|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
27-01-2007, 15:50
Japp! Det var den andra övningen jag hade ett väldigt diffust minne av. Jag provade här hemma förut o kände igen rörelsen efter din beskrivning. Attans vad jag ska ta i nu med den där muskeln.
Kör hårt med er!!!!
Ja kör hårt Anna!!! Ja vi körde hårt (LadyG, Fizzgigg och jag) idag - jag lovar!!!  Vi har varit och klättrat.  Det är så sjukt kul och så sjukt jobbigt... Idag var LadyG farlig - jag lovar! Har aldrig sett henne så taggad på väggen som idag.  Satte höjdrekord och ledsvårighetsrekord och jag vet inte vad för allsköns rekord hon satte... Jättekul hade vi - nu är man rätt mör i kroppen... Hälsar Stina (i den snart enda sunda och trevliga tråden på Odla....  )
Lena i Torslanda
27-01-2007, 18:51
Grattis Stina till dina nya passion. Låter jättehäftigt. Förstår att det måste kännas i hela kroppen. Givetvis även mkt impad av Lady G!!! Håller med dig om trådarna - i stället för att ta ut sina agressioner verbalt så kan man köra slut på sig fysiskt. Det är mkt roligare
Tack Lena - LadyG dyker säkert upp snart och berättar mer om sina framgångar.  Och Fizzgigg inte att förglömma - han är verkligen som en spindel på väggen! Ja, det är svårt att vara arg och irriterad när man kört ett riktigt rejält träningspass - sjas ut i träningsspåret alla ilskna och sura!
Tack  Så rara ni är, det var riktigt roligt att klättra idag faktiskt. Delvis eftersom jag listat ut varför det känts så tungt att träna. (Inte så underligt när man tänker efter, jag ligger på kcal-underskott för att gå ner i vikt.) När jag väl listat ut det kunde jag ta spjärn mentalt och komma vidare trots att kroppen tyckte att det var en dum idé. Så det berodde inte på att jag skulle varit en dålig klättrare, eller något sådant och det var ju uppmuntrande att komma på. Jag tycker att Stina är så duktig som klättrar högre och högre på den svåra väggen med överhänget, och på de svåra lederna också med de yttepyttesmå greppen. Och ju bättre teknik och finess i klättringen hon får desto högre kommer hon, använder väggen och strukturen till sin hjälp jättefint. Ni ska se så stark hon är! Det är inte fråga om några meisga frökenfasoner när det gäller att besegra väggen, det är kraft och järnvilja hela vägen. Ibland kommer man till passager där man måste ta hjälp av råstyrkan för att komma förbi, och där briljerar Stina vill jag lova. Det är verkligen en konst att kunna pressa sig att orka den där sista lilla biten, och det är många som aldrig vågar/orkar göra det men Stina kan! Det är verkligen kul att klättra med någon som är så frammåt och duktig, det är inspirerande
Nu blir jag mållös - så fint skrivet min vän! Tack för att ni bjudit in mej i till er värld av klättring - ni är mina förebilder i det här...
Fizzgigg
27-01-2007, 21:53
Det är jättekul att klättra med LadyG och Stina. Stina bevisar verkligen att en järnvilja och mod att ta sig an både höjder och svåra passager gör att det mesta kan övervinnas. Och jag brukar visserligen vara imponerad över LadyG men idag var det verkligen något utöver det vanliga. Nytt höjdrekord (någonstans runt 14 meter) och klarade leder som var svårare än något hon har klarat av tidigare. Att klara av det med en kaloriunderskott och en visserligen avtagande men ändock höjdrädsla, det tycker jag är så otroligt duktigt att jag saknar ord. Tack Stina, att kallas för spindel i det här sammanhanget är en komplimang värd att buga för och jag blev faktiskt riktigt nöjd med mitt klättrande idag inledningen till trots. Men man sporras till framgång när de man är med är så duktiga.
Och här sitter jag och är lagom generad, jag är inte van vid att bli kallad förebild och inspiration. Fizzgig klättrade med stukat lillfinger, så man kan säga att han slog rekord i niofingrad klättring. Fast så svåra leder som han klättrar kommer jag nog aldrig att våga ge mig på. Jag nöjer mig med att vara imponerad och hålla i snöret när de ska bestigas
Fizzgigg
27-01-2007, 22:04
Äsch, nu är du larvig.  Och det var ett högst inofficiellt rekord i niofingrad klättring. Som jag dessutom har fått sota för efteråt. Demolerade lillfingrar tycker inte om att man hänger i dem, ens med stöd av andra fingrar. Har jag upptäckt. Nu.
Stackare, som tur är går det över.
Är dålig på hur stukade fingrar behandlas men omtanke, Iprensalva och vila kanske räcker?
Fizzgigg
27-01-2007, 22:13
CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:10) Stackare, som tur är går det över.
Är dålig på hur stukade fingrar behandlas men omtanke, Iprensalva och vila kanske räcker? Iprensalva och att ta det lugnt med handen tycker jag låter som en bra idé.
Jaha, så omtanke behövs inte då?
Fizzgigg
27-01-2007, 22:19
CITAT (LadyG @ 27-01-2007, 22:13) Jaha, så omtanke behövs inte då?  Njo, lite kanske. Från mig eller dig?
Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske  , brukar läka det mesta av mina åkommor!
CITAT (stina @ 27-01-2007, 22:39) Aj, aj Fizzgigg - fingret blev alltså värre! Inte konstigt iofs som du klättrade! LadyG: Lite "fingerblås" och din kärlek är nog bästa medicinen! Själv är jag öm i tårna - få be min kära sambo om lite "tåblås" istället. Eller lite ryggkli kanske  , brukar läka det mesta av mina åkommor!  Det är få träningsskavanker som inte går att kurera med lite omtanke och kärlek  Och lite ryggkli eller lätt massage är inte så dumt
Mej hjälpte det, för tån känns riktigt bra idag!  Kan dock känna en viss liten antydan till träningsvärk i armarna idag. Bara ett uns - precis så att det bara känns att vi tränade igår!  Det får jag leva på idag när det inte blir någon träning....
anna_rispan
28-01-2007, 10:06
LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också. Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. Mm, den här tråden är rolig att läsa.
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 11:06) LadyG, Stina och Fizzgigg: Vad roligt att ni det gick så bra för er!!! Roligt att läsa om är det också. Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. Mm, den här tråden är rolig att läsa.  Anna: Jag förstår dej fullt och fast - det är lätt att bli kär i ett löpband! Här har du en till som är helsåld.... Man blir bara mer och mer kär så det blir säkert ett långt äktenskap för dej också! Kul att du tycker det är roligt att läsa om vår klättring! Nu ska vi åka och hälsa på min lilla pappsi som ligger på sjukhus.
Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa. Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig. Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg. (Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.) Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång
CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 17:21) Nu är jga hemma igen, idag blev det 2,5 timmer kondition, box, brottning, kast och bara lite lite teknik. Knäade ihop med Fizzgig riktigt rejält så att hela högerknäet värker nu men jag kunde avsluta passet åtminstone. Sitter med Rehbandskyddet om knäet nu och hoppas att det inte tog allt för illa. Det gick inte så bra tekniskt, det blir ganska flaxigt och flängigt när det är fri fight men konditionsmässigt och styrkemässigt hade jag absolut inga problem att orka. En seger i sig. Bara för att bevisa för mig själv att jag inte tappat för mycket styrka körde jag bänkpress efter passet. Gjorde 1*10 på 20 och 30 kg för att varna kroppen om att jag tänker hitta på något och därefter tangerade jag personbästa med en stabil rep på 40kg. (Jag gjorde egentligen 1 hel och en halv men jag tror inte man får räkna halva tyvärr.) Men det kändes så himla bra, den där första så jag var bara tvungen att se om det gock med en till. Kanske nästa gång  Kul att träningen gick bra - mindre kul att du har ont i knät! Fast du får visst räkna 1,5 - det har jag precis bestämt!  Starkt jobbat med bänkpressen!!!!
Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv.
CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10) Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?  Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag. Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 18:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. :) Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Jag har precis börjat köra crosstrainer när löpbandet är upptaget. Ja, det är himla kuligt. Man liksom svävar fram.  Och har man tungt motstånd så att man måste tarejält i med armarna också blir det riktigt jobbigt.
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:20) CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10) Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit -_- Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott? :lol: Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag. Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten!  Du har helt rätt, det är bara jag som är nojjig  Visst skulle man kunna träna bort sina muskler, om man både konditionstränar och äter för lite så man får i sig för lite protein men det ska ju i regel bara hända om man slutar äta kött, bönor, linser, keso, fetaost och annat proteinrikt samtisigt som man ger sig ut på långpass utan att fylla på lagren ordentligt. Fast man blir ju lite nojjig när man känner sig svag, emn den svagheten är som bevisat mest mental. Man KAN sätta sig över den, om man vet vad det beror på. Det var det jag ville testa idag, precis som med klättringen igår. Ville bara veta att jag kunde
anna_rispan
28-01-2007, 17:26
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen. :) Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt.
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 18:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2007, 17:16) CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 10:06) Jag har nog blivit fast. I jogging. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att jogga på ett löpband. Men jag har blivit kär. Så jag hoppas att känslan håller i sig så jag orkar fortsätta tills jag börjar se förbättringar i konditionen.  Har du testat crosstrainer? Den är himla kul!  Löpband har jag aldrig fastnat för men crosstrainern känns verkligen effektiv. Hmm, jag är osäker på hur en crosstrainer ser ut. De har två makapärer där man står på som fotsteg o håller i handtag. Men de rör sig som en passgånagre vilket ser väldigt avigt ut i mitt huvud. Om jag ska stå o arbeta med armarna samtidigt som benen vill jag gärna göra det som vanligt. På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....
anna_rispan
28-01-2007, 17:36
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28) På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....  Misstänkte det. Trodde nog att det fansn normalgångstränarmakapär. Men som sagt så är de inte på Friskis gym här där jag bor. Försöker undvika dem faktiskt. Då sitter jag hellre på de obehagliga cyklarna ett tag. Kanske att jag vågar prova trappmaskinen nån gång också. O nån gång bör jag ju värma upp i roddmaskinen också. För att få upp farten på blodet i skulderpartiet ordentligt.
CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:28) På våra crosstrainers på gymmet rör man sig inte i passgång....  Inte i våra heller...man rör sig ju korsvis precis som namnet antyder. Man står upp och "cyklar" och drar med motsatt arm i handtaget samtidigt. Det känns så härligt i kroppen när man tränar på den..inte lika statiskt som i trappmaskinen t.ex. Roddmaskin gillar jag också men inte lika mycket.
Crosstrainer är väldigt skonsamt för kroppen säger min kiropraktor - mycket snällare än löpning. Idag är det step-up på programmet.
Jag skulle nog kunna lära mig tycka om rodd, det ser så underbart jobbigt ut Men crosstrainern ser lite läskig ut, om jag ska vara ärlig. Mycket koordination och balans på den ser det ut som att man behöver, eller?
Lena i Torslanda
29-01-2007, 10:14
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 10:02) Jag skulle nog kunna lära mig tycka om rodd, det ser så underbart jobbigt ut Men crosstrainern ser lite läskig ut, om jag ska vara ärlig. Mycket koordination och balans på den ser det ut som att man behöver, eller? Roddmaskinen är en riktig höjdare: Man kan få god effekt på kort tid - 10 minuter i rodden är som 30 minuter om bandet om man tar i ordentligt. Crosstrainern är hur enkel som helst - du behöver inte tänka själv  utan det bara rullar på. Det går inte att göra fel och du håller ju dig i handtagen så balansen blir helt stadig och bra. Go for it Lady G.
CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:26) CITAT (stina @ 28-01-2007, 17:20) CITAT (LadyG @ 28-01-2007, 18:10) Tack  Det kändes riktigt skönt att få bekräftat att viktnedgången inte var muskler iaf, jag har funderat på det lite emellanåt. Men om jag klarar att tangera personbästa i bänk och slå rekord i klättring på samma helg så får jag nog anse mig överbevisad, det är inte mest muskler som försvunnit Blir man alltid nojjig när man ligger på kaloriunderskott?  Men varför skulle det vara muskler när du tränar så mycket och så tungt som du gör... Nog är det väl så att det är fettet kroppen tar ifrån i första hand? Eller har jag tok-fel? Musklerna försvinner väl om du slutar bygga samtidigt som du bara kör en massa konditionsträning? Styrkan ska väl inte sticka bara för att du ligger på ett kaloriunderskott? Visst kan man känna sig klen, men att styrkan skulle dra åt pipsvängen bara så där det tror faktiskt inte jag. Ja, man blir lite "tossig" av kaloriunderskott - du är förlåten!  Du har helt rätt, det är bara jag som är nojjig  Visst skulle man kunna träna bort sina muskler, om man både konditionstränar och äter för lite så man får i sig för lite protein men det ska ju i regel bara hända om man slutar äta kött, bönor, linser, keso, fetaost och annat proteinrikt samtisigt som man ger sig ut på långpass utan att fylla på lagren ordentligt. Fast man blir ju lite nojjig när man känner sig svag, emn den svagheten är som bevisat mest mental. Man KAN sätta sig över den, om man vet vad det beror på. Det var det jag ville testa idag, precis som med klättringen igår. Ville bara veta att jag kunde  Och ärligt talat - om du "bara" klarat 35 kg i bänkpress istället för 40 kg - vad hade det spelat för roll i långa loppet? Det är ett betydligt mindre projekt att senare när projekt "viktnedgång" är klart att träna upp sig så att man klarar 40 kg igen än att gå ner i vikt. DET är bland det svåraste som finns - betydligt knivigare än att bli starkare. Det är min syn på saken i alla fall och jag tror nog många håller med.  Bestäm dig för vilket projekt som ligger först - viktnedgång eller styrka. Se det sen som bonus att du orkar lika mycket trots energiunderskott - skulle det inte bli så en dag så fixar du till det sen lätt som en plätt! Orkar du inte så beror det ju inte på att dina muskler blivit mindre utan på att du för tillfället har för lite energi i kroppen! Crosstrainern kräver absolut ingen speciell balans eller koordination. När du börjar trampa på pedalerna börjar armstängerna gå av sig själv. Dom är ihopkopplade ju!
CITAT (Lena i Torslanda @ 29-01-2007, 10:14) CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 10:02) Jag skulle nog kunna lära mig tycka om rodd, det ser så underbart jobbigt ut :wub:
Men crosstrainern ser lite läskig ut, om jag ska vara ärlig. Mycket koordination och balans på den ser det ut som att man behöver, eller? Roddmaskinen är en riktig höjdare: Man kan få god effekt på kort tid - 10 minuter i rodden är som 30 minuter om bandet om man tar i ordentligt. Crosstrainern är hur enkel som helst - du behöver inte tänka själv  utan det bara rullar på. Det går inte att göra fel och du håller ju dig i handtagen så balansen blir helt stadig och bra. Go for it Lady G. Om jag hamnar på ett gym inom en rimlig framtid tänker jag mog faktiskt testa, rodd vet jag är roligt men krysstränaren har jag aldrig testat
CITAT (stina @ 29-01-2007, 10:20) Och ärligt talat - om du "bara" klarat 35 kg i bänkpress istället för 40 kg - vad hade det spelat för roll i långa loppet? Det är ett betydligt mindre projekt att senare när projekt "viktnedgång" är klart att träna upp sig så att man klarar 40 kg igen än att gå ner i vikt. DET är bland det svåraste som finns - betydligt knivigare än att bli starkare. Det är min syn på saken i alla fall och jag tror nog många håller med.  Bestäm dig för vilket projekt som ligger först - viktnedgång eller styrka. Se det sen som bonus att du orkar lika mycket trots energiunderskott - skulle det inte bli så en dag så fixar du till det sen lätt som en plätt! Orkar du inte så beror det ju inte på att dina muskler blivit mindre utan på att du för tillfället har för lite energi i kroppen! Crosstrainern kräver absolut ingen speciell balans eller koordination. När du börjar trampa på pedalerna börjar armstängerna gå av sig själv. Dom är ihopkopplade ju!  I långa loppet hade det inte betytt så mycket men inför uppladdningen hade jag behöv peta in några veckors uppbyggning först och det vet jag inte om jag hinner. Det är därför jag försöker gå ner i vikt med bibehållen styrka, för då kan jag korta ner uppbyggningsfasen jättemycket och gå rakt på uppladdning istället. Visst trasslar jag till det för mig
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 11:26) CITAT (stina @ 29-01-2007, 10:20) Och ärligt talat - om du "bara" klarat 35 kg i bänkpress istället för 40 kg - vad hade det spelat för roll i långa loppet? Det är ett betydligt mindre projekt att senare när projekt "viktnedgång" är klart att träna upp sig så att man klarar 40 kg igen än att gå ner i vikt. DET är bland det svåraste som finns - betydligt knivigare än att bli starkare. Det är min syn på saken i alla fall och jag tror nog många håller med. :rolleyes: Bestäm dig för vilket projekt som ligger först - viktnedgång eller styrka. Se det sen som bonus att du orkar lika mycket trots energiunderskott - skulle det inte bli så en dag så fixar du till det sen lätt som en plätt! Orkar du inte så beror det ju inte på att dina muskler blivit mindre utan på att du för tillfället har för lite energi i kroppen! :rolleyes:
Crosstrainern kräver absolut ingen speciell balans eller koordination. När du börjar trampa på pedalerna börjar armstängerna gå av sig själv. Dom är ihopkopplade ju! :rolleyes: I långa loppet hade det inte betytt så mycket men inför uppladdningen hade jag behöv peta in några veckors uppbyggning först och det vet jag inte om jag hinner. Det är därför jag försöker gå ner i vikt med bibehållen styrka, för då kan jag korta ner uppbyggningsfasen jättemycket och gå rakt på uppladdning istället. Visst trasslar jag till det för mig  Glömde din gradering i mitt resonemang - då förstår jag varför du är mån om att inte tappa styrka. Och du, crosstrainern kan vi gå upp och prova när vi klättrar - så att du åtminstone får känna hur den känns. Jag step-uppade idag. Det var kul - ny koreografi som var lite bökig att få in i skallen till en början. Men skam den som ger sig - mot slutet gick det bra för oss alla. Nu kör vi ju den ett tag så nästa gång går det snabbare att komma igång på riktigt. Jag är så himla lycklig för det verkar som om mitt jobb ska vara kvar i dom lokaler vi sitter i. Vi expanderar massor och det gick lite rykten om att man tittat på lokaler på Kungsholmen. Då hade jag inte kunnat träna kvar på mitt gym som ligger här på Söder eftersom jag tränar på luncherna. Men som sagt - vice VD berättade idag att han tycker en flytt är otänkbar. Vi hyr ett plan här i huset istället verkar det som.
CITAT (stina @ 29-01-2007, 14:43) CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 11:26) I långa loppet hade det inte betytt så mycket men inför uppladdningen hade jag behöv peta in några veckors uppbyggning först och det vet jag inte om jag hinner. Det är därför jag försöker gå ner i vikt med bibehållen styrka, för då kan jag korta ner uppbyggningsfasen jättemycket och gå rakt på uppladdning istället. Visst trasslar jag till det för mig  Glömde din gradering i mitt resonemang - då förstår jag varför du är mån om att inte tappa styrka. Och du, crosstrainern kan vi gå upp och prova när vi klättrar - så att du åtminstone får känna hur den känns. Jag step-uppade idag. Det var kul - ny koreografi som var lite bökig att få in i skallen till en början. Men skam den som ger sig - mot slutet gick det bra för oss alla. Nu kör vi ju den ett tag så nästa gång går det snabbare att komma igång på riktigt. Jag är så himla lycklig för det verkar som om mitt jobb ska vara kvar i dom lokaler vi sitter i. Vi expanderar massor och det gick lite rykten om att man tittat på lokaler på Kungsholmen. Då hade jag inte kunnat träna kvar på mitt gym som ligger här på Söder eftersom jag tränar på luncherna. Men som sagt - vice VD berättade idag att han tycker en flytt är otänkbar. Vi hyr ett plan här i huset istället verkar det som.  Härligt, då kan du slappna av om det iaf. En sak mindre att oroa sig för med andra ord. Jag är fortfarande imponerad över hur man kan lära sig en helt ny koreografi på ett enda pass. Det är säkert lätt när man kommit in i det men ur min oinvidga synvinkelt verkar det halvt omöjligt  Om det är förenligt med klättring så testar jag den gärna, i synnerhet om du är med och visar hur man gör. Du vet hurdan jag är när det gälller nya maskiner
anna_rispan
29-01-2007, 16:38
Någon som vill gå ut på en promenad med mig?? Fast på varsitt ställe?? Jag ska snart gå ut på promenad. Få lite frisk luft i lungorna o hjärnan och sträcka ut musklerna.
Anna: Jag hade gärna gått ut och gått med dej, tyvärr satt jag i möten hela eftermiddagen. En annan gång kanske? LadyG: Klart det är förenligt med klättring så vi testar en sväng nästa gång tycker jag. I alla fall så att du får prova vad du tycker - jag visar så klart! Det där med koreografi är en vanesak. Fast det är väldigt krånglig sådan på just det här passet, nästan alla har gått på hennes pass i flera år så instruktionerna går undan och det är en lång serie av steg att lära in. Men det gör att man glömmer bort att känna efter om man är trött - det märker man först efteråt.
Hjäääälp - jag ska vara med i TV idag!  I direktsändning i Kanal lokal Stockholm och prata "att träna lagom". Jag dör av nervositet - jag som är så blyg. Jag kommer svimma, kissa på mej och få ett allmänt nervöst sammanbrott! Håll tummarna för mej kära vänner!
Farbror Blå
30-01-2007, 10:33
CITAT (stina @ 30-01-2007, 10:32) Hjäääälp - jag ska vara med i TV idag!  I direktsändning i Kanal lokal Stockholm och prata "att träna lagom". Jag dör av nervositet - jag som är så blyg. Jag kommer svimma, kissa på mej och få ett allmänt nervöst sammanbrott! Håll tummarna för mej kära vänner! vilket klockslag?
Kl 16.00 börjar programmet. Jag ska vara där senast 15.15 och sminkas! Mamma mia - denna dagen blir min död.....
Nejdå, det kommer att bli jätteroligt  Andas med magen så ska de se att det går bra
CITAT (LadyG @ 30-01-2007, 11:47) Nejdå, det kommer att bli jätteroligt  Andas med magen så ska de se att det går bra  Tack LadyG - ska försöka tänka på det. Det värsta är att när jag blir nervös får jag så konstig röst. Huvva....
CITAT (stina @ 30-01-2007, 10:48) CITAT (LadyG @ 30-01-2007, 11:47) Nejdå, det kommer att bli jätteroligt  Andas med magen så ska de se att det går bra  Tack LadyG - ska försöka tänka på det. Det värsta är att när jag blir nervös får jag så konstig röst. Huvva.... Det kasnke kan bero på att du blir nervös och spänner dig? Det kommer att bli jätteroligt, tänk på trevliga saker och andas djupa andetag så kommer det att gå jättebra!
CITAT (stina @ 26-01-2007, 16:34) 1. Greppa en (eller två om det blir för lätt) hantel med båda händerna och håll den över huvudet. Böj armarna och sänk ner hanteln mot nacken. Åsså upp igen osv. Som vanligt gäller noggrann grundposition. Lite böjda ben och svanka inte med ryggen. Nu kommer ett lite sent tillägg, men jag vill bara berätta att jag gör denna övning liggande på bänk för att slippa tänka på kroppspossitionen. Då kan jag koncentrera mig till fullo på de muskler som ska jobba. Nu väntar gymet för min del!
CITAT (Leia @ 30-01-2007, 12:42) CITAT (stina @ 26-01-2007, 16:34) 1. Greppa en (eller två om det blir för lätt) hantel med båda händerna och håll den över huvudet. Böj armarna och sänk ner hanteln mot nacken. Åsså upp igen osv. Som vanligt gäller noggrann grundposition. Lite böjda ben och svanka inte med ryggen. Nu kommer ett lite sent tillägg, men jag vill bara berätta att jag gör denna övning liggande på bänk för att slippa tänka på kroppspossitionen. Då kan jag koncentrera mig till fullo på de muskler som ska jobba. Nu väntar gymet för min del!  Tack för tipset - det ska jag testa nästa gång! Jag har varit och kört styrketräning idag. Det gick bra.
stennie
30-01-2007, 13:21
Hej alla ni träningsfreaks!
Jag började träna för 3 veckor sedan (på gym),jag tränar varannan dag ca 1 1/2 timme, när börjar man gå ner i vikt?
Som det ser ut nu har jag gått up 2 kg på dessa 3 veckor!
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 13:21) Hej alla ni träningsfreaks!
Jag började träna för 3 veckor sedan (på gym),jag tränar varannan dag ca 1 1/2 timme, när börjar man gå ner i vikt?
Som det ser ut nu har jag gått up 2 kg på dessa 3 veckor! Välkommen Stennie!!! Du har nog gått upp i vikt i muskler, eftersom du tränar på gym. Har du använt måttbandet något istället? Man brukar kunna bli smalare men lite tyngre när man börjar styrketräna  Tyvärr är det kosten som styr om man går ner i vikt eller inte, i viss mån påverkar träningen vikten men styrketräning bränner ganska lite energi jämfört med t ex löpning eller cykel. Men med det säger jag inte att styrketräning är förkastligt, tvärt om. Mer muckelr bränner mer energi, dessutom ser man bättre ut med lite muskler på kroppen också.
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 14:21) Hej alla ni träningsfreaks!
Som det ser ut nu har jag gått up 2 kg på dessa 3 veckor! Välkommen hit Stennie! Jag håller med LadyG. Tränar du ingen konditionsträning? Om inte och du vill gå ner i vikt - du har inte funderat på att byta ut något av styrketräningspassen mot ett rent konditionspass?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|