Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
Nej, du SKA må bra LadyG! smiley_small_hug.gif

Själv mår jag också bra. Kroppen känns helt återställd, fast jag hostar lite fortfarande. Stod och kikade på träningskläderna igårkväll och övervägde om dom skulle med till jobbet idag, men jag bestämde mej för att vila hostan ett tag till och packade ner dom i resväskan istället för vidare färd till Gran Canaria imorgon. Jag åker alltså till solen en vecka för vila, bad, sol, god mat och liiiiite lugn och avslappnande träning. Ingen hetsträning utan yoga, pilates, vattengympa och lite jogg. Ska bli skönt!

Vi hörs om en vecka!

/Stina
LadyG
Ha det så skönt! Njut ordentligt nu smile.gif

Hoppas värmen jagar bort hostan!

Ingen träningsvärk idag f ö, trots att jag tog i så pass igår.
Citrona
Vad skönt att du har återhämtat dig, LadyG! OCh Stina, du får ha det så himla härligt på GC, vad skönt det låter! Jag har precis bokat en resa själv, åker till Italien och spelar golf den 10 maj yaay.gif
estet
Varit och styrketränat "för fullt" idag. Värmt upp ordentligt och fick upp flåset med roddmaskinen och sen styrke. Det kändes bra trots att jag har kvar lite harkel i halsen ibland.

Brukar dricka en Gainomax medan jag kör hem. smile.gif

Härligt med solsemester!!
LadyG
Visst är det skönt att få utlopp för en massa energi? Roddmaskin är både jobbig och rolig, man får verkligen slita smile.gif
Gainomax kör jag också, det är gott också!

Sprang idag, 5km på 33:50 men vid 4,4 eller 4,5 fick jag tillbaka huvudvärken och det gör mig lite fundersam. Å andra sidan är jag ingen tempo-demon, det tempot är högt för mig så det kan vara därför.

Eller så är jag inte helt återställd med saltet..?
estet
CITAT (LadyG @ 08-04-2008, 20:53) *
Visst är det skönt att få utlopp för en massa energi? Roddmaskin är både jobbig och rolig, man får verkligen slita smile.gif

smile.gif Ibland tänker jag hur ska jag orka lyfta nånting efter detta när jag sitter och ror. Men det går ju såklart hur bra som helst.

Rodd idag, styrke hela kroppen sen. Tog inte benen igår.

Magdis, kommer du igång igen??
LadyG
Tänk så lätt det kommer att kännas att gräva och pyssla i sommar efter all styrketräning smile.gif

Hade hur kul som helst idag medan jag planterade om ungefär hälften av alla blommorna här hemma, i synnerhet min griniga bella kommer nog gilla sin nya kruka. Pelargonen fick samma kruka, bara lite ny jord, annars blev det större hem för allihop smile.gif

Fast längtar efter en rabatt att gräva i, det gör jag... Jag har nog lite genetiskt arv från mullvad biggrin.gif
LadyG
Vårtröttheten måste slagit till igår, jag glömde ju nämna att jag cuklade också biggrin.gif

Nåja, jag ska se om jag inte kommer iväg och springer ikväll. Jag är så himmelens trött bara, gäspar nästan käken ur led!!!
Magdis
CITAT (estet @ 09-04-2008, 19:44) *
Magdis, kommer du igång igen??

Nä jag har inte kommit igång. sad.gif Har känt mig risig i kroppen efter min 49 dagars förkylning och inte orkat ta tag i det igen. När våren kommer ska jag iallafall sätta igång på allvar igen, det känns inte lönt att bara träna sporadiskt någon gång då och då i nuläget.
LadyG
CITAT (Magdis @ 10-04-2008, 18:26) *
Nä jag har inte kommit igång. sad.gif Har känt mig risig i kroppen efter min 49 dagars förkylning och inte orkat ta tag i det igen. När våren kommer ska jag iallafall sätta igång på allvar igen, det känns inte lönt att bara träna sporadiskt någon gång då och då i nuläget.

Börja med något mindre stressande för kroppen, som promenader och sådant. Tror inte kroppen tycker det är så kul att rivstarta med styrketräning, den vill nog mjukstarta med lättare träning först efter en så lång sjukperiod.

Testade löpning ikväll, en timme, och det gick bra. Fick ingen huvudvärk och jag orkade hela tiden, fast jag höll ett lugnt tempo. Det gick i 7:30 min/km så jag pressade inte så hårt.

Men psyket behövde ett pass som jag klarade av i sin helhet, utan att bryta. Var varit osäker på kapaciteten sen jag bröt i Vällingby, så nu får jag börja bygga på självsäkerheten igen. Det var nog psyket som tog den hårdaste smällen, även om saltbrist inte är att leka med för kroppen. Har inte kunnat låta bli att fundera lite på "men om du hade pressat lite till..." även om det är korkat.
estet
Äntligen har jag sprungit igen efter förkylningen! Åh, vad härligt det var! Kändes inte alls tungt eller svårt mentalt att fullfölja.

Kanske beroende på att jag for in till byn och utgick från gymmet, kände för att springa nåt helt nytt, roligt att se nåt annat och möta så mycket folk.
Finns en trevlig runda där man kommer runt på ett fint sätt och inte behöver vända som jag måste göra hemma. Längden är 5-6 km tippar jag.

Gick ned till gymmet sen men var egentligen nöjd med löpturen så det blev bara 2 magmaskiner, 1 armmaskin och bänkpress med hantlar.
anna_rispan
Jag tog en promenad genom storstan igår. När jag läste LadyG tisp till magdis så kände jag att jag får nog börja tänka så att jag tar många promenader. Bättre att jag gör många promenader än att jag sitter still och väntar på att jag ska bli superfrisk och inte träna alls.
estet
Mmm, bra med frisk luft!
estet
Vilohelg, tagit 2 promenader bara. Men imorgon är det en ny vecka. smile.gif
estet
"Maxat" överkroppen idag på gymmet. Riktigt jobbigt.

Började med hantlar den vanliga vikten -biceps, triceps, bänkpress, axlar, sen till maskinerna där en av två rep. blev allt jag orkade. Gick tillbaka till hantlarna med normal vikt och kände efter i 2 övningar -biceps o axlar. Då var mucclerna riktigt trötta. biggrin.gif Ja just det, la till en "handledsrullning" också.

Tycker att det är roligare att dela upp styrketräningen på flera tillfällen istället för att träna hela kroppen på en gång. Så förhoppningsvis blir det ben i morgon.
LadyG
Funderar du på att köra överkropp/underkropp eller har du någon annan split i tankarna? Bra kört för övrigt!

Igår blev det spinn/core som vanligt, lika jobbigt som alltid. Hoppas magmusklerna blir starkare så småningom.
estet
maxningen känns idag,lite lagomt för jag stretchar bra.

Har nästan alltid delat upp träningen i över och underkropp, man får hålla på så länge annars. Förutom då jag gick skola för då verkade man ha hur mycket tid som helst! Ben och mage en dag, armar och rygg en annan.
LadyG
Sant, det tar evigheter om man ska hinna köra igenom alla musklerna ordentligt på ett enda pass. Fast en del tycker det är mysigt, frågan är bara hur de hinner.

Å andra sidan springer jag ju en del, det är väl kanske en fråga om vad man väljer att lägga sin tid på. För närvarande prioriterar jag inte styrketräningen så då hinner jag inte med den på samma sätt.

Fast vara utan träning skulle jag inte villa vara, jag blir så orkeslös och deppig utan träningen!! Det är min batteriladdare, gymmet. Det är dit jag går för att få vara själv en stund, och ladda om inför framtiden s a s.
estet
Jag brukar värma upp innan gymmet med att ge mej ut o springa. Blir mycket lättare varm än om jag ska värma upp där =tråkigt... Finns inga löpband där.

Men, men till sommaren då det är varmt och trevligt ute lär jag säkert springa mer än styrketräna, dessutom har gymmet inte öppet på sommaren, så då var det löst! (Kom just på det medan jag skrev.) smile.gif
stina
Hej alla duktisar! smile.gif

Nu är jag tillbaka efter en underbar vecka i Playa Inglés. Hann med både en massa sol, bad, god mat och en del mysig löpning. Här ser ni mej när jag är på språng - ska springa ner till Maspalomas och sedan träna barfotalöpning mellan Maspalomas och Playa Inglés. Gissa om det var sjukt mysigt att galoppera fram i vattenbrynet!!!! yahoo.gif

[attachment=16928:lopning_1_.gif]
Farbror Blå
CITAT (stina @ 17-04-2008, 19:49) *
Hej alla duktisar! smile.gif

Nu är jag tillbaka efter en underbar vecka i Playa Inglés. Hann med både en massa sol, bad, god mat och en del mysig löpning. Här ser ni mej när jag är på språng - ska springa ner till Maspalomas och sedan träna barfotalöpning mellan Maspalomas och Playa Inglés. Gissa om det var sjukt mysigt att galoppera fram i vattenbrynet!!!! yahoo.gif

[attachment=16928:lopning_1_.gif]

OOj här var det en odlait med snygg tränad figur rose.gif
Magdis
O guuuuu vad brun du är!! Det syns att du tränar hårt också, den kroppen är i supertrim! tummenupp.gif
LadyG
Den formen går inte av för hackor smile.gif
Tjusigt, tänk att få ta en löprunda i det där vackra vädret...
stina
Asch vad ni är tramsiga! *rodnar*

Tack i alla fall gullnosar!!!!! smiley_small_hug.gif wub.gif
estet
CITAT (stina @ 18-04-2008, 18:52) *
Asch vad ni är tramsiga! *rodnar*

Tack i alla fall gullnosar!!!!! smiley_small_hug.gif wub.gif

jamen det är ju sant!! bravo.gif

Edit: inte alls avundsjuk på den brännan!
estet
Sprungit idag och tränat hemma med vikter och core. Vi har en motionslåda på jobbet där vi lämnar en lapp varje gång vi tränar. Har gett mej f*n på att vinna i april men det kan bli jämt mot alla hundägare som promenerar mycket. smile.gif
LadyG
Hejja estet, jag håller på dig!

Igår cyklade jag i 90 minuter medan jag kollade på Spader Madame, sista halvtimman eller så stretchade jag ordentligt och det var så skönt!
Magdis
ÄNTLIGEN har jag varit på gymet igen efter ett uppehåll som varit alltför långt. Jag styrketränade och solade, det var jätteskönt. Det var länge sen jag solade solarium men jag tyckte det var ovanligt dyrt, 40 kronor för 12 minuter. Vad brukar de ta på andra ställen? På mitt gym är de väldigt duktiga på att ta betalt så jag är väl inte så förvånad. Om man som jag inte hinner med att gå på både gymet och solariet så betalar man ju för att få det på samma ställe.
stina
Härligt att du kom iväg Magdis! Betr solariepriser vet jag bara priset på ett gym och där kostar det 40:- för 16 minuter.

Själv har jag varit på landet i helgen och slitit hund. Vi lägger ner nytt avlopp och även om vi hade grävmaskinshjälp är det en faslig massa manuellt arbete. Dessutom pilade jag mellan det jobbet och rabatterna för att försöka komma ikapp med ogräsrensningen. Fasligt vad mycket ogräs det är i rabatterna. Vintern har ju varit så mild så det eländet har minsann vuxit även då.... angry.gif

Har fasligt mycket möten nästa vecka så det lär bli lite mindre träning tyvärr. Skulle behöva springa MASSOR inför Stockholm marathon..... -cry-.gif
stina
I morse var jag väldans duktig! Som jag skrev i inlägget ovan behöver jag just nu all löpning jag hinner med, men livet i övrigt ställer till med en del problem. I morse pep jag iväg tidigare och hann med ett 7 km löppass innan jobbet. Trögt i början, men kändes helt OK efter ett tag.

Duktigt va! smile.gif
LadyG
Oj, du åkte tidigare för att hinna springa före jobbet? Det kallar jag duktigt!
stina
thanks.gif

Som sagt - ibland får man trixa å fixa för att få ihopet. Livet i övrigt och löparplanerna går inte alltid hand i hand tyvärr.....

Som tur är är det ju toppenväder nu också så en ny plan (om inget oförutsett händer)är att jag även ska springa hem från jobbet på onsdag och till jobbet på torsdag för att trots allt få lite mil i benen den här veckan också.
LadyG
Jag skulle aldrig klara det, jag som är så morgontrött smile.gif
stina
Men du har ju dom härliga vårkvällarna nu istället - då är det jag som är seg.... Sen kan ju du planera dina dagar bättre som du vill - jag har bara en massa j-a möten på dagarna just nu. Grrrrr.....
LadyG
Ush, det låter skit rent ut sagt!

Nå, jag hoppade allt vad träning hette idag, Fizzgiggs hosta har hållig mig vaken hela natten så jag är dödstrött nu.

Det fick bli en promenad i vårsolen istället, på eftermiddagen medan fåglarna fortfarande kvittrade hysteriskt. Det är väldigt vackert ute just nu!
estet
Planering är bra.. Sprang både lör och sön för jag är på utbildning i veckan. Långa dar och hemma sent.

Jag går en massageutbildning, åh så fantastiskt skönt att ta emot och att få ge. Det är avspännings/avslappningsmassage.
stina
Åh, jag som älskar massage! Ska nog boka in det snart.....

Igår sprang jag 1600-metersintervaller. Det gick inte helt lysande - fick håll. Idag har jag kört backträning och det gick desto bättre. Körde 500m i ganska kraftigt motlut och därefter 500 m återhämtning. 5 sådana set blev det, totalt 5 km.

Ikväll ska jag springa hem från jobbet - det är ca 1 mil väldigt fin löpväg. Förutom början precis - då jag måste springa genom Slussen. Men sedan är det en lång sträcka längs Karlbergskanalen och där är det fint.

Imorgon bitti blir det löpning till jobbet också för sedan sitter jag i konferens 2 heldagar inkl middag imorgon kväll så då blir det ingen löpning. På lördag åker vi ner till landet och fortsätter med avsloppsgräveriet men jag hoppas ändå få in ett löppass på söndag em. Fast det är lika bra att springa på just nu så snart tillfälle ges för säkerhets skull.....

Håller med om att man verkligen får planera, trixa å fixa allt som oftast för att "få till det". Men vill man så går det oftast..... smile.gif
stina
Nu har jag sprungit hem och det gick bra. 9 km blev det (inte 10), för jag gick ner över Slussen pga trafiken och stannade lite innan hemma för att handla. 53 sköna minuters löpning fick jag i alla fall... :-D
LadyG
Visst är det mysigt att ge sig ut och springa i det här vädret? Jag kutade 5km innan idag, runt sjöarna och det är ju så underbart vackert! Man får sicksacka lite mellan alla som promenera men det kan jag ta, det är så fint just nu.
Magdis
Jag har varit och styrketränat igen och så "råkade" jag ha tre stycken tiokronor på mig så då var jag ju tvungen att stoppa dem i solariet. giggle.gif Det är skönt att ha lite färg när våren kommer.
LadyG
Vilken slump att de var just där biggrin.gif

Jag är så harig så jag använder brun-utan-sol, men så brukar jag bränna mig också när solen börjar lysa...
stina
CITAT (LadyG @ 23-04-2008, 20:18) *
Visst är det mysigt att ge sig ut och springa i det här vädret? Jag kutade 5km innan idag, runt sjöarna och det är ju så underbart vackert! Man får sicksacka lite mellan alla som promenera men det kan jag ta, det är så fint just nu.

Ja!!!! Så varmt det var. Känns lustigt att springa omkring i kortärmat när folk går omkring i tjocka jackor.

Fast jag gillar inte att behöva kryssa för mycket. Höll på att gå illa för mej i Gamla stan på vägen hem - jag fick hoppa åt sidan så jag missade trottoarkanten och trampade snett. Fick jätteont i fotled och knä, men tack och lov gick det över och jag känner inget alls nu. Allt för att ett helt gäng ockuperade trottoaren! Grrrrrr.....
LadyG
Akta tassarna så här nära maran! Jisses, att inte folk kan se sig för! Alla löpare borde få ha en sådär tuta som de har på hockeymatcher, en sån som säger BRÖL i 180 decibel biggrin.gif
Då skulle folk flytta sig minsann!

Jag springer inte lika fort som du så mig gör det inget om jag måste kryssa, men jag kan tänka mig att det blir knepigare i högt tempo.

Visst känner man sig avklädd i tights och t-shirt? Även om det är av funktionsmaterial, det är ju träningskläder, så känner iaf jag mig väldigt avklädd fortfarande. Man är ju så van vid att ha flera lager tyg, så att ge sig ut med bara så lite känns lite... lite biggrin.gif
stina
Det vore nå't att ha! tongue.gif

Jag sprang absolut inte fort genom Gamla stan - det gick inte och dessutom var jag gisten i benen första biten!

Jag brakade dessutom in på Hemköp klädd så för att handla. Fast jag kände mej så naken efter en stund så jag drog på mig vindjackan som jag hade i ryggan. En sak är att springa omkring så, då ser ju folk vad man håller på med. Men att skrida omkring i affären halvklädd när alla andra har jackor på sig kändes konstigt..... Dessutom var jag braksvettig - måste sett lustigt ut.
LadyG
Det måste ha varit en syn för gudar biggrin.gif

Fast visst syns det väl vad man håller på med ändå, man är ju löparklädd?

Jag mötte ganska många löpare i vindjacvka och byxor!!! Skönt när det blåser och är kallt, men idag?? När det är strålande sol och 15 grader vamrt? Är inte det att överdriva?
estet
laugh.gif
stina
Ja fast vad är att vara löparklädd? Ja, jag hade tights och linne, men jag är inte säker på att dom som inte springer sätter ett likhetstecken mellan det och löpning automatiskt..... Jag kände mej ruskigt naken i alla fall. biggrin.gif

Sprang in till jobbet imorse också - underbart i morgonsolen!!!!
LadyG
Det kan du iofs ha rätt i, fast om jag ser någon i löparskor/gympadojor och med tighta byxor och t-shirt så tänker nog jag löpare iaf, även om jag inte själv ser mig som löpare direkt. I själ ch hjärta är jag fortfarande kampsportare, även om det var ett tag sedan jag var nere smile.gif
LadyG
Mätte min 5km-slinga med klockan för första gången och den är nästan 6km så inte konstigt att jag tyckt det känts drygt. Hade nästan på känn att allt inte stod rätt till och det gjorde det inte smile.gif

Men den är så mysig att det inte gör något, jag tänker fortsätta springa där oavsett hur lång eller kort den rundan är.
Magdis
Maken är ledig idag så då skjutsade jag lillan till skolan så fick Lilleman ligga kvar i sängen med pappa. Efter att jag lämnat henne passade jag på att ta ett extrapass på gymet. Kroppen var ganska seg så jag tog ett lite kortare och lättare pass styrketräning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon