen mer utåt. riktigt bredbent o med böjda knän. men det är klart att det blir tungt för honom också. tror inte att det gjorde så många....
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 12:05) SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.
En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.! Det ni! Det där är en bra magövning, samtidigt som det blir en bra balansövning för den som håller emot. Vi har gjort den på ju-jutsun, men man måste ha ruggiga benmuskler för att orka hålla sig kvar. Den som håller kan iofs vara lite snäll och hålla i benen lite också, men då blir det mycket lättare.
anna_rispan
24-01-2007, 14:04
CITAT (LadyG @ 24-01-2007, 14:02) CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 12:05) SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.
En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.! Det ni! Det där är en bra magövning, samtidigt som det blir en bra balansövning för den som håller emot. Vi har gjort den på ju-jutsun, men man måste ha ruggiga benmuskler för att orka hålla sig kvar. Den som håller kan iofs vara lite snäll och hålla i benen lite också, men då blir det mycket lättare. det var väl det jag kände på mig! att det var nåt för vår juijutsu drottning!
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 14:04) CITAT (LadyG @ 24-01-2007, 14:02) CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 12:05) SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.
En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.! Det ni! Det där är en bra magövning, samtidigt som det blir en bra balansövning för den som håller emot. Vi har gjort den på ju-jutsun, men man måste ha ruggiga benmuskler för att orka hålla sig kvar. Den som håller kan iofs vara lite snäll och hålla i benen lite också, men då blir det mycket lättare. det var väl det jag kände på mig! att det var nåt för vår juijutsu drottning!  Drottning var väl att ta i  Det svåraste tycker jag är att hålla sig kvar med benen, men får man lite hjälp att komma tillrätta (och kanske lite stöd i knävecken) så är det en bra övning. Är man stark i magen släpper man ner överkroppen längre helt enkelt så att magen får dra upp överkroppen ett längre stycke. Är man lite svagare går man inte ner så djupt utan håller en kortare rörelsebana tills man blivit lite starkare. Den övningen är betydligt tuffare för magen än benböj med vikt (make) fast det kan ju bero på att jag har starkare ben än mage
Ja det låter ju döjobbigt för båda tycker jag! (surar av träningsabstinens...  )
Din stackare, jag vet hur du känner dig!
Och inte kan jag komma på några bra rekommendationer heller mot sådant, annat är försöka distrahera sig själv så gott det går. Spela dataspel fungerar på mig, men det är ju inte alla som gillar.
Tack, det värmer! Jag har i alla fall packat träningsväskan inför morgondagen och då kändes det lite bättre.... Fast fy pruttens vad trist det är med vilodag....  Det var tom så vår VD tittade på mej och undrade om jag var ledsen för något idag när jag höll på med hennes dator. Nejdå, sa jag - jag bara tänker. Hon skulle bara veta..... Jag har i alla fall köpt nya numret av Fitness Magazine så jag kan förströ mej med att läsa lite träningstips.
Då har du ju iaf lite intressant lektyr! Kanske några goda idéer på hur du ska komma överens med vilodagarna finns där?
Jag klarade långpasset idag men jag hann inte hela 4 mil, hamnade på 39 kilometer på 2 timmar men det är ganska bra med tanke på att jag fortfarande har träningsvärk i rumpan.
anna_rispan
24-01-2007, 22:55
Bra jobbat! Både Stina o LadyG!! Heja heja!!
Hej på er! Idag är det en underbar dag. Lön och dubbelpass (boxning och poweryoga). *visslar och tar ett danssteg*
Det är en bra dag idag  Dubbelpass låter välbehövligt, jag gissar att du har en hel del uppdämd energi nu
CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 09:43) Det är en bra dag idag  Dubbelpass låter välbehövligt, jag gissar att du har en hel del uppdämd energi nu  Ja gissa!!! Dessutom TROR jag att jag ska boxas med PT-Frida på gymmet. Extrakul om det blir så!!!
CITAT (stina @ 25-01-2007, 08:45) CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 09:43) Det är en bra dag idag  Dubbelpass låter välbehövligt, jag gissar att du har en hel del uppdämd energi nu  Ja gissa!!! Dessutom TROR jag att jag ska boxas med PT-Frida på gymmet. Extrakul om det blir så!!!  Då kommer du att behöva all energi du kan få tror jag, för ni båda verkar hetsa varandra ganska duktigt
Ska mumsa bananer på förmiddagen - så hon ska få en omgång (om det nu blir så)
SÅ ska det låta
Nu har jag varit och boxats och poweryogat. Jättekul var det trots att PT-Frida var tvungen att boxas med en kund. Jag fick tag i en annan tjej som gärna boxades för kung och fosterland - hon råkade tom stuka till tummen i stridens hetta och jag skrapade sönder ett gammalt sår på handen så att blodvite utbröt! Det var en väldigt duktig tränare och vi fick en noggrann instruktion i slagteknik. Sen fick vi boxas och boxas i olika serier varierat med allsköns grymma andra övningar. Poweryogan var också kanonbra. Känner mej lugn, nöjd, endorfinstinn och allmänt salig....
CITAT (stina @ 25-01-2007, 10:20) *fnissar* Vilket underligt svar! Man behöver inte alls käka tillskott för att tillgodosekroppens behov av proteiner och kolhydrater och man behöver inte öägna sig åt sjuka matvanor eller vanvettig planering heller för den delen. Inte på den nivån som de flesta på Funbeat ligger. Vad tror de att de är? Elitidrottare som Gunde Svan och grabbarna?
anna_rispan
25-01-2007, 16:23
bara så att ni vet. de kan ju faktiskt komma hit så jag antar att ni har skrivit samma sak där också.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2007, 16:23) bara så att ni vet. de kan ju faktiskt komma hit så jag antar att ni har skrivit samma sak där också.  De får så gärna komma, fast jag orkar inte debattera med majoriteten där längre. Jag finns här eller via PM om någon vill mig något  Och faktum kvarstår som jag redan sagt på Funbeat att jag tränar 6 dagar i veckan eller 8 pass i veckan om man räknar så, äter vanlig mat och mår jättebra av det. Jag går till och med ner i vikt utan att trassla. Ingen konstig planering, inga konstiga tillskott och absolut inget trassel eftersom jag inte tänker träna på elitnivå eller tävla. Jag är en vanlig motionär, inget annat. Inte optimalt byggande. Inte optimal tillväxt. Inte optimal prestanda heller. Mitt mål är välmående.  (Delmålen må vara bälten hit och dit, men i det långa loppet är det för att må bra som 65-åring eller som 85-åring som jag tränar nu.) Fast det budskapet går inte hem hos de flesta, varför vet jag inte.
anna_rispan
25-01-2007, 17:28
Okej, det låter som en del på det forumet har lite speciell syn på träning med andra ord. O har ni redan debatterat så förstår jag. Har din träning gått bra på senaste tiden då? Jag ska pallra mig iväg på förmiddagen i morgon har jag tänkt.
CITAT (anna_rispan @ 25-01-2007, 17:28) Okej, det låter som en del på det forumet har lite speciell syn på träning med andra ord. O har ni redan debatterat så förstår jag. Har din träning gått bra på senaste tiden då? Jag ska pallra mig iväg på förmiddagen i morgon har jag tänkt.  Det är inget fel det de säger - om man är elitidrottsman/kvinna. Det är det som jag hänger upp mig på - och det tänker jag försöka låta bli - eftersom de flesta skulle klara sig lika bra med balanserad, genomtänkt kost och det skulle bli både godare och roligare än pulver och piller. Inte ens Riksidrottsförbundet anser att man behöver komplettera kosten med pulver, de har tagit fram menyer med mat för elitidrottare istället. Jaja, man ska välja sina slag och pulvertillverkarna lär ju ha glada dagar iaf. Börjar jag debattera blir jag bara irriterad. Sen sitter jag och låter hela min frustration gå ut över Fizzgig, stackaren  Träningen går finfint, om jag bara kunde låta bli att ge mig på sådant jag inte borde (som kasta en 110kg-kille, det gjorde lite ont i knäet efteråt). Det var inte så genomtänkt, för det får jag lida för nu istället. Men det löser sig säkert ikväll, antingen cyklar jag en stund ikväll och känner efter hur det känns eller så byter jag plats på vilodagen imorgon och träningen ikväll. Hur som helst ska jag ta ett varmt bad ikväll så får min älskling ta hand om mina stela muskler. Lite massage har ingen dött av Ja det var en lång och rejäl rapport om läget i de stockholmska trakterna  Hoppas du får roligt på träningen, trots att det är förmiddag! Eller du kanske inte har problem med att träna tidigt? Ibland tycker jag det är jobbigt att träna före lunch faktiskt. Har du planerat något särskilt tills imorgon?
anna_rispan
25-01-2007, 17:47
Nej jag kan nog träna nästan när som helst. Bara jag har bestämt mig o har tid. Jag måste äta frukost innan om jag ska träna på fm. Jag ska jogga, och så ska jag nog dra igenom styrekschemat en gång också. Tänkte bli så trött i kroppen att jag måste lägga mig på soffan o läsa sedan. Får alltså inte orka sitta framför datorn. Då går det åt skogen!
Men då är väl ett kombinerat styrke och konditionspass perfekt! Sådana kan bli himla roliga, om man gör det man tycker är roliga övningar och kör kondition så länge det är roligt  En del hävdar att man måste börja med styrkan för att orka lyfta vikterna och avsluta med konditionen. Andra hävdar att man inte ska avsluta med konditionen för då förbränner man det som bygger myskler (glykogenet). Jag tycker att man kan göra som man själv känner är roligast och det som känns bäst för stunden. Det är viktigare att man tränar och har roligt så det blir av. Jag är jättetråkig som skiter i "optimalt", "högeffektivitet" och "maximerad effekt" jag vet
anna_rispan
25-01-2007, 17:55
Ja, jag kommer nog att köra joggingen först. Det är bara att pusta en stund innan jag tar tag i maskinerna. Jag är inte så pigg på att först värma upp och sen köra styrka o sen gå tillbaka till rummets med löpbandet. Jag vill beta av en sak i taget. Är kanske lite fyrkantig i min träningsvärld. Men jag kör ju inte så varje gång så det är nog ingen fara.
Är du van vid den ordningen är det absolut inga problem, dessutom är det bra för kroppen att lära sig återhämta sig snabbt. Kroppen blir bättre och bättre på det ju mer man tränar  Jag kör cykel först, annars resonerar jag precis som du.
Jag har en fråga till er efter en diskussion som uppkommit
en person som väger 90 kg promenerar i rask takt ca 6 km förbränner ca 300 kalorier. Kan det vara rätt ?
om en annan person som väger 70 kg går samma sträcka i samma takt . Förbränner den lättare personen mycket mindre kalorier ?
På Odla får man ju svar på allt så jag tror någon kan skingra molnen kring problemet
90kg, promenad 30 minuter cirka 6km/h: ca 230kcal 70kg, promenad 30 minuter cirka 6km/h: ca 175kcal
Tyngre kropp kostar mer att förflytta om sträckan och tempo är detsamma.
CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 18:52) Jag är jättetråkig som skiter i "optimalt", "högeffektivitet" och "maximerad effekt" jag vet  Amen! Hos en del är det mycket snack och lite verkstad.... Optimerat hit och maxat dit och krångliga övningar för den lilla, lilla muskeln till höger om den stora, 2 dm över armbågsleden osv....
CITAT (stina @ 25-01-2007, 20:13) CITAT (LadyG @ 25-01-2007, 18:52) Jag är jättetråkig som skiter i "optimalt", "högeffektivitet" och "maximerad effekt" jag vet  Amen! Hos en del är det mycket snack och lite verkstad.... Optimerat hit och maxat dit och krångliga övningar för den lilla, lilla muskeln till höger om den stora, 2 dm över armbågsleden osv....  *gapskratt* Jag känner igen det där, tyvärr. Det är dock inte min melodi  Jag föredrar omväxling, allsidhet och framför allt att ha roligt. Det tror jag är medicinen faktiskt
Var just inne en sväng på Funbeat och där var det en tjej som tränar 2 ggr i veckan sen ett par veckor tillbaka som efterlyste var hon kan få tag i Whey-80. Suck.... Vad vill dom uppnå, jag föstår inte! Och kreatin som dom pratar om skrämmer mej - känns inte sunt att stoppa i sig. Har för mig att jag läst om skador man kan få av det....
Riksidrottförbundet varnar för kosttillskott: http://www.rf.se/t3.asp?p=90659CITAT Det finns inget vetenskapligt stöd för att idrottsutövare med normal kosthållning har behov av extra kosttillskott. Att satsa på kosten är alltid ett bättre val än tillskott av olika slag. Med hänsyn till att många preparat på marknaden dessutom är otillräckligt kontrollerade och att det har visat sig att de kan innehålla dopingklassade substanser avråder RF från bruk av kosttillskott, annat än på rent medicinska grunder. FASS varnar för kosttillskott: http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.js...articleID=74709CITAT Behandling Välbalanserad kost i tillräcklig mängd är avgörande för idrottaren. Då tillgodoses behovet även för elitidrottare. Behovet av extra tillskott till den normala födan finns därför normalt ej! Svenska olymiska kommittén och Riksidrottsförbundet anser: http://www.rf.se/t3.asp?p=95354CITAT Kostpolicy
Det finns inget vetenskapligt stöd för att idrottsutövare med normal kosthållning har behov av extra kosttillskott. Att satsa på kosten är alltid ett bättre val än tillskott av olika slag. Med hänsyn till att många preparat på marknaden dessutom är otillräckligt kontrollerade och att det har visat sig att de kan innehålla dopingklassade substanser avråder RF från bruk av kosttillskott, annat än på rent medicinska grunder. Kreatin kan omvadlas i kroppen till kreatinin om jag förstått saken rätt (inte helt säker). Förhöjd kreatinin-nivå kommer att skada njurarna och det är jag säker på.
krellus
26-01-2007, 07:53
Träning och matdebatten är ju onekligen ganska intressant.
Jag är 196cm lång och vägde som mest 108 kg och det var INTE sexpack och "bara" muskler även om jag alltid har varit stark.
Jag insåg att något behövde göras men ville samtidigt inte ha en massa FÖRBUD mot viss typ av mat och dryck så min plan blev följande:
1) Träna regelbundet 2) Ät med måtta(undvik att ta om) och så varierande som möjligt. 3) Skrotade mjölk som måltidsdryck till förmån för vatten 4) Lade av "nästan" helt med chips och dyligt. Det får dock INTE finnas FÖRBUD så jag tar gärna några chipsbitar varannan månad eller nåt. Cola unnar jag mig också "ibland". 5) Titta inte på vågen så ofta, man blir bara stressad(om man har lätt för det).
Genom dessa "små" uppoffringar så började jag gå ner i vikt SNABBT! Väger idag 95-96 kg och har mycket bra "flås".
För 1 år sedan fick jag hjärtklappning när jag gick uppför en backe eller längre trappa.
Dessutom tycker jag att en kropp tränad av allsidig träning på naturligt sätt utan en massa "pump-medel" är den i särklass snyggaste. Jag har hittat min "favoritkropp" - tjejer som klättrar!  Smala och seniga, med muskler som ploppar upp när dom tar i - det är snyggt tycker jag!  Och dessutom har dom ju kroppar som fungerar klockrent. Starka och smidiga. Vad ska man med en kropp till som bara ser ut att fungera???? Idag är det springning!
CITAT (stina @ 25-01-2007, 20:53) Och kreatin som dom pratar om skrämmer mej - känns inte sunt att stoppa i sig. Har för mig att jag läst om skador man kan få av det.... De som förespråkar kreatin säger att det är ett kroppseget ämne osv. Sambon tog det för några år sedan när han tränade mycket och han åkte på en blodpropp i vaden. Nu kan vi ju´inte till 100 % säga att det var kreatinet som orsakde det, men det är vår egen teori eftersom han fick genomgå en massa olika utredningar för att se om det fanns risk för att han skulle få en blodpropp igen. Alla hans värden var så bra de kunde bli, läkarna stod frågande till varför han hade fått proppen, och han ligger inte i någon riskgrupp för att få det igen. Kreatinet kastades iallafall, han tordes inte fortsätta ta det.
CITAT (Leia @ 26-01-2007, 10:40) CITAT (stina @ 25-01-2007, 20:53) Och kreatin som dom pratar om skrämmer mej - känns inte sunt att stoppa i sig. Har för mig att jag läst om skador man kan få av det.... De som förespråkar kreatin säger att det är ett kroppseget ämne osv. Sambon tog det för några år sedan när han tränade mycket och han åkte på en blodpropp i vaden. Nu kan vi ju´inte till 100 % säga att det var kreatinet som orsakde det, men det är vår egen teori eftersom han fick genomgå en massa olika utredningar för att se om det fanns risk för att han skulle få en blodpropp igen. Alla hans värden var så bra de kunde bli, läkarna stod frågande till varför han hade fått proppen, och han ligger inte i någon riskgrupp för att få det igen. Kreatinet kastades iallafall, han tordes inte fortsätta ta det. Usch läbbigt!!! Man kan köpa Kreatin på vår mataffär....
CITAT (stina @ 26-01-2007, 10:07) CITAT (Leia @ 26-01-2007, 10:40) CITAT (stina @ 25-01-2007, 20:53) Och kreatin som dom pratar om skrämmer mej - känns inte sunt att stoppa i sig. Har för mig att jag läst om skador man kan få av det.... De som förespråkar kreatin säger att det är ett kroppseget ämne osv. Sambon tog det för några år sedan när han tränade mycket och han åkte på en blodpropp i vaden. Nu kan vi ju´inte till 100 % säga att det var kreatinet som orsakde det, men det är vår egen teori eftersom han fick genomgå en massa olika utredningar för att se om det fanns risk för att han skulle få en blodpropp igen. Alla hans värden var så bra de kunde bli, läkarna stod frågande till varför han hade fått proppen, och han ligger inte i någon riskgrupp för att få det igen. Kreatinet kastades iallafall, han tordes inte fortsätta ta det. Usch läbbigt!!! Man kan köpa Kreatin på vår mataffär.... Ja, det är ju´just det. Att man tror att det är helt ofarligt om det säljs överallt.
anna_rispan
26-01-2007, 10:41
Jiiiipppiiiii!!!! Jag orkade jogga i dag med! Och jag lyckades pressa tiden så nu känns det bättre. (När jag testade första gången 2,5 kilometer så blev det ju nesliga 5 sekunder mer än 20 minuter  ) Sen körde jag styrka för överkroppen. Men fy bubblan vad svårt det är att få fatt på triceps!!! Grrrrr!
Grattis Anna, jag anar att du trivs med dig själv nu?  Nu ska du klappa dig själv på axeln och känna dig stolt, tycker jag. INte bara för att du joggade utan för att du kapade tiden också!
anna_rispan
26-01-2007, 12:49
LadyG: japp, känns fint nu. det var till och med roligt att läsa om grammatik när jag kom hem. ska nog ta en runda till i nåt kompendie.
Träning ökar tydligen aktiviteten i hjärnan, till en viss gräns förståss. Generellt visade det sig att de som motionerar regelbundet är mer aktiva även när de läser och lär sig saker snabbare än icke-motionärer. Så helt ute och cyklar är du absolut inte om du joggar först och pluggar sen  Fast du listade ut det på egen hand utan forskare och testpersoner
anna_rispan
26-01-2007, 12:53
CITAT (LadyG @ 26-01-2007, 12:52) Träning ökar tydligen aktiviteten i hjärnan, till en viss gräns förståss. Generellt visade det sig att de som motionerar regelbundet är mer aktiva även när de läser och lär sig saker snabbare än icke-motionärer. Så helt ute och cyklar är du absolut inte om du joggar först och pluggar sen  Fast du listade ut det på egen hand utan forskare och testpersoner  Desto roligare när man upptäcker det själv!! Sånt tar man mera vara på.
CITAT (anna_rispan @ 26-01-2007, 12:53) CITAT (LadyG @ 26-01-2007, 12:52) Träning ökar tydligen aktiviteten i hjärnan, till en viss gräns förståss. Generellt visade det sig att de som motionerar regelbundet är mer aktiva även när de läser och lär sig saker snabbare än icke-motionärer. Så helt ute och cyklar är du absolut inte om du joggar först och pluggar sen  Fast du listade ut det på egen hand utan forskare och testpersoner  Desto roligare när man upptäcker det själv!! Sånt tar man mera vara på. Absolut, sådan kunskap känns värdefullare det håller jag med om. Sen kan ju endorfinerna spela in också, kroppens eget morfin. Är man lycklig och nöjd är det nog lättare att ta sig igenom en svår text
Grattis Anna!!! Nu har jag sprungit min mil. Det blev en riktig bingolöpning idag. Lugnt och skönt i gymmet konstigt nog. Redan efter ca 3 km inföll "löpkoma" så jag kunde inte ge mej till att stanna och pusta i halvtid utan benen fick brumma på. När jag hamnar i löpkoma känns det som om jag springer utan att ha någon kontakt med kroppen - den sköter sig själv liksom. Hjärtat har hittat takten det ska hålla för att kunna syresätta kroppen så att jag inte blir mer och mer andfådd - en underbar känsla!  56 minuter tog milen idag - ingen rekordtid - men nog fasiken tangerade jag rekord i njutning och endorfininsprut i alla fall. Värt väldigt mycket (om inte mer)! *njuuuuuter.....*
anna_rispan
26-01-2007, 16:20
Stina: vilket lopp du klarade av! jag är imponerad. fast det blir jag ju alltid av era bedrifter.
är det någon här som är bra på hantelövningar för triceps. det var så längesedan så jag är lite osäker på dem? vilken tar mest??
Tar mest vet jag inte men jag har två förslag: 1. Greppa en (eller två om det blir för lätt) hantel med båda händerna och håll den över huvudet. Böj armarna och sänk ner hanteln mot nacken. Åsså upp igen osv. Som vanligt gäller noggrann grundposition. Lite böjda ben och svanka inte med ryggen. 2. Ställ dig bredvid en bänk och lägg upp ena benet så att du står på knämed det benet mot bänken, framåtlutad. Håll en hantel i armen som är på andra sidan om bänken i förhållande till benet du står på och luta dej med den andra handen mot bänken. Armen med hanteln omväxlande i 90 grader och omväxlande sträckt bakåt. Jösses vad jag är dålig på att förklara.  LadyG kanske har några instruktiva bilder att tillföra detta ytterst vimsiga ordbajseri!
anna_rispan
26-01-2007, 16:41
jag tro jag fattar. typ...svårt att veta hur jag ska hålla armnne när jag börjar. i den andra övningen alltså. jag får hoppas att nån är där neree o kan visa mig nästa gång. tack!
CITAT (anna_rispan @ 26-01-2007, 17:41) jag tro jag fattar. typ...svårt att veta hur jag ska hålla armnne när jag börjar. i den andra övningen alltså. jag får hoppas att nån är där neree o kan visa mig nästa gång. tack! överarmen fixerad längs sidan hela tiden, bara underarmen rör sig. omväxlande 90 grader, omväxlande rak.
anna_rispan
26-01-2007, 17:03
aha!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|