|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Roddmaskinerna var upptagna idag, men jag ska testa så fort jag får tillfälle. Fick värma upp en kvart på den förhatliga motionscykeln, men sen blev ett löpband ledigt så att jag fick springa min mil.  Körde först 5 km i ett jämnt hyfsat tempo och sista halvmilen körde jag intervallträning. Nu mår jag gott....
Lena i Torslanda
02-02-2007, 13:33
Duktigt Stina! Förstår att du mår bra nu. Själv tog jag mig i kragen och gick ner på jobbgymmet - rodde 15 minuter och körde lite axlar, biceps och triceps. Sedan var jag redo för min medhavda lunch - tonfisk, ägg, bönor, majs och ärter. Smakade bra. Nu är det bara att vänta på på hemgång, jippiiii, det är fredag
CITAT (Lena i Torslanda @ 02-02-2007, 14:33) Duktigt Stina! Förstår att du mår bra nu. Själv tog jag mig i kragen och gick ner på jobbgymmet - rodde 15 minuter och körde lite axlar, biceps och triceps. Sedan var jag redo för min medhavda lunch - tonfisk, ägg, bönor, majs och ärter. Smakade bra. Nu är det bara att vänta på på hemgång, jippiiii, det är fredag  Duktigt jobbat av dej också - nu är vi minsann redo för fredagskvällen, eller hur!
Farbror Blå
02-02-2007, 13:45
CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 09:41) Testa gärna roddmaskinen också. Min favorit! OBS! Om ni använder den så tänk på att använda armar och ben lika mycket så att ryggen stabiliseras. Många klagar över ryggont efter att ha använt roddmaskinen men då har man bara suttit och dragit med armarna och flexat med ryggen och så är det inte tänkt. Då är det kanske sant som det sägs om skåningarna, att de tar det med ro
CITAT (Farbror Blå @ 02-02-2007, 13:45) CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 09:41) Testa gärna roddmaskinen också. Min favorit! OBS! Om ni använder den så tänk på att använda armar och ben lika mycket så att ryggen stabiliseras. Många klagar över ryggont efter att ha använt roddmaskinen men då har man bara suttit och dragit med armarna och flexat med ryggen och så är det inte tänkt. Då är det kanske sant som det sägs om skåningarna, att de tar det med ro  Hver gang!
Farbror Blå
02-02-2007, 15:03
CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 13:47) CITAT (Farbror Blå @ 02-02-2007, 13:45) CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 09:41) Testa gärna roddmaskinen också. Min favorit! OBS! Om ni använder den så tänk på att använda armar och ben lika mycket så att ryggen stabiliseras. Många klagar över ryggont efter att ha använt roddmaskinen men då har man bara suttit och dragit med armarna och flexat med ryggen och så är det inte tänkt. Då är det kanske sant som det sägs om skåningarna, att de tar det med ro  Hver gang! 
Maria i Helsingborg
02-02-2007, 17:49
Sitt inte där å flabba........såg just en bild som jag tänkte kunde vara lite inspirerande så här på fredagskvällen......  Vassegoa
Massivt tungt! Den där måste ju ta bra!
Maria i Helsingborg
02-02-2007, 18:38
Ja, snacka OM, Lady.......jag tar den på.......måndag!
Jag håller med, den tar vi på måndag
CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-02-2007, 17:49) Sitt inte där å flabba........såg just en bild som jag tänkte kunde vara lite inspirerande så här på fredagskvällen......  Vassegoa  ja det där är en bra core-övning.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 20:09) CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-02-2007, 17:49) Sitt inte där å flabba........såg just en bild som jag tänkte kunde vara lite inspirerande så här på fredagskvällen......  Vassegoa :D ja det där är en bra core-övning.  Ja, den där är fruktansvärd! Vi körde den på boxningen förra veckan. Imorgon är det klättring!
Nu har LadyG, Fizzgigg å jag varit och klättrat!  Lika roligt som alltid. Jag har nu köpt mej ett par egna klätterskor så att jag slipper hyra. Jag vill inte ha andra människors fotsvamp, fotvårtor eller nagelsvamp - man ska inte ha strumpor i skorna!  Vi började med att köra en stund på crosstrainer som uppvärmning och sedan angrep vi väggarna.  Nu begriper jag vad ledmarkeringen "tekniskt svår" betyder!
Den där crosstrainern var kul men pulsmätaren var helskum, den påstod att min puls låg runt 85 som mest när jag själv uppskattar den till runt 115-120. Jag förbehåller mig rätten att tro annorlunda  Klättringen var jätterolig idag, och inspirerande till nästa gång. Jag tycker vi gör tekniska framsteg var och varannan klättring nu - alltså inte var och varannan lördag utan tur upp på väggen!
Ophelia
04-02-2007, 09:57
CITAT (Rossi @ 03-02-2007, 19:30) Hehe...sugen?? Nu har jag promenerat i rask takt i 40 min! Jag har bestämt mig för att återta mitt liv som jag hade för 2 år sedan. Promenerade minst 30 min varje dag (tog en "genväg" när jag gick hem från jobbet), styrketränade 3 dagar/vecka samt promenerade minst 8-10 km lördag och söndag. Därutöver såg jag över maten. När livet brakade klarade jag inte av att fortsätta, gick upp i vikt och förlorade styrka och kondition. Börjar med en sak i taget nu. Byte av arbete, bostadsort och börjar tränaär en bra start till ett nytt liv tror jag
Hejja Ophelia, roligt att du börjar träna  Berätta för oss hur det går och glöm inte föra en liten anteckning om måtten, det är skoj att gå in i efterhand och se att "ja, den månaden var en bra månad". (Eller det kanske bara är jag som är statistik-tokig  ) Förnuftigt att ta en sak sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt!
Ophelia
04-02-2007, 14:01
CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 10:00) Hejja Ophelia, roligt att du börjar träna  Berätta för oss hur det går och glöm inte föra en liten anteckning om måtten, det är skoj att gå in i efterhand och se att "ja, den månaden var en bra månad". (Eller det kanske bara är jag som är statistik-tokig  ) Förnuftigt att ta en sak sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt! Tack LG...peppning är alltid välkommet Skulle vara så roligt att träna upp fysiken och gå ner i vikt...och komma åter där jag var för 2 år sedan (även om man är förändrad)
CITAT (Ophelia @ 04-02-2007, 14:01) CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 10:00) Hejja Ophelia, roligt att du börjar träna  Berätta för oss hur det går och glöm inte föra en liten anteckning om måtten, det är skoj att gå in i efterhand och se att "ja, den månaden var en bra månad". (Eller det kanske bara är jag som är statistik-tokig  ) Förnuftigt att ta en sak sänder, det blir lätt för mycket annars. Jag tycker du gör helt rätt! Tack LG...peppning är alltid välkommet Skulle vara så roligt att träna upp fysiken och gå ner i vikt...och komma åter där jag var för 2 år sedan (även om man är förändrad)  Du kan glädja dig åt att det kommer att vara lättare den här gången eftersom kroppen har ett rudimentärt minne för sådant. Dessutom finns vi här och hejjar, även när det går lite trögt och det gör det ju ibland. Har kommit hem från ju-jutsun och den gick si så där, har sovit illa natt så det var svårt att få fart på kroppen. Men nu har det smaskats cyrrykyckling och sallad så nu mår jag bra igen
Ophelia
04-02-2007, 16:26
CITAT (LadyG @ 04-02-2007, 15:56) Du kan glädja dig åt att det kommer att vara lättare den här gången eftersom kroppen har ett rudimentärt minne för sådant. Dessutom finns vi här och hejjar, även när det går lite trögt och det gör det ju ibland. Har kommit hem från ju-jutsun och den gick si så där, har sovit illa natt så det var svårt att få fart på kroppen. Men nu har det smaskats cyrrykyckling och sallad så nu mår jag bra igen  Är det sant?? Minns verkligen kroppen, jag trodde träning och kondition var färskvara. Hade man en gång mist kondition och fysik så fick man ligga i med träningen, att det var som att börja från noll igen. I framtiden ska jag nog oxå börja köra någon typ av självskydd eller liknande, tycker det är roligt Hade tänkt att ta en promenix igen till kvällen men har tvätt och annat, det känns inte som att det är panik (och jag får inte dåligt samvete). Behöver ju inte gå ut hårt
Styrka och hur man använder styrkan minns kroppen, muskelminne brukar man tala om. Så har kroppen en gång kunnat göra en viss rörelse går det snabbare att komma igång igen med samma sak. Balans är också en sådan sak kroppen minns, om du t ex kan cykla så kan du cykla även om det går 20 år mellan turerna. Kondition däremot är färskvara, men det går fort att träna upp. Räkna med 4-6 veckor, 6-8 om du tar det lugnt. Man tappar konditionen på 2 veckor, det är så länge blodkropparna lever (och tränar man inte förnyas inte alla, utan bara så många som krävs för icke-träning). Undrar om det där sista blev begripligt.
Lena i Torslanda
04-02-2007, 16:44
Här kommer mer pepping Ophelia! Du gör alldeles rätt som tar en sak i taget. Promenader är ett utmärkt sätt att få kroppen att börja må bra. Rörelse och frisk luft samtidigt. Precis som Ladyn säger så kommer allt att gå så mkt fortare denna gång. Skönt att något funkar på det sättet Själv har jag promerat i rask takt i nästan 2 timmar idag. Känns härligt i kroppen och jag kommer nog att sova gott i natt. Heja oss allihop som försöker ta hand om oss
Ophelia
04-02-2007, 16:58
Ni är för gulliga Tänker att komma tillbaka och vara ute och gå såsom jag gjorde tidigare och på min nya arbetsplats finns träningsmöjligheter så avancerat styrke får jag köra där. Har gummiband och lite vikter hemma Är MYCKET målmedveten av mig...tror jag tar en promenix till
heja, heja ophelia.  det här blir en kortispåhejning, för jag surfar med jobbmobilen. datorn hemma har gått i strejk. men massor av mera påhejningar kommer. hälsar stina
Hej på er! Idag är det skoj-träning på schemat: Step-up. Känner mej rejält sugen efter gårdagens vila.... Hoppas verkligen att vi får följa din träning här i tråden Ophelia!
Lena i Torslanda
05-02-2007, 10:08
Här blir det både skoj och annat idag. På måndagar kör jag ju ett mega-pass. Först core sedan BP och därefter skojpasset!! Step moves. Ett dansinspirerat step-pass som är helt underbart. Ganska svårt men so what! Önskar er alla en ny skön träningsvecka
CITAT (Lena i Torslanda @ 05-02-2007, 11:08) Här blir det både skoj och annat idag. På måndagar kör jag ju ett mega-pass. Först core sedan BP och därefter skojpasset!! Step moves. Ett dansinspirerat step-pass som är helt underbart. Ganska svårt men so what! Önskar er alla en ny skön träningsvecka  Åh vad det låter roligt med Step moves!!!! Jätteavis blir jag! Berätta mera!!!! Är det 2,5 timme du kör totalt eller? I så fall är det ju tur att "skojpasset" ligger sist så att man blir distraherad och inte känner tröttheten!
Kört mitt livs andra stavgångspass nu på morgonen. En timme. Idag fick jag in takten ordentligt med stavarna för varje steg. Känner mig som ett ånglok nu efteråt. Kul träning. Verkligen.
CITAT (Castea @ 05-02-2007, 11:17) Kört mitt livs andra stavgångspass nu på morgonen. En timme. Idag fick jag in takten ordentligt med stavarna för varje steg.
Känner mig som ett ånglok nu efteråt. :P
Kul träning. Verkligen. Bra jobbat Castea! Hejja, hejja!!!!! Det ser skönt ut med stavgång, förstår att det är viktigt med rytmen. Precis som när man tex kör crosstrainer.
Lena i Torslanda
05-02-2007, 10:23
CITAT (stina @ 05-02-2007, 10:12) Önskar er alla en ny skön träningsvecka  Åh vad det låter roligt med Step moves!!!! Jätteavis blir jag! Berätta mera!!!! Är det 2,5 timme du kör totalt eller? I så fall är det ju tur att "skojpasset" ligger sist så att man blir distraherad och inte känner tröttheten!  Jo det är 2,5 timme och som tur är ligger stepen sist. Annars hade det inte gått. Det är lite svårt att beskriva passet. Det bygger precis som vanligt på ett antal block men det är koreograferat på ett helt annat sätt än traditionelll step. Det är mkt höftvickningar, bensparkar, Travoltastuk och annat kul.. Sist så ställde vi brädorna med exakta avstånd och körde även på den brädan som stod bakom oss. Koreagrafin var olika för rad 1 och rad 2 etc vilket innebar att vi ibland bildade "mönster" med de som stod närmast. Intruktören är dansare och det är en fröjd att se honom. Det är så roligt - har nog aldrig haft så roliga pass någonsin. Alla pressar sig till max.
CITAT (Lena i Torslanda @ 05-02-2007, 10:08) Här blir det både skoj och annat idag. På måndagar kör jag ju ett mega-pass. Först core sedan BP och därefter skojpasset!! Step moves. Ett dansinspirerat step-pass som är helt underbart. Ganska svårt men so what! Önskar er alla en ny skön träningsvecka  Tack det samma! Tur att skojpasset ligger sist, som Stina sa. Då har du något att se fram emot
CITAT (Castea @ 05-02-2007, 10:17) Kört mitt livs andra stavgångspass nu på morgonen. En timme. Idag fick jag in takten ordentligt med stavarna för varje steg. Känner mig som ett ånglok nu efteråt. Kul träning. Verkligen. Härligt, det måste bli lite jobb när man fått in rytmen, gissar att man får lite flås av att gå med stavar. Det måste vara ganska skönt, med tanke på att du är ute i friska luften och allt
CITAT (Lena i Torslanda @ 05-02-2007, 11:23) CITAT (stina @ 05-02-2007, 10:12) Önskar er alla en ny skön träningsvecka  Åh vad det låter roligt med Step moves!!!! Jätteavis blir jag! Berätta mera!!!! Är det 2,5 timme du kör totalt eller? I så fall är det ju tur att "skojpasset" ligger sist så att man blir distraherad och inte känner tröttheten!  Jo det är 2,5 timme och som tur är ligger stepen sist. Annars hade det inte gått. Det är lite svårt att beskriva passet. Det bygger precis som vanligt på ett antal block men det är koreograferat på ett helt annat sätt än traditionelll step. Det är mkt höftvickningar, bensparkar, Travoltastuk och annat kul.. Sist så ställde vi brädorna med exakta avstånd och körde även på den brädan som stod bakom oss. Koreagrafin var olika för rad 1 och rad 2 etc vilket innebar att vi ibland bildade "mönster" med de som stod närmast. Intruktören är dansare och det är en fröjd att se honom. Det är så roligt - har nog aldrig haft så roliga pass någonsin. Alla pressar sig till max. Vill också!!!!! Vi kör nog något mellanting mellan vanlig step och det du kör. Men jag vill ha ännu mera moves!!! Som tur är får vi i alla fall vicka på rumpan och sparka, men det kan det inte bli för mycket av....
Steppen var skitkul idag rent ut sagt.  Det var ny koreografi förra gången och den här gången körde vi samma så det gick fort att komma igång och få gasa på!  Sitter nu vid skrivbordet och avnjuter en fruktsallad med grekisk yoghurt, valnötter och honung. Till det en färskpressad fruktjuice av apelsin och kiwi blandat med spirulina. Så nu jädrar i min låda får jag väl piggelin-spader!
Oj, var tog min motivation vägen i dag då? Har varit ute på 1 1/2 timmes hundpromenad (brukar ta ca 1 timme men det var glans is så jag måste gå sssaaakkktttaaa) Sedan hade jag tänkt åka till gymet, men jag blev sittande här med en kopp kaffe och ett par cocosbollar istället  Motivationen bara försvann..... Jaja, jag är ledig imorgon med, så jag hoppas på mera motivation då!
CITAT (Leia @ 05-02-2007, 14:45) Oj, var tog min motivation vägen i dag då? Har varit ute på 1 1/2 timmes hundpromenad (brukar ta ca 1 timme men det var glans is så jag måste gå sssaaakkktttaaa) Sedan hade jag tänkt åka till gymet, men jag blev sittande här med en kopp kaffe och ett par cocosbollar istället  Motivationen bara försvann..... Jaja, jag är ledig imorgon med, så jag hoppas på mera motivation då!  Ja men du har ju varit ute i 1,5 timme - inte dåligt!!!! Och imorgon är det en ny dag......
CITAT (stina @ 05-02-2007, 13:56) Ja men du har ju varit ute i 1,5 timme - inte dåligt!!!! Och imorgon är det en ny dag......  Ja, så kan man ju´se det förståss  Det är bara det att när jag går med hunden så är det för att han ska få motion. Jag glömmer lite bort att jag själv också får det.
Farbror Blå
05-02-2007, 16:44
CITAT (Leia @ 05-02-2007, 14:06) CITAT (stina @ 05-02-2007, 13:56) Ja men du har ju varit ute i 1,5 timme - inte dåligt!!!!
Och imorgon är det en ny dag...... :rolleyes: Ja, så kan man ju´se det förståss  Det är bara det att när jag går med hunden så är det för att han ska få motion. Jag glömmer lite bort att jag själv också får det.  May the force be with you
Ophelia
05-02-2007, 17:58
CITAT (stina @ 05-02-2007, 10:03) Hej på er! Idag är det skoj-träning på schemat: Step-up. Känner mej rejält sugen efter gårdagens vila.... Hoppas verkligen att vi får följa din träning här i tråden Ophelia!  Hehe.....ja idag skulle jag på möte. Åkte buss, hoppade av några hållplatser längre bort, tog en rask promenad till mötesplatsen. Det visade sig att mötet var inställt. Gick till bussen...men hoppade över några hållplatser och fick en rask promenad även där. Hade tänkt att promenera "genvägen hem" efter jobbet, det snöar ganska rejält. Hoppade då av bussen några hållplatser tidigare och gick raskt hem men det blev en "genväg" det med för jag gick ändå inte raka vägen hem (lite läskigt med isen som finns under snön) Kommer nog alltid att hoppa av tidigare när jag åker buss och gå, det blir lixom "gratis tid och motion"
CITAT (Farbror Blå @ 05-02-2007, 16:44) CITAT (Leia @ 05-02-2007, 14:06) CITAT (stina @ 05-02-2007, 13:56) Ja men du har ju varit ute i 1,5 timme - inte dåligt!!!!
Och imorgon är det en ny dag...... :rolleyes: Ja, så kan man ju´se det förståss  Det är bara det att när jag går med hunden så är det för att han ska få motion. Jag glömmer lite bort att jag själv också får det.  May the force be with you
CITAT (Ophelia @ 05-02-2007, 18:58) CITAT (stina @ 05-02-2007, 10:03) Hej på er!
Idag är det skoj-träning på schemat: Step-up. Känner mej rejält sugen efter gårdagens vila....
Hoppas verkligen att vi får följa din träning här i tråden Ophelia! :rolleyes: Hehe.....ja idag skulle jag på möte. Åkte buss, hoppade av några hållplatser längre bort, tog en rask promenad till mötesplatsen. Det visade sig att mötet var inställt. Gick till bussen...men hoppade över några hållplatser och fick en rask promenad även där. Hade tänkt att promenera "genvägen hem" efter jobbet, det snöar ganska rejält. Hoppade då av bussen några hållplatser tidigare och gick raskt hem men det blev en "genväg" det med för jag gick ändå inte raka vägen hem (lite läskigt med isen som finns under snön) Kommer nog alltid att hoppa av tidigare när jag åker buss och gå, det blir lixom "gratis tid och motion"  Bravo Ophelia! Nu har jag äntligen fått snurr på datorn här hemma - fruktansvärt att vara datorlös (fast det bara var igår). Tänk så beroende man blivit..... Träningsväskan står packad i hallen - imorgon ska här lyftas skrot!
CITAT (stina @ 05-02-2007, 13:04) Steppen var skitkul idag rent ut sagt.  Det var ny koreografi förra gången och den här gången körde vi samma så det gick fort att komma igång och få gasa på!  Sitter nu vid skrivbordet och avnjuter en fruktsallad med grekisk yoghurt, valnötter och honung. Till det en färskpressad fruktjuice av apelsin och kiwi blandat med spirulina. Så nu jädrar i min låda får jag väl piggelin-spader!  Trevligt värre, piggelinspader är kul om det beror på träningen  Är den nya koreografin lika rolig som den gamla, eller blir man trött på samma gamla tillsist? Jag styrketränade ikväll, och jag är mycket nöjd med resultatet. Åstad kom nytt personbästa i antal situps (150 st) och tangerade ett par andra. Fast nöjdast är jag med plankan eftersom jag gjorde 1 minut * 2 utan att känna mig halvt död efteråt. Snart är jag redo att ge mig på en tredje minut, eller kanske mer än en minut i sträck... Det vore en stor seger, jag som inte klarade 30 sekunder för 6 veckor sedan!
CITAT (LadyG @ 05-02-2007, 21:33) CITAT (stina @ 05-02-2007, 13:04) Steppen var skitkul idag rent ut sagt. :rolleyes: Det var ny koreografi förra gången och den här gången körde vi samma så det gick fort att komma igång och få gasa på! :rolleyes: Sitter nu vid skrivbordet och avnjuter en fruktsallad med grekisk yoghurt, valnötter och honung. Till det en färskpressad fruktjuice av apelsin och kiwi blandat med spirulina. Så nu jädrar i min låda får jag väl piggelin-spader! :P Trevligt värre, piggelinspader är kul om det beror på träningen  Är den nya koreografin lika rolig som den gamla, eller blir man trött på samma gamla tillsist? Jag styrketränade ikväll, och jag är mycket nöjd med resultatet. Åstad kom nytt personbästa i antal situps (150 st) och tangerade ett par andra. Fast nöjdast är jag med plankan eftersom jag gjorde 1 minut * 2 utan att känna mig halvt död efteråt. Snart är jag redo att ge mig på en tredje minut, eller kanske mer än en minut i sträck... Det vore en stor seger, jag som inte klarade 30 sekunder för 6 veckor sedan!  Piggelinspader får man av både träning och spirulina och visst är det kul! Man blir trött på koreografin efter ett tag. Vitsen är ju att man inte ska ha alltför lätt att komma ihåg - då blir man distraherad och glömmer hur trött man är. Men när man kört samma koreografi ett tag blir det för lätt och distraheringen funkar inte. Jättebra jobbat med styrketräningen. Jisses vad sugen jag blir, magen ska få sig en omgång imorgon som den sent glömmer. Måste skaffa träningsvärk, fast det är svårt att få det i magen tycker jag. Får sitta på huk och knögla ihop mej med jättemotvikt och se om det hjälper. Fast risken finns att jag far upp i taket.  Ska köra tung bänkpress och chins också, det brukar vara klockrent för träningsvärk. Fantastisk plankutveckling!!!!
Farbror Blå
06-02-2007, 09:01
CITAT (LadyG @ 05-02-2007, 20:33) Jag styrketränade ikväll, och jag är mycket nöjd med resultatet. Åstad kom nytt personbästa i antal situps (150 st) och tangerade ett par andra. Fast nöjdast är jag med plankan eftersom jag gjorde 1 minut * 2 utan att känna mig halvt död efteråt. Snart är jag redo att ge mig på en tredje minut, eller kanske mer än en minut i sträck... Det vore en stor seger, jag som inte klarade 30 sekunder för 6 veckor sedan!  Bravo
Nu har jag varit och styrketränat. Det gick både bra och dåliga. Det bra var att jag tog 50 kg i bänkpress efter att först ha legat och pumpat med 37,5 kg säkert 4x8 gånger. Det dåliga var att passet startade med att jag höll på att svimma. Värmde upp på löpbandet och gick sedan direkt på chinsmaskinen och körde jättetungt. Det resulterade (enligt en PT som såg att jag mådde dåligt) i blodbrist i hjärnan eftersom allt blod var i benen sen löpbandet. Det tog ett tag att komma igen, närmare bestämt ett par gånger då jag fick gå och sätta mej och en Gainomax. Men sen var jag piggelin igen.
50kg är riktigt bra! Starkt jobbat!
Tror du det hade blivit likadant om du värmt upp på crosstrainern?
Tack! Vet inte, men på crosstrainern använder man ju armarna också, så då borde det inte bli samma blodansamling bara i benen.... Det är nog bättre att värma upp på den egentligen, så att armarna också får sitt.....
Det var lite det jag var ute och snurrade efter, fast min erfarenhet av crosstrainer är typ... 10 minuter
10 minuter är vad jag brukar köra som uppvärmning innan styrketräningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|