Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Maria i Helsingborg
Reggade du som Stina .........eller Fia-Lotta Hurtbulle (ser jag att en nykomling heter)? Ett passande namn på dig i vilket fall som helst tongue.gif
stina
Japp, Fia-Lotta är jag. tongue.gif Håller på och lägger in nästa veckas träningspass... Himla kuligt - tack för tipset!!! rolleyes.gif

Vad är du reggad som?
Maria i Helsingborg
Haha skitbra namn! laugh.gif
Visst verkar det som ett bra ställe?! Massor med tävlingslystet folk, massor av erfarenhet och kunskap under ett och samma "tak".

Jag skickar ett PM på plats.
stina
Jag får lägga in månadens tidigare träning från jobbet, för där har jag noterat det i min almanacka - kommer inte ihåg i huvudet. blink.gif Ska bli kul att jämföra sin egen träning med hur andra gör... rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Maria i Helsingborg @ 16-12-2006, 19:19)
Det är bara löpningen igen - sprang 3 km, backtränade 2 km, intervallade 2 km och sprang sista 1,3 km hem och kapade "av en ren olyckshändelse" 12 sekunder från varje km i snitt. Gissa om jag blev paff och GLAD när jag registrerade mitt löp! smile.gif

Finns någon av er på funbeat.se förresten?

Mmmm jag kan nästan känna doften ända hit LadyG tongue.gif
Jag ska inte baka förrän på tisdag och lördag nästa vecka - annars försvinner det! biggrin.gif

Grattis!! Det måste kännas riktigt riktigt bra! smile.gif

Har aldrig hört talas om funbeat, ska se vad det är.

Ska baka en omgång till närmare jul, för det här lär ju aldrig räcka!! biggrin.gif
stina
Säg till om du reggar dej där LadyG! rolleyes.gif
suddis
Ny-yogad och glad! Så ni vet. smile.gif

/suddis.
LadyG
CITAT (stina @ 16-12-2006, 20:19)
Säg till om du reggar dej där LadyG! rolleyes.gif

Reggade mig med mitt tidigare nick Lady Godiva smile.gif
LadyG
Nu är jag intervall-cyklad också, det var skoj. 1 minut full fart och 1 minut lugnare tempo i 10 intervaller. Kul smile.gif

Det ska tydligen vara riktigt bra för fettförbränningen läste jag, den ökar visst betydligt mer av intervallträning än vanlig konditionsträning. Musklerna blir upp till 35% bättre på att använda fett som bränsle än vid vanlig konditionsträning, så gissa vad jag kommer att göra oftare.

Ska testa om det håller att köra två HIIT (High Intensity Interval Training) pass samma vecka, det märker man på hur trött och sliten man blir.
Biggan_
Jag cyklade en timme i morse och det blev gott och väl 2,2 mil av det!
Kör i intervaller kan man nog kalla det som jag cyklar! Jag kör på för allt vad tygen håller men måste lugna ner mej emellanåt för jag får mjölksyra i benen, när jag har gått ner i varv en stund så öser jag på igen! biggrin.gif
PS! Det är inte nyttigt att baka kakor, dom tar bara slut! DS
LadyG
Bra jobbat, en timme är lång tid på cykeln smile.gif

Du har så rätt om kakorna, det har redan börjat gå åt. Som tur är lider inte maken av viktproblem så det gör inget att han är som en dammsugare i kakburkarna biggrin.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 23:07)

Du har så rätt om kakorna, det har redan börjat gå åt. Som tur är lider inte maken av viktproblem så det gör inget att han är som en dammsugare i kakburkarna biggrin.gif

Vägen till mannens hjärta går genom magen! ohmy.gif tongue.gif
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 16-12-2006, 23:14)
CITAT (LadyG @ 16-12-2006, 23:07)

Vägen till mannens hjärta går genom magen! ohmy.gif tongue.gif

laugh.gif Du har så rätt, så rätt!!! laugh.gif
stina
God morgon! rolleyes.gif Himlans vad duktiga ni är på era cyklar! rolleyes.gif

Suddis: Visst blir man glad av yoga - så sant så! rolleyes.gif

Jag ska försöka köra två 1-timmeslöppass den här veckan (ladda inför julfrosseriet tongue.gif ) 30 min uppladdning (ökar farten långsamt under hela tiden), 5 min pust å drick och sen 30 min intervallträning.

LadyG - du får gärna berätta vad du vet om HIIT. Vad kännetecknar det? Var går gränsen?

Min intervallträning på löpbandet är nog i särklass det som gett mej bäst konditionsökning (känns det som). Sen jag började köra det känns step-up-passet som ett "ganska jobbigt pass". Tidigare var det en nära-döden-upplevelse. För det ÄR verkligen fokuserat på att vi ska bli totalt slut. Men nu blir jag inte det längre. rolleyes.gif Men jag gör vad jag kan, hoppar upp på brädan när vi ska gå upp, sparkar så högt jag kan när vi sparkar och försöker komma så högt jag kan när vi hoppar över brädan. Min "marschfart" på löpbandet har också ökat från kanske 9 km/tim till 11 km/tim. Och jag har ju inte hållt på länge alls med det - så det ger snabba resultat.

Idag ska jag gulla med min man:
1. Åka iväg till apoteket i Solna och köpa hans hudsalva (han har torr hud och problem med klåda - bara en speciell salva från Apoteket hjälper och den är slut)
2. Baka hans favoritkakor - gaffelkakor - trots att jag inte tänkt baka alls i år
3. Laga hans favoritmat - lutfisk

Jag har förresten träningsvärk i ljumskarna och i ryggen! Ljumskarna beror nog på att jag körde något tyngre på insida ben i fredags än vad jag brukar. Eftersom jag inte skriver upp hur mycket jag lägger på så körde jag samma som för utsida ben, 15 kg. Men jag brukar nog köra 12 kg på insidan (är svagare där). Ryggen beror nog på boxningen, för det är på sidorna av ryggen.

Kul att du är reggad på funbeat LadyG! Jag kommer nog till en början använda det som träningsdagbok. Hinner nog inte "surra" så mycket mer på internet än vad jag gör idag här på Odla. Men vi får se....

Oj vad långrandig jag blev så här på morgonkvisten... ohmy.gif
suddis
CITAT (stina @ 17-12-2006, 08:33)
God morgon!  :rolleyes:  Himlans vad duktiga ni är på era cyklar!  :rolleyes:

Suddis: Visst blir man glad av yoga - så sant så!  :rolleyes:

Jag ska försöka köra två 1-timmeslöppass den här veckan (ladda inför julfrosseriet  :P ) 30 min uppladdning (ökar farten långsamt under hela tiden), 5 min pust å drick och sen 30 min intervallträning.

LadyG - du får gärna berätta vad du vet om HIIT. Vad kännetecknar det? Var går gränsen?

Min intervallträning på löpbandet är nog i särklass det som gett mej bäst konditionsökning (känns det som). Sen jag började köra det känns step-up-passet som ett "ganska jobbigt pass". Tidigare var det en nära-döden-upplevelse. För det ÄR verkligen fokuserat på att vi ska bli totalt slut. Men nu blir jag inte det längre.  :rolleyes: Men jag gör vad jag kan, hoppar upp på brädan när vi ska gå upp, sparkar så högt jag kan när vi sparkar och försöker komma så högt jag kan när vi hoppar över brädan. Min "marschfart" på löpbandet har också ökat från kanske 9 km/tim till 11 km/tim. Och jag har ju inte hållt på länge alls med det - så det ger snabba resultat.

Idag ska jag gulla med min man:
1. Åka iväg till apoteket i Solna och köpa hans hudsalva (han har torr hud och problem med klåda - bara en speciell salva från Apoteket hjälper och den är slut)
2. Baka hans favoritkakor - gaffelkakor - trots att jag inte tänkt baka alls i år
3. Laga hans favoritmat - lutfisk

Godmorgon!

Visst blir man glad av Yoga! Men jag tycker man blir glad av all träning, efteråt iaf, men just nu är det yogan som passar in bäst för mig, med tid, plats och motivation.
Ni andra är ju så himla duktiga med cykling, löpning, rodd och jag vet inte allt! Jag har iaf önskat mig ett gummiband i julklapp. smile.gif

Det låter som om din man kommer bli riktigt bortskämd idag!! Mysigt. smile.gif

Det känns som om jag ev. håller på att bli förkyd igen, ont i halsen och det kliar i ögonen. sad.gif Typiskt isf, jag var ju sjuk i 2 omgångar utan att bli riktigt frisk mellan, sen fick jag en kruka på ena tån så den blev alldeles svart och nu när jag känner mig ok i den (eller jag har ont ännu men jag kan iaf röra den) så blir jag förkyld igen?`Småbarnsföräldralivet i ett nötskal antar jag? smile.gif Ida har precis varit sjuk så det är väl det som kommer, OM det kommer jag kan lika gärna bara vara trött! biggrin.gif

Idag blir det nog ingen träning för mig. Ska handla lite och förbereda julen lite. Kanske koka knäck och baka nån kaka? Känns väldigt långt från träning.. smile.gif

/suddis.
LadyG
HIIT är så vitt jag vet ganska fritt, så länge de intensiva intervallerna verkligen är intensiva. Man ska upp i runt 90% av maxpulsen för att det ska ta ordentligt. Det är det svåraste tycker jag för pulsen sjunker verkligen snabbt om man inte ligger i. Fast visst är HIIT det snabbaste sättet att skaffa sig bra kondition, det finns det mängder av studier som visar.

Enda nackdelen är att det är oerhört jobbigt smile.gif
LadyG
60 minuters ju-jutsu avklarat, nu ska det bli gott med julbord! smile.gif

Idag blev det mycket armhävningar, 20*2, för att vara en söndagsträning.
stina
Bravo LadyG! - nu är du verkligen förtjänt av julbord. Blir det det idag?

Åkte du tunnelbana idag och klev av vid Vreten kl 10.55 ca? I så fall har vi suttit 3 meter från varandra mellan Sumpan och Vreten!!!! Jag vet ju inte om det var du, men när jag satte mej (på andra sidan om dörren) så kände jag igen ett ansikte. Kunde för mitt liv inte placera det och jag stirrade och stirrade och grunnade och grunnade. Vid Vreten steg den här personen (du???) av. Mörka kläder, en mörk ryggsäck och långt, ljust, fint hår i en hästsvans. Var det du? Jag kom på vem människan var lik precis när den klev av. Jag hoppade upp och skulle ropa, men då gick dörrarna igen.... Jag skulle till Solna.
LadyG
CITAT (stina @ 17-12-2006, 15:37)
Bravo LadyG! - nu är du verkligen förtjänt av julbord. Blir det det idag?

Åkte du tunnelbana idag och klev av vid Vreten kl 10.55 ca? I så fall har vi suttit 3 meter från varandra mellan Sumpan och Vreten!!!! Jag vet ju inte om det var du, men när jag satte mej (på andra sidan om dörren) så kände jag igen ett ansikte. Kunde för mitt liv inte placera det och jag stirrade och stirrade och grunnade och grunnade. Vid Vreten steg den här personen (du???) av. Mörka kläder, en mörk ryggsäck och långt, ljust, fint hår i en hästsvans. Var det du? Jag kom på vem människan var lik precis när den klev av. Jag hoppade upp och skulle ropa, men då gick dörrarna igen.... Jag skulle till Solna.

Jajamänsan, det var suveränt, en lång sittning med massor av mat! Uj vad jag är mätt nu! biggrin.gif Jag kommer inte att behöva äta på en vecka biggrin.gif

Det kan nog ha varit jag, jag var påväg till ju-jutsun ungefär vid den tidpunkten. Satt och planerade passet (det gör jag nästan jämt på tunnelbanan) så jag kan nog sett ganska sur ut smile.gif (I så fall var det definitivt jag). rolleyes.gif

Imorgon är en ny träningsdag! smile.gif wub.gif
stina
Det där med att inte behöva äta tycker jag brukar vara tvärt om! Jag är väl aldrig så hungrig som dan efter jag har frossat. Konstigt, men så är det för mej...

Då var det du! Attans att jag inte kopplade tidigare! sad.gif Men nu känner jag definitivt igen dej om jag ser dej igen (innan vi ses på klättringen). rolleyes.gif Nej, du såg inte sur ut - snarare inåtvänd. Jag försökte stirra ut dej för att du skulle titta på mej så att jag skulle märka om det var någon jag kände, men du märkte tydligen inte ens att jag glodde! rolleyes.gif Djupt inne i planerandet alltså.

Jaaaaa - imorgon är det träning! rolleyes.gif Ska springa för kung och fosterland, för på kvällen är det min tur att frossa i julens mat! På tisdagen blir det min icke-träningsdag, för då ska jag till tandläkaren och göra ett ganska stort ingrepp kl 13.00 och jag måste äta innan för det lär det inte bli mycket av direkt efteråt.... ohmy.gif
LadyG
Risken finns att jag ger mig på gräddkolan som står i kylen, den är ju syndigt god!

Ofta kan jag vara så inne i min egen lilla värld att jag kolliderar med folk innan jag ser dem, så det är inget ovanligt att jag går omkring och ser världsfrämmande ut smile.gif

Har du testat en typ av intervallträning som går ut på att man springer dubbelt så länge som man joggar? Ska tydligen vara grmt effektivt för konditionen, men jag har inte testat själv än. Har vara kört lika intervaller men är frestad att ge mig på en ny typ, t ex cykla fort 1 minut och vila 30 sekunder. Bara för omväxlingens skull smile.gif

Oj, sköt om munnen efteråt så du slipper komplikationer, det är så lätt att få infektioner i munnen när den är ny-tilltufsad!
stina
Gräddkola - mmmmmm! rolleyes.gif

Jag har köket fullt av nybakade kakor. Smälter fint i munnen på tisdag em när jag är "nyjusterad". tongue.gif

Jag har alltid kört min intervallträning lite "på känn". Dvs sprungit fort tills jag inte orkar springa längre - stannar och pustar en liten stund - springer igen så länge jag orkar osv. Jag springer alltså så länge så att jag inte ens kan jogga, utan måste tvärstanna. Vet inte om det är någon bra metod egentligen - jag kan lätt få lite panik om jag bestämmer innan hur långt jag måste rusa på allt jag kan. Det tar liksom stopp i psyket. Vet jag däremot att jag kan stanna precis när jag vill tycker jag det går lättare. Jag brukar springa ungefär en km i taget tror jag.

Omväxling även i intervallträningen är a och o för framgång och psyke tror jag!!!

Jag har varit lite orolig för att tandfixeriet inte ska kunna bli av pga förkylningen, men nu är jag så pass bra så det ska nog gå att genomföra. Vill ju inte ha ner förkylningsbaciller i såret!
askar
Ni som cyklar på motions... hur lång tid tar det för er
att cykla 20 km... program som ger uppförsbackar och riktiga toppar
och däremellan korta rakor.
LadyG
CITAT (askar @ 17-12-2006, 19:32)
att cykla 20 km... program som ger uppförsbackar och riktiga toppar

Om det är tungt program tar det väl runt en timme, kanske något över, men då är man rejält svettig också, det är inget semestertempo direkt. 2 mil är långt tycker jag, jag håller mig hellre till milen smile.gif
askar
CITAT (LadyG @ 17-12-2006, 19:39)
att cykla 20 km... program som ger uppförsbackar  och riktiga toppar

Om det är tungt program tar det väl runt en timme, kanske något över, men då är man rejält svettig också, det är inget semestertempo direkt. 2 mil är långt tycker jag, jag håller mig hellre till milen smile.gif

Det var maken som undrade, när jag berättade att det fanns träningstråd
på forumet.

Han trampar (om det inte är väder att gå ute i en timma) 20 km på 54 min
Kanske inte sååå illa för en ByPass- op 65-åring. smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 17-12-2006, 19:30)
Gräddkola - mmmmmm! rolleyes.gif

Jag har köket fullt av nybakade kakor. Smälter fint i munnen på tisdag em när jag är "nyjusterad". tongue.gif

Jag har alltid kört min intervallträning lite "på känn". Dvs sprungit fort tills jag inte orkar springa längre - stannar och pustar en liten stund - springer igen så länge jag orkar osv. Jag springer alltså så länge så att jag inte ens kan jogga, utan måste tvärstanna. Vet inte om det är någon bra metod egentligen - jag kan lätt få lite panik om jag bestämmer innan hur långt jag måste rusa på allt jag kan. Det tar liksom stopp i psyket. Vet jag däremot att jag kan stanna precis när jag vill tycker jag det går lättare. Jag brukar springa ungefär en km i taget tror jag.

Omväxling även i intervallträningen är a och o för framgång och psyke tror jag!!!

Jag har varit lite orolig för att tandfixeriet inte ska kunna bli av pga förkylningen, men nu är jag så pass bra så det ska nog gå att genomföra. Vill ju inte ha ner förkylningsbaciller i såret!

Gräddkola sköter sig själv på spisen någon timma, det kan man ju koka medan man lagar mat eller nått - ska du inte passa på... Smälter fint i munnen ... smile.gif

På känn fungerar alldeles utmärkt tycker jag, om man bara kollar på dina resultat på sistone. Det går ju bättre och bättre, eller hur?

Förkylningar är lömska, dem ska man vara försiktig med! Tror inte tandläkaren gör något stort om man inte är frisk, eller så är det bara min som är kinkig smile.gif
LadyG
CITAT (askar @ 17-12-2006, 19:44)

på forumet.

ohmy.gif Jäklar vad han måste trampa på då! Så långt på liknande tid tror jag bara jag lyckats med en gång, och då trodde jag att jag dog på kuppen!

Hälsa honom att han har flås som en kampsportare och lite till tongue.gif

smile.gif
askar
CITAT (LadyG @ 17-12-2006, 19:51)
CITAT (askar @ 17-12-2006, 19:44)

på forumet.

ohmy.gif Jäklar vad han måste trampa på då! Så långt på liknande tid tror jag bara jag lyckats med en gång, och då trodde jag att jag dog på kuppen!

Hälsa honom att han har flås som en kampsportare och lite till tongue.gif

smile.gif

ohmy.gif .. gör han och sedan skrattar han. biggrin.gif

Jag brukar försöka bromsa litegrann, men... han vet ju själv
hur mycket han orkar.
Kul iaf att få höra att det är bra prestation. smile.gif

Han var ju skidåkare i unga år, med ett antal medaljer i olika lopp.
LadyG
Om han tränat som ung är det oftast mycket lättare att komma iform än om man aldrig tränat. Mycket sitter i psyket, men en del är fysik också. Kondition är dock färskvara så den har han byggt upp från grunden igen och det ska han ha beröm för.

Jisses, jag tränar 4-5 gånger i veckan och berömmer mig om att ha hyfsad kondis och en vilopuls på 54, jag är imponerad över hans insats. Komma i form efter en stor op som det är inte illa i sig, men SÅ god form är en prestation!
askar
Ja då börjar jag förstå lite mer.... hans vilopuls ligger kring 50 - 60
och när han trampar för fullt håller den sig kring 120.
Då får jag ge honom beröm i stället för att vara rädd att han tar ut för hårt
och försöka stoppa. tongue.gif smile.gif
LadyG
Pumpen mår nog bara prima nu, eftersom vilopulsen är så låg. Normalt ligger den mellan 60 - 80 hos vanliga människor och lägre hos dem som tränar regelbundet. Gunde Svan t ex hade runt 35 i vilopuls när han var som vassast, men då vet vi ju också hur extremt han åt och tränade.

120 BMP är ett perfekt arbetstempo, inte jättehög puls alls. Att han kan avverka 2 mil på under en timma med den pulsen betyder bara att han har väldigt bra kondition och att hjärtat inte behöver jobba speciellt hårt för att klara det. smile.gif
askar
OK.. då slipper jag oroa mig för att han tar i för hårt. smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 17-12-2006, 20:49)
CITAT (stina @ 17-12-2006, 19:30)
Gräddkola - mmmmmm!  :rolleyes:

Jag har köket fullt av nybakade kakor. Smälter fint i munnen på tisdag em när jag är "nyjusterad".  :P

Gräddkola sköter sig själv på spisen någon timma, det kan man ju koka medan man lagar mat eller nått - ska du inte passa på... Smälter fint i munnen ... smile.gif

På känn fungerar alldeles utmärkt tycker jag, om man bara kollar på dina resultat på sistone. Det går ju bättre och bättre, eller hur?

Förkylningar är lömska, dem ska man vara försiktig med! Tror inte tandläkaren gör något stort om man inte är frisk, eller så är det bara min som är kinkig smile.gif

Ja, jag tycker att det gått med stora kliv framåt, så jag fortsätter nog med min behagliga "på-känn-metod" åtminstone ett tag till. rolleyes.gif

Usch säg inte så om tandläkaren, min tand är en tickande bomb, jag kan precis när som helst få jättetandvärk (den har spruckit). Så jag vill fixa det innan jul så att jag slipper tandakuten på julafton! ohmy.gif
LadyG
Det kommer att gå fint, förkylningen har ju gått över nu eller hur smile.gif

Löpning idag? Det var väl inte idag du körde dubbla pass?
stina
Ja, förkylningen är borta, det är bara den envisa hostan som hänger sig kvar. Men jag mår inte dåligt på något sätt. rolleyes.gif

Dubbelpassen brukar ligga på torsdagar, men inte den här veckan - julschemat har börjat på gymmet.

Löpningen gick bra. Jag sprang första 6 km med långsamt stegrande hastighet. Började på 9 km/tim och avslutade på 12 km/tim. Pustade 3-4 minuter och sprang sedan sista 6 km så här: Startade på 11 km/tim, sprang det tills jag började bli lite flåsig, ökade till 12 km/tim och sprang så tills jag började bli trött, ökade då till 13 km/tim och sprang tills jag absolut inte orkade ett steg till - stannade och andades ca 2 min och körde sedan om alltihopa igen. Hann med 3 sådana löpvarv på de 6 kilometrarna. Det kändes bra, jag blev slutkörd och lycklig rolleyes.gif

Nu finns det gott om plats för kvällens julbordsfrosseri! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 15-12-2006, 15:51)
CITAT (anna_rispan @ 15-12-2006, 16:48)
CITAT (stina @ 15-12-2006, 15:45)

Om man oljar in sej och har annat än muskler under skinnet blir det en härlig syn! (Har sett mej själv en gång för länge sedan på foto nyinsmord med fet salva - hujedamej!!!! ALLT framträder!  ohmy.gif )

hjälp!! låter läskigt! hur kan det bli så. men då kan jag inte ställa upp. har inte tillräckligt fasta triceps för det än rolleyes.gif

Det blir väl ljusreflexer som fixar det. Är man för smal syns revbenen så att man blir ser alldels bucklig ut, och minska valk ser jättestor ut. Det är väl därför bodybuildarna oljar in sig antar jag.... Dom vill ju framhäva allt.

Så jag i alla fall låter nog bli oljan! tongue.gif

låter busigt detta med oljan wink.gif

mina revben syns redan för mycket, så jag avstår nog också laugh.gif rolleyes.gif
stina
Jag tycker det låter kletigt! ohmy.gif
Rossi
Här kommer tips på en peppande hemsida - både när det gäller kost och träning:

http://www.halsosidorna.se/
LadyG
Nu har jag cyklat mina 30 minuter, hann knappt 12 kilometer på den tiden. Lite lagom en måndag smile.gif
stina
Idag är det träningsfritt. Har dock tränat magmusklerna ordentligt för jag har suttit upp och hostat inatt - somnade runt 2. sad.gif Kan vara röken från elden igårkväll + kalla luften när jag gick hem kanske (var på julbord igår kväll). Maten var i alla fall god - koncentrerade mej på sillen och laxen. Några små gottebitar slank också ner. rolleyes.gif
stina
Hej,

Tänkte bara berätta att jag är hemma igen från tandkirurgen. Ligger och vilar med en påse frysta wokgrönsaker i ansiktet (för att inte svullna, hade ingen is... tongue.gif ) Det var för j-igt rent ut sagt, opererade ut en tand med enorma rötter som vuxit fast i käkbenet. En tandläkare och en kirurg som turades om att borra loss rotbitar och bända. Imorgon är jag nog snygg. Blev beordrad ispåse i ansiktet för att lindra svullnaden, därav wokpåsen alltså...

Hälsar Stina
anna_rispan
CITAT (stina @ 19-12-2006, 15:09)
Hej,

Tänkte bara berätta att jag är hemma igen från tandkirurgen. Ligger och vilar med en påse frysta wokgrönsaker i ansiktet (för att inte svullna, hade ingen is... tongue.gif ) Det var för j-igt rent ut sagt, opererade ut en tand med enorma rötter som vuxit fast i käkbenet. En tandläkare och en kirurg som turades om att borra loss rotbitar och bända. Imorgon är jag nog snygg. Blev beordrad ispåse i ansiktet för att lindra svullnaden, därav wokpåsen alltså...

Hälsar Stina

ooo, låter jobbigt! hoppas att det läker fint o utan komplikationer.
stina
Ja, jag fick några antibiotikatabletter i förebyggande syfte - så nu kanske hostan försvinner åt helsefyr också! rolleyes.gif
suddis
Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna. wacko.gif

Jag har yogat idag! Förkylningen vek ner sig efter lite halsont bara. Wohooo!
/suddis.
Rossi
"Krya på dig" Stina eller hur man nu säger. Lät inte så käckt det de gjorde. Hoppas att kylan hjälper!
stina
CITAT (suddis @ 19-12-2006, 16:23)
Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna. wacko.gif

/suddis.

Ja, tydligen är det så att om en tand har "dumma" rötter har ofta fler det...

Jag har också råkat ut för att dra ut visdomständerna i överkäken och rötterna gick upp i näsan så det blev hål upp i näsan som fick sys igen.

Kul med yogan! Skönt att din förkylning var en "snäll" sort! rolleyes.gif
stina
CITAT (Rossi @ 19-12-2006, 16:24)
"Krya på dig" Stina eller hur man nu säger. Lät inte så käckt det de gjorde. Hoppas att kylan hjälper!

Tack Rossi! wub.gif

Jag som planerat in styrketräning imorgon. Får väl sätta tränings-bh´n i ansiktet istället kanske. ohmy.gif tongue.gif wink.gif
LadyG
CITAT (stina @ 19-12-2006, 15:33)
CITAT (suddis @ 19-12-2006, 16:23)
Usch usch! Det låter nästan som min operation i höstas här. Rötterna var jättebråkiga! Men läkningen gick finfint och visst var jag lite svullen och blå men inte som när jag opererade bort visdomständerna. Rötter som hullingar. Mamma berättade att min farfar hade enorma rötter, de hade dragit bort en tand på honom i överkäken och förstört hela vägen till bihålorna.   wacko.gif

/suddis.

Ja, tydligen är det så att om en tand har "dumma" rötter har ofta fler det...

Jag har också råkat ut för att dra ut visdomständerna i överkäken och rötterna gick upp i näsan så det blev hål upp i näsan som fick sys igen.

Kul med yogan! Skönt att din förkylning var en "snäll" sort! rolleyes.gif

Ujj din stackare! Hoppas du kryar på dig riktigt fort!

Du kanske kan träna lite försiktigt, om det inte gör allt för ont imorgon?

Internet har legat nere så det blir en rask rapport av dagens aktiviteter. I brist på internet cyklade jag 40 minuter på förmiddagen, kunde ändå inte göra något. Därefter blev det dubbelpass ju-jutsu på kvällen, men som instruktör blev det inte så mycket gjort idag, det var elevernas kväll eftersom de graderade smile.gif

Det gick jättebra f ö smile.gif
stina
Hurra, har inte ont alls i munnen! rolleyes.gif Liiiite svullen (syns bara om man vet om det). Ska träna styrketräning idag, men har bestämt mej att inte köra med så tunga vikter - dumt att utmana ödet. Bättre att köra lätt och lite fler repetitioner och inte ta i för kung och fosterland så här direkt efter ingreppet.

Kul att graderingarna gick bra LadyG! rolleyes.gif
LadyG
Bra att du tar det lite piano, man ska inte utmana ödet.

Min konditionsträning idag får bestå av långa promenader. Ska jaga julkappar på stan, och det lär ju ta sin lilla tid om jag känner mig själv rätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon