|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Så skönt - så att man slipper känna sig lika ensam som ufot ET gjorde....
Jag har varit på gymmet ikväll!!!  Först gick jag på ett Core-pass på 30 min och sen styrketränade jag litegrann...kände mig för lite bara. Lårmaskinerna gick bättre än väntat, hade trott jag var nästan trasig där efter foglossningen.  Det var iallafall jättehärligt och jag siktar in mig på att komma iväg och träna åtminstone en kväll i veckan.
Läste något intressant igen som jag måste berätta för dej LadyG som har en ny och fin pulsmätare.
För att kolla om du är tillräckligt återhämtad efter föregående tränignspass för att köra igen kan du göra såhär:
Ta din vilopuls som vanligt på morgonen. Ställ dig upp och kolla pulsen igen. Har den stigit med mer än 20 slag/min så är du troligen inte återhämtad eller håller på och bli övertränad eller sjuk - vila! (Orostatiskt pulstest)
CITAT (stina @ 21-03-2007, 21:47)  Läste något intressant igen som jag måste berätta för dej LadyG som har en ny och fin pulsmätare.
För att kolla om du är tillräckligt återhämtad efter föregående tränignspass för att köra igen kan du göra såhär:
Ta din vilopuls som vanligt på morgonen. Ställ dig upp och kolla pulsen igen. Har den stigit med mer än 20 slag/min så är du troligen inte återhämtad eller håller på och bli övertränad eller sjuk - vila! (Orostatiskt pulstest) Häftigt! Det hade jag inte en aning om! CITAT (Magdis @ 21-03-2007, 21:47)  Jag har varit på gymmet ikväll!!!  Först gick jag på ett Core-pass på 30 min och sen styrketränade jag litegrann...kände mig för lite bara. Lårmaskinerna gick bättre än väntat, hade trott jag var nästan trasig där efter foglossningen.  Det var iallafall jättehärligt och jag siktar in mig på att komma iväg och träna åtminstone en kväll i veckan. Det förstår jag, det måste vara skönt att upptäcka att det inte var så hemskt som du trodde också  Härligt att du börjar komma tillbaka igen!!!
CITAT (Magdis @ 21-03-2007, 23:47)  Jag har varit på gymmet ikväll!!!  Först gick jag på ett Core-pass på 30 min och sen styrketränade jag litegrann...kände mig för lite bara. Lårmaskinerna gick bättre än väntat, hade trott jag var nästan trasig där efter foglossningen.  Det var iallafall jättehärligt och jag siktar in mig på att komma iväg och träna åtminstone en kväll i veckan. Vad jättekul att höra Magdis! Du é på G igen alltså!
Hej på er!
Idag är det styrketräning och poweryoga på schemat.
Ska bli kul - vilade ju igår så idag är jag taggad minsann....
Jogging för min del.. Men just nu känns det som  är det jag skulle föredra.
Cykel och ju-jutsu står på schemat idag, får se hur det går...
krellus
22-03-2007, 12:02
Även om jag inte skriver så många inlägg längre så läser jag mycket. Just nu är det lite smådeppigt. Var hos naprapaten igår och han misstänker att jag har en stressfraktur i ena foten. Har jag tur så är det "bara" något med senorna. Vi får se... Jobbigt att inte kunna springa... jag känner att jag inte har tid med ett uppehåll i träningsschemat.
Stackar dig Krellus! Krya på dig, det är väl i princiop det enda jag kan säga. Om något är trasigt, sena eller ben, så måste det få läka och då kan vi bara hoppas att det läker fort!
Krya på dig Krellus - förstår hur det känns att inte kunna träna!!! Dagens lunchträning gick bra. Började med att köra lite styrketräning fokuserat på ben/mage/rygg. Sen var det 1 timmes poweryoga. Jätteskönt!
Åh vilken härlig träningsvärk jag har! Jag riktigt känner hur musklerna håller på att vakna!
CITAT (Magdis @ 22-03-2007, 18:01)  Åh vilken härlig träningsvärk jag har! Jag riktigt känner hur musklerna håller på att vakna!  Grattis  När det är lagom mycket är träningsvärk bara skönt!
Grattis Magdis!
Själv har jag fått nån slags "nackspärr" mellan skulderbladen. Ryggspärr kanske man kan kalla det. Mindre skönt.... Inte jättemycket, men det känns när jag vrider på huvudet. Hoppas det släpper tills imorgon.
CITAT (stina @ 22-03-2007, 19:24)  Grattis Magdis!
Själv har jag fått nån slags "nackspärr" mellan skulderbladen. Ryggspärr kanske man kan kalla det. Mindre skönt.... Inte jättemycket, men det känns när jag vrider på huvudet. Hoppas det släpper tills imorgon. Då kan vi ta i hand, jag somnade en stund i soffan och nu har jag ont i nacken. Jag kan inte titta åt höger som folk, ser allmänt stel och styltig ut
Aj då - du också...  Jag tänker värma min vetekudde och lägga i nacken. Vet inte om det har någon effekt, men det är skönt i alla fall.
Om bara Fizzgigg vore hemma nu, då hade han kunnat fixa det åt mig men nu är jag alldeles själv
Min sambo kan tyvärr inte massera, men jag får väl be honom "klia ryggen" lite istället - bra mot det mesta....
Ryggkli kan bota mycket faktiskt, till och med sömnlöshet har jag märkt.
Hoppas verkligen det hjälper för imorgon har jag ju tänkt springa och träna lite styrketräning.... För att inte tala om lördag när vi båda ska vända våra nunor mot höga höjder. Men på lördag får det bära eller brista, behöver jag tar jag en värktablett och klättrar på - så det så!  Nackspärr är inget farligt i alla fall....  Ja, jag kan ju iofs inte klättra ensam.....
Jag har ju turen att ha vilodag imorgon, och imorgon kanske Fizzgigg kan knåda axlar och nacke till sin forna mjukhet. Annars gör jag som du på lördag och kletar in nacken i salva, sen kör jag ändå
Strålande! Jösses vad det ska stinka om oss i klätterlokalen om ditt linement luktar lika starkt som mitt!!!!
CITAT (stina @ 22-03-2007, 20:42)  Strålande! Jösses vad det ska stinka om oss i klätterlokalen om ditt linement luktar lika starkt som mitt!!!!  Mitt stinker hubba-bubba/mint i någon form av stickande, frän blandning. Ögonen tåras om man håller burken för nära  Vi kommer iaf att få ha delar av väggarna för oss själva
Då ställer vi oss vid svarta leden om det är kö där! Risken finns väl eftersom vi inte ska klättra förrän klockan 2... Tur att vi har vapen! Känns som en bra led att börja med efter det här långa uppehållet!
Den svarta låter som en perfekt inledning tycker jag, något svårare känns inte rimligt när man varit borta så länge  ...sen kanske man kan slå till och överraska med något men det får bli som det blir med det
Rapchic
22-03-2007, 21:08
idag gjorde jag en ladyG gick på karaten och hade ätit aldeles för lite efter ett tag så såg jag svarta prickar som dansade framför ögonen men min pojkvän som var sempai det passet såg att jag inte såg riktigt bra ut så jag fick sitta en stund som synd är så när jag startade igen så kom dom tillbaka men nu är jag hemma iallafall och sitter och äter
CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 23:05)  Den svarta låter som en perfekt inledning tycker jag, något svårare känns inte rimligt när man varit borta så länge  ...sen kanske man kan slå till och överraska med något men det får bli som det blir med det  Precis - Orsa kompani lovar ingenting bestämt....
CITAT (Rapchic @ 22-03-2007, 21:08)  idag gjorde jag en ladyG gick på karaten och hade ätit aldeles för lite efter ett tag så såg jag svarta prickar som dansade framför ögonen men min pojkvän som var sempai det passet såg att jag inte såg riktigt bra ut så jag fick sitta en stund som synd är så när jag startade igen så kom dom tillbaka men nu är jag hemma iallafall och sitter och äter  Din stackare, jag vet precis hur bra du inte mådde, hoppas du fått i dig något nu så blodsockret är på gång norrut igen  CITAT (stina @ 22-03-2007, 21:09)  Precis - Orsa kompani lovar ingenting bestämt.... Fast jag ska upp och peta på överhänget också, tror jag. Kanske.
Då satsar vi bägge på att pilla lite på det!
Magdalena
22-03-2007, 22:52
Tänkte hänga på denna träningstråd. Som arbetande småbarnsmor som bor i periferin på landet så satsar jag just nu på hemmaträning - det blir en del cykel (blä så trist), styrketräning med hantlar, boll mm och så min gamla Friskis& Svettis video (ja, det finns bara på video!). Några löppass har det oxå blivit. Behöver nu tips på bra träningsvideo - nå som gör att man blir svettig, frå hög puls och tränar upp styrka. Några bra tips?
krellus
23-03-2007, 08:23
CITAT (stina @ 22-03-2007, 20:03)  Min sambo kan tyvärr inte massera, men jag får väl be honom "klia ryggen" lite istället - bra mot det mesta....  Kan inte??? Ge honom lite djungelolja och en chans tilll... om han vågar....
CITAT (Magdalena @ 23-03-2007, 00:52)  Tänkte hänga på denna träningstråd. Som arbetande småbarnsmor som bor i periferin på landet så satsar jag just nu på hemmaträning - det blir en del cykel (blä så trist), styrketräning med hantlar, boll mm och så min gamla Friskis& Svettis video (ja, det finns bara på video!). Några löppass har det oxå blivit. Behöver nu tips på bra träningsvideo - nå som gör att man blir svettig, frå hög puls och tränar upp styrka. Några bra tips? Hej Magdalena och välkommen till oss! Alltid lika kul när nya ansikten dyker upp. Mitt råd är: Skippa det du tycker är trist - att träna ska vara kul!!!  Tyvärr är jag väldigt dåligt bevandrad i det där med hemmaträningsvideo. Vad vill du träna? Gympa? Aerobics? Det borde finnas en uppsjö av sådant tycker man.... CITAT (krellus @ 23-03-2007, 10:23)  Kan inte??? Ge honom lite djungelolja och en chans tilll... om han vågar....   Idag har jag fått någonting konstaterat för mig: Bara för att något inte syns betyder det inte att det inte finns! Jag har en häck, sanna mina ord!  Jag har alltid hävdat att jag är totalt häcklös. Inspirerad av en artikel om att träna fram en snygg häck att hänga bikinibrallorna på i sommar så grep jag an min min ädla kroppsdel igår och körde utfall, breda benböj, benlyft på magen och you name it.... Aj, aj, aj! Idag går jag som en anka minst sagt! Och jag som ska springa och träna styrketräning. Får bli lugn jogg och ingen "akter-aktivering"!
CITAT (Magdalena @ 22-03-2007, 22:52)  Tänkte hänga på denna träningstråd. Som arbetande småbarnsmor som bor i periferin på landet så satsar jag just nu på hemmaträning - det blir en del cykel (blä så trist), styrketräning med hantlar, boll mm och så min gamla Friskis& Svettis video (ja, det finns bara på video!). Några löppass har det oxå blivit. Behöver nu tips på bra träningsvideo - nå som gör att man blir svettig, frå hög puls och tränar upp styrka. Några bra tips? Välkommen  Träningsvideo är jag lite dålig på tyvärr, men skulle inte pilates kunna vara något om du vill bli stark? Fast jagv et inte om man får så hög puls av det direkt. Hur har du det med joggingmöjligheter där du bor? Det är bra träning och det är enkelt att komma igång. Jag skulle verkligen vilja rekommedera alla att läsa Joggingskolan på Marathon.se, den är verkligen bra. CITAT (stina @ 23-03-2007, 08:42)  Idag har jag fått någonting konstaterat för mig: Bara för att något inte syns betyder det inte att det inte finns! Jag har en häck, sanna mina ord!  Jag har alltid hävdat att jag är totalt häcklös. Inspirerad av en artikel om att träna fram en snygg häck att hänga bikinibrallorna på i sommar så grep jag an min min ädla kroppsdel igår och körde utfall, breda benböj, benlyft på magen och you name it.... Aj, aj, aj! Idag går jag som en anka minst sagt! Och jag som ska springa och träna styrketräning. Får bli lugn jogg och ingen "akter-aktivering"! Grattis! Det kommer att göra dig gott att jogga med träningsvärk, det är jag övertygad om. Joggar du i lagom takt blir det bra genomblödningsträning, och det är bra för återhämtningen  Tur att du inte tänkt dig att köra intervaller!
Biggan_
23-03-2007, 11:43
CITAT (LadyG @ 23-03-2007, 13:38)  www4.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=8177]Joggingskolan på Marathon.se[/url], den är verkligen bra. Grattis! Det kommer att göra dig gott att jogga med träningsvärk, det är jag övertygad om. Joggar du i lagom takt blir det bra genomblödningsträning, och det är bra för återhämtningen  Tur att du inte tänkt dig att köra intervaller! Jotack, jogga lagom - tji fick jag. För det gick inte alls det. Kändes som om jag hade två tegelstenar fastsatta innanför rumpmusklerna. Varje steg så for dom upp och ner och det gjorde skitont rent ut sagt.  Bara två lägen fungerade - springa som f-n och gå, så det fick bli den varianten idag trots tillsägenlsen från tränaren att inte springa intervaller två dagar/vecka. Men nöden har ingen lag..... Efter löpningen hade jag tänkt träna styrketräning och det blev inte så mycket bevänt med det. Visste inte riktigt vad jag skulle köra eftersom 1) Att köra ben/rumpa var totalt uteslutet 2) Eftersom vi ska klättra imorgon ville jag spara armarna. Så det blev lite bänkpress, lite chins, lite dips och lite sit-ups. Sen avbröt jag och gick tillbaka till jobbet istället. När man tränar mycket tycker jag man kan få vara lite lyxig och maska när man känner för det (eftersom det nästan aldrig händer). Och något beror det väl på när lusten/orken tryter.... Förmodligen att man kört lite för hårt några dagar. CITAT (Biggan_ @ 23-03-2007, 13:43)  Jajamensan, inget trams här inte - järnet så att det händer något för fasiken!
Madre mia - nu ska jag vara med i tv idag igen. Dom ringde precis... Och jag som alldeles nyss skickade iväg världens knasigaste "lägesrapport" om min träning....
krellus
23-03-2007, 16:46
CITAT (stina @ 22-03-2007, 19:24)  Grattis Magdis!
Själv har jag fått nån slags "nackspärr" mellan skulderbladen. Ryggspärr kanske man kan kalla det. Mindre skönt.... Inte jättemycket, men det känns när jag vrider på huvudet. Hoppas det släpper tills imorgon. Stina, gå till en massör/massös! De gör underverk! Jag går var 4:e vecka. Skulle inte klara mig utan....
CITAT (stina @ 23-03-2007, 13:21)  Jotack, jogga lagom - tji fick jag. För det gick inte alls det. Kändes som om jag hade två tegelstenar fastsatta innanför rumpmusklerna. Varje steg så for dom upp och ner och det gjorde skitont rent ut sagt.  Bara två lägen fungerade - springa som f-n och gå, så det fick bli den varianten idag trots tillsägenlsen från tränaren att inte springa intervaller två dagar/vecka. Men nöden har ingen lag..... Efter löpningen hade jag tänkt träna styrketräning och det blev inte så mycket bevänt med det. Visste inte riktigt vad jag skulle köra eftersom 1) Att köra ben/rumpa var totalt uteslutet 2) Eftersom vi ska klättra imorgon ville jag spara armarna. Så det blev lite bänkpress, lite chins, lite dips och lite sit-ups. Sen avbröt jag och gick tillbaka till jobbet istället. När man tränar mycket tycker jag man kan få vara lite lyxig och maska när man känner för det (eftersom det nästan aldrig händer). Och något beror det väl på när lusten/orken tryter.... Förmodligen att man kört lite för hårt några dagar. Jajamensan, inget trams här inte - järnet så att det händer något för fasiken!  Hoppla, så mycket träningsvärk? Då kanske det hade varit bättre att inte jogga öht, fast det gör ju ingen skada att försöka. Det är bara deprimerande  Jag tycker du gjort dig förtjänt av att få lata dig lite, du om någon har rätt till det
CITAT (krellus @ 23-03-2007, 18:46)  Stina, gå till en massör/massös! De gör underverk! Jag går var 4:e vecka. Skulle inte klara mig utan.... Jaaaa, jag går också en gång i månaden och på onsdag är det dax tack och lov!  Helt sanslöst underbart och månadens höjdpunkt!!!! CITAT (LadyG @ 23-03-2007, 19:04)  Hoppla, så mycket träningsvärk? Då kanske det hade varit bättre att inte jogga öht, fast det gör ju ingen skada att försöka. Det är bara deprimerande  Jag tycker du gjort dig förtjänt av att få lata dig lite, du om någon har rätt till det  Jaaaa, det var urdumt att inte vila....  Jag har så fruktansvärt svårt att 1) Stryka ett träningspass som är inskrivet i kalendern. 2) Avbryta ett träningspass när jag väl börjat. Nu ligger jag dock raklång på sängen och "vårdar gumpen" inför morgondagens klättring. TV-sändningen gick bra - "träningstoken" blev intervjuad en stund av min tränare Frida. Inget läbbigt - bara skojigt (och skönt att få smita från jobbet med giltigt förfall - ingen ifrågasätter när man säger "sorry, måste dra - jag ska va med på TV)
CITAT (stina @ 23-03-2007, 19:29)  Jaaaa, jag går också en gång i månaden och på onsdag är det dax tack och lov!  Helt sanslöst underbart och månadens höjdpunkt!!!! Jaaaa, det var urdumt att inte vila....  Jag har så fruktansvärt svårt att 1) Stryka ett träningspass som är inskrivet i kalendern. 2) Avbryta ett träningspass när jag väl börjat. Nu ligger jag dock raklång på sängen och "vårdar gumpen" inför morgondagens klättring. TV-sändningen gick bra - "träningstoken" blev intervjuad en stund av min tränare Frida. Inget läbbigt - bara skojigt (och skönt att få smita från jobbet med giltigt förfall - ingen ifrågasätter när man säger "sorry, måste dra - jag ska va med på TV)  Det är lite svårt att ändra sig när man väl kastat sig över något, det tycker jag också. Det ska mycket till för att man ska avbryta en plan. Roligt att det gick bra med TV-programmet också - du håller på att bli en rikskändis snart ju
Precis - nederlag liksom. Och sådana gillar jag icke!!! Asch heller, fast det är skojigt! Nästa vecka är det slut på Nyårslöftet och då dras det vem som vinner resan till Italien. Det är ett lotteri alltså. Håll tummarna för mej snälla ni!
God morgon! Aaaaaaajjjjjjj - jag har sån tränignsvärk idag också!  Främsti baken, men ocksåi låren. Och vi som ska klättra idag. Förhoppningsvis blir det bättre när jag tar mej samman och massar mej upp ur sängen så att musklerna kommer igång. Alternativet att inte klättra idag finnes icke i min föreställningsvärld - tror iofs inte att jag känner av smärtan när adrenalinet sprutar till uppe på väggen. Så det ska säkert gå bra ändå - det är inte farligt att träna med träningsvärk i alla fall och det är ju tur!  Ska bli så himla kul att klättra idag efter uppehållet! Ska masa mej upp strax och försöka stretcha ut mina ädlare delar....
Rapchic
24-03-2007, 11:23
hmmm undrar om jag ska skaffa ett hopprep för jag kan inte hoppa och när man är 20 kanske man ska kunna det vad tror ni tror ni man lär sig att hoppa bättre med hopprep?
CITAT (stina @ 24-03-2007, 08:57)  God morgon! Aaaaaaajjjjjjj - jag har sån tränignsvärk idag också!  Främsti baken, men ocksåi låren. Och vi som ska klättra idag. Förhoppningsvis blir det bättre när jag tar mej samman och massar mej upp ur sängen så att musklerna kommer igång. Alternativet att inte klättra idag finnes icke i min föreställningsvärld - tror iofs inte att jag känner av smärtan när adrenalinet sprutar till uppe på väggen. Så det ska säkert gå bra ändå - det är inte farligt att träna med träningsvärk i alla fall och det är ju tur!  Ska bli så himla kul att klättra idag efter uppehållet! Ska masa mej upp strax och försöka stretcha ut mina ädlare delar.... Ajj, stackare, det låter inte som att din bakdel har det lätt just nu..! Min joggingkamrat fick förhinder så jag ska ner till Salveo lite tidigare och lufsa på löpbandet en stund, så kommer du ner tidigare kan vi synas uppe i gymmet för lite riktig uppvärmning? Jag siktar på att vara på plats vid 13, så behöver jag inte stressa.
Rapchic
24-03-2007, 12:39
konsten att hänga upp en 70 kilos säck när man är 157.3 (och millimetern är jätteviktig)
steg ett ta bort allt som är under kroken i taket där säcken ska hänga
steg två hämta en köksstol och ställ den snett under kroken
steg tre lyft säcken uprätt och släpa den så att den står bredvid stolen
steg fyra böj på knäna (inte ryggen) krama säcken och sträck på knäna luta dig lite bakåt så säcken hamnar på stolen släpp inte
steg fem medans du håller i säcken så att den inte ska ramla på fönstret kättrar du upp på stolen du också
steg sex hä fast kedjan i kroken och gå ner
steg sju böj på bena igen krama om säcken och lyft den av stolen
steg åtta gå bort med stolen
hur man tar ner en säck på 70 kilo när man är 157.3 steg ett
vänta tills pojkvännen kommer hem
Rapchic
24-03-2007, 12:55
ett annat tips när man tränar säck är att inte missa ett tungt slag och nästan kuta in i väggen mittemot
anna_rispan
24-03-2007, 13:17
CITAT (Rapchic @ 24-03-2007, 11:23)  hmmm undrar om jag ska skaffa ett hopprep för jag kan inte hoppa och när man är 20 kanske man ska kunna det vad tror ni tror ni man lär sig att hoppa bättre med hopprep? ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi kanske ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben. kör hårt!!
Rapchic
24-03-2007, 13:42
CITAT (anna_rispan @ 24-03-2007, 13:17)  ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi knakse ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.
kör hårt!! då äre väl bara att köpa ett (har alldrig ägt ett i hela mitt liv) öh.. äre nått speciellt man ska tänka på (har sett att det finns flera olika varianter)
anna_rispan
24-03-2007, 13:51
nej bara att du väljer ett som du tycker är skönt att hålla i. sen har jag för mig att man ska ställa sig på det o hålla i ändarna. om det då räcker till höfterna/midjan ungefär är det lagom långt. det känns sen när du börjar hoppa. är det för långt är det bara att slå en knut nära där du håller.
Farbror Blå
24-03-2007, 16:19
CITAT (anna_rispan @ 24-03-2007, 13:17)  ja prova att hoppa hopprep. jag har ett som ligger o väntar så vi knakse ses i hopprepsjämförelser längre fram? o visst borde man kunna öva upp sin hopphastighet o få snabba fötter o ben.
kör hårt!! knakse?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|