|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
CITAT (stina @ 13-02-2008, 10:51)  Jag har också en Shock Absorber Magdis! Jätteskön tycker jag. Har du den som är ännu stadigare då kanske, den för löpning? Min har hållfasthet 2 o jag törs inte tänka på hur hårt de med hållfasthet 4 har.
Jag vet faktiskt inte. Det är inte en sådan som "plattar till" utan det är kupor. Jag tycker det är så himla fult med bh-ar som bara trycker ihop allting (fåfäng - jag?????  )
krellus
13-02-2008, 16:22
CITAT (stina @ 13-02-2008, 10:59)  Jag vet faktiskt inte. Det är inte en sådan som "plattar till" utan det är kupor. Jag tycker det är så himla fult med bh-ar som bara trycker ihop allting (fåfäng - jag?????  ) Jag vet hur det är med det där... själv blöder jag rätt bra efter mina turer. Idominsalva har inte hjälp men nu har jag hittat en riktigt bra tröja som verkar fungera. 100% polyester... Japp, killar har också problem. Igår blev det nya löpskor. Asics Nimbus Gel 9, eller vad den nu heter. Förhoppningvis försvinner nu mina benhinneproblem. Härligt springväder idag igen.
CITAT (krellus @ 13-02-2008, 16:22)  Jag vet hur det är med det där... själv blöder jag rätt bra efter mina turer. Idominsalva har inte hjälp men nu har jag hittat en riktigt bra tröja som verkar fungera. 100% polyester... Japp, killar har också problem. Vilken BH-modell har du då?
Nu har jag äntligen varit och styrketränat och tagit rejäla tag. Det lär kännas i axelpartiet imorrn, det kan ni skriva opp!
Vila idag med en lagom träningsvärk i just axlar. Behöver inte så mycket stöd vad gäller sportBH så jag köpte min på H&M sportavd, räcker utmärkt. Brukar springa utan oftast, har jacka på mej och understället är så pass tajt så det räcker. Men till sommaren då jag springer i linne då åker den på!
anneli85
14-02-2008, 17:32
Igår var jag på mitt första pass med Friskis & Svettis och det var inte det sista, skitkul var det. Bra musik och underbar ledare. Jag var helt slut efter. Det är så skönt att träna.
Krellus: Du måste berätta vad du tycker om dom. Jag har ju sådana också, även om det numera är mina andraskor. (Älskar dom ändå!) Idag har jag sprungit, 8 km i 5:00-tempo + 2 km upp- och nedjogg. Imorgon blir det 5 km snabbspringning och boxning. Får se hur fort jag orkar springa - Orsa kompani lovar ingenting bestämt!
Jag får ta av plåstret på min piercing nu och i och med det passar jag på att önska trevlig Alla Hjärtans Dag på detta sätt.  [attachment=13453:Valentines.jpg] Fast jag kommer nog ändå ha en häfta på ett tag till, det känns bra att skydda den lite så länge den inte är läkt. Fast nu börjar huden reagera på häftan så det är inte riktigt bra det heller.
Farbror Blå
14-02-2008, 23:22
CITAT (Magdis @ 14-02-2008, 22:58)  Jag får ta av plåstret på min piercing nu och i och med det passar jag på att önska trevlig Alla Hjärtans Dag på detta sätt.  [attachment=13453:Valentines.jpg] Fast jag kommer nog ändå ha en häfta på ett tag till, det känns bra att skydda den lite så länge den inte är läkt. Fast nu börjar huden reagera på häftan så det är inte riktigt bra det heller. men solat liite för mycket? lite rosa tycker jag
Idag var jag på gymet redan klockan 10 på morgonen.  Att det blev så tidigt beror helt och hållet på att jag hade en tid med sjukgymnasten för att följa upp mitt program. Jag hade turen att min man kunde jobba hemma en stund innan han åker och har begravningar i eftermiddag så jag slapp ha med mig lillemannen på gymet. Jag tog upp mina problem med liggande bencurls och att det känns som att jag är för småvuxen för den maskinen. Då tittade han på inställningarna och hur jag gjorde i maskinen och kom fram till att maskinen var helt rätt inställd för mig o att mina besvär beror på att jag har svaga muskler på de ställen som den maskinen tränar och att det bara kan rättas till genom att fortsätta träna dem  Så jag får kämpa på lite till i den och ta det så lugnt som jag behöver. Klarar jag bara 5 repetitioner så får det bli så. För övrigt tyckte han att jag såg stabilare ut i knäna nu så det är nog på rätt väg. Så nu kan jag streta på själv i fortsättningen.
Lena i Torslanda
15-02-2008, 13:41
Har ni några tips på hur man kan påskynda läkningen av muskelbristningar? Har en enveten sådan i vaden som hindrar mig att löpträna. Har gått en månad nu men så fort det börjar kännas bra och jag försöker belasta lite mer så kommer smärtan och stelheten tillbaka. Har kört med Voltaren-gel men tycker inte det för någon nytta. Käcka huskurer och annat mottages tacksamt!
Det går sakta framåt, men var iaf och simmade igår 1 100 meter, sen var jag ute på långpromenad, rask takt i en timme. Det är segt och komma igång men hoppas det blir lite lättare snart.
Jag skulle ha tränat ikväll o lillan skulle ha varit på dansskolan men det bidde inte så. Hon var hos en kompis hon inte träffat på jättelänge och jag skulle hämta henne där och vi skulle åka till gymmet direkt därifrån, men när jag kom dit så började jag prata med kompisens mamma som jag blivit rätt bra kompis med o så fastnade vi där.  När jag insåg att vi skulle få stressa iväg så frågade jag lillan om hon ville hoppa över dansen och leka längre med kompisen o det ville hon. Ibland får man offra träningen för såna saker.  Kompisen är 1 år yngre än lillan o de gick på samma dagis, men nu när lillan går i skolan så blir det inte att de träffas så ofta. Tur att jag hann träna lite i fredags iaf, det blev ändå 2 träningstillfällen den här veckan...o så tänkte jag göra några hantelövningar här hemma strax...om jag orkar.
Citrona
18-02-2008, 10:40
Och jag är SUPERförkyld  Tränade ett hårt styrkepass i fredags, inget i lördags eftersom jag hade ont i halsen. Igår gick jag upp kl 05.30, min dotter skulle tävla i cheerleading och det var lite restid, matsäck sulle fixas mm. Satt i en gympasal halva dagen, hemma igen vid 15.30. Då stöp jag isäng, snorig och eländig. Hemma idag, skall försöka städa åtminstone, men träna kan man ju fetglömma... Buhu.....
Krya på dig Citrona! Jag har kört ett styrkepass idag istället för det som uteblev igår. Grymt mycket folk på gymet, brukar inte vara där på måndagar annars o det tror jag att jag hoppar över i fortsättningen oxå. Det var så att folk kastade sig fram till maskinerna fast man stod o väntade vid dem. I vanliga fall brukar man aldrig ens behöva vänta.
krellus
19-02-2008, 11:29
CITAT (Magdis @ 13-02-2008, 16:34)  Vilken BH-modell har du då?  Den platta varianten
Köpt nya löparskor idag! Ej Asics utan Adidas faktiskt, modellen heter adistar control 4. Överlägset skönast för mina fötter. Tränat ikväll. Gjorde lite annorlunda för omväxlings skull: rodd som uppvärmning- styrke ben, mage och överkropp-rodd igen, 10 min på max belastning och 10 min på lätt. Rejäl stretchning sen. Jobbigt att köra hem sen, hade bilen utan styrservo ikväll...
Hej-hej!
Jag har varit lite osynlig ett par dagar, men det beror på att jag helt enkelt varit tvungen att vila lite.
I söndags var jag och LadyG med på ett ultralöppass. I 45 km sprang vi omkring på Södertörn. Otroligt mysigt! Men det sliter och tar ett tag att komma igen efter ett så pass långt löppass...
Här kommer ett par bilder om ni vill se. Antar att ni vet vem som är jag och vem som är LadyG:
Klart för start: [attachment=13749:Före_45_km.jpg]
Efter målgång: [attachment=13750:Efter_45_km.jpg]
Det var väldigt trevligt, så länge man inte tänkte på vilken sträcka vi skulle springa. 45km är långt hur man än vänder på det. För mig fungerade det bäst att inte tänka på det alls.
krellus
21-02-2008, 07:46
Kul, jag har läst om det där loppet i Runners...
CITAT (krellus @ 21-02-2008, 07:46)  Kul, jag har läst om det där loppet i Runners... Men det var ju ett privatordnat träningspass?
Vilken prestation av er!!
Var ute och sprang igår kväll. Blir nog en tur ikväll också då jag slutar tidigt, 20.
CITAT (estet @ 21-02-2008, 13:15)  Vilken prestation av er!!
Var ute och sprang igår kväll. Blir nog en tur ikväll också då jag slutar tidigt, 20. Så vart det också. Ökade på lite längre än i går kväll, det gick så lätt. Sitter nu och trycker i mej äggsmörgåsar och juice.
krellus
22-02-2008, 08:16
CITAT (LadyG @ 21-02-2008, 07:49)  Men det var ju ett privatordnat träningspass? Hm, sorry, jag tänkte på en 45 km "runda" som går varje år i Södertörn... läste om den i Runnes World. Antog att det var den.
CITAT (krellus @ 22-02-2008, 08:16)  Hm, sorry, jag tänkte på en 45 km "runda" som går varje år i Södertörn... läste om den i Runnes World. Antog att det var den. Ah, visste inte ens att det fanns ett sånt lopp. Vi var ett gäng glada entusiaster som gav oss ut och rundade nån vik som jag glömt namnet på, passerade Älta bland annat och hade otrolig tur med vädret. +6 grader, växlande molnighet och lagom blåsigt. Använde GPS-punkter för att samla ihop gänget med jämna mellanrum, så alla kunde hålla sitt eget tempo. Bra idé faktiskt, för alla vill ju inte hålla samma fart men vi fick ändå in det sociala lite. Vi hann ju småprata lite när vi stannade, även om det vid Hellasgården bara blev "Är alla med?", "Ja!", "Då kör vi igen!"
Ooops vad tråden hade ramlat långt bak!
Jag har varit förkyld ett par dagar, men är nu fit for fight igen. Idag stod det löpning på schemat 11 km blev det - började i ett lugnt tempo för att känna hur kroppen reagerade efter förkylningen och det gick bra så jag gasade lite mot slutet.
Imorgon är det intervallträning.
Citrona
27-02-2008, 22:21
Nu fiskar jag upp tråden igen, den har halkat bakåt tycker jag. Jag var på gymmet igår för första gången på 11 dagar (förkylning), det var 14 dagar sedan jag senast sprang på bandet. Tog det jättelugnt eftersom jag fick astmakänning trots förebyggande Bricanyl, sprang 4 km på 30 min, det fick räcka. Kände mig lite stum i benen ändå och har fortfarande ont i vänster fot. Efter löpningen körde jag hårt i gymmet, det var skönt! Var alldeles darrig när jag kom hem sen, då vet man att man tagit ut sig ordentligt. Har vilat idag, vill inte köra igång för hårt efter uppehållet. Men i morgon skall jag prova att springa igen. Är rädd att jag får lägga ner mitt mil-mål tills foten känns bättre, kanske skall nöja mig med max 5 km-rundor tills vidare. Det värsta som kan hända nu är att jag skadar mig så att jag inte kan springa alls. Skall nog varva mer med spinning också, men det har ju varit så kul att jag äntligen lyckats klara av att springa några kilometer.
Guldmedalj till Stina och Lady G, ojojoj vad imponerad jag är av er prestation!!!
Det låter klokt Citrona, lyssna på kroppen. Den talar om för dig hur hårt du kan och får köra  Tack, det var jätteroligt att genomföra. Det godaste på hela rundan var den kokta med bröd vi åt på statoil i Älta
tränade styrke igår efter välbehövlig vila. ruggig träningsvärk efter skoterturerna förra helgen i mage, rygg, armar, ben och rumpa.
Citrona
29-02-2008, 22:37
LadyG, idag sprang jag 6 km på 43 min. Tidvis var det jättesegt, jag tänkte flera gånger att jag skulle kliva av bandet (hade 6 km som mål), men rätt som det var så hade jag klarat hela distansen. Jag experimenterade lite och upptäckte att jag tycker det är roligare att "spurta" lite emellanåt. Du har ju tidigare tipsat mig om att vila lite var tionde minut. Det gjorde jag också. Drog ner på farten, gick och drack vatten i en minut. Otroligt vad man kan samla krafter på den lilla stunden. En annan sak som jag har upptäckt är att jag inte kan springa för sakta. Nu känns det obekvämt om jag springer saktare än 8,5 km/h. Jag bytte hastighet var tionde minut och sprang 8,5, 9,0 och 9,5 km/h, den sista minuten ökade jag till 10 km/h. Jag har ju varit sjuk i nästan två veckor och har missat mycket i mitt träningsprogram, men nu känner jag att jag är på banan igen och på söndag blir det 7,2 km
Citrona: Grattis till löparframgångarna! Jag tycker inte heller om att springa för långsamt. Jag tror att alla människor har sin "marschfart", dvs den fart man springer som lättast i under lång tid. Varken långsammare eller fortare. Jag har just nu en marschfart på ca 11 km/tim om jag springer upp till 2,5 mil - jag tjänar ingenting på att dra ner farten under det. Så försök hitta just din marschfart och kör den när du ska köra långdistans - jämför inte med andras fart. Keep on running! /Stina
Håller med Stina, när du hittat din marschfart så försök hålla den så långt det går. Igår sprang jag långpass, och det gick gruvligt tungt eftersom jag sprang på 1% motlut hela vägen. Det är jag inte van vid så det kändes som att springa i en evig uppförsbacke i 21,5km. Lagom pigg är jag i benen idag
Citrona
02-03-2008, 11:31
Tack tjejer för stödet!! Jag är just på väg till gymmet, min dotter tränar cheerleading 2,5 tim på söndagar så jag har en perfekt ledig lucka nu innan hon skall hämtas kl 14.00. Jag skall försöka mig på 7,2 km idag. Har laddat m Håkan Nesser i MP3-spelaren, min största fiende är som jag tidigare har sagt mitt tålamod, jag tycker tiden går för sakta och vill ge upp för att det är tråkigt, inte för att flåset eller benen tar slut. I fredags kämpade jag verkligen med mig själv de sista 10 minuterna, på ena axeln satt en liten djävul som sa: "Kliv av nu, det räcker bra att springa 5 km. Kliv av bara, du har redan varit jätteduktig". På den andra satt min gode "PT" som peppade mig: "Kom igen nu Karin, du kommer att vara SÅ nöjd med dig själv om du fullföljer, bara tio minuter till, nio, åtta, sju..... Tänk på bilden du har satt upp på kylskåpet där du är så vältränad, bara ett och ett halvt år sedan, du ser snart ut så igen om du inte fuskar. Kom igen tjejen!!" Den gången vann den goda sidan. Hoppas på samma sak idag
Bra att du tänker positivt, det är det bästa man kan göra när det går tungt. Man är ganska lättlurad när man är trött så om man börjar tänka "det här går ju bra" och "Nu är det mesta bakom mig", eller delar in sträckan i korta avsnitt t ex "bara 500 meter tills jag är vid jämn kilometer" så börjar man så småningom tro på det också, även om man var kritisk till att börja med. För min del fungerar det oftast att springa "5 minuter till", för 5 minuter är ju så kort.  Sen är ju vattenpauserna efterlängtade, "vid 20 minuter (eller 40) får jag gå en liten bit, då kommer det att kännas bättre igen"-argumentet är väldigt kraftfullt.  Är man pigg i huvudet kan man ägna sig åt matteövningar, försöka räkna ut minuter per kilometer baserat på kilometer i timmen-farten eller försöka räkna ut vilken snittfart man ska hålla för att komma i mål på en viss tid t ex, det är svårt nog ändå tycker jag. Fast det är en bra distraktion, för man kan inte tänka på annat samtidigt
LadyG: Då mår vi nog ungefär likadant i benen nu. Jag sprang 3 mil på löpbandet idag i 5:30-tempo. Distansrekord på löpbandet och personbästa på distansen (2 tim 45 min). Men nu brummar det i benen..... Som tur är ska jag på två dagars Photoshopkurs så benen får vila mån-tis vare sig jag skulle vilja eller inte - det tror jag faktiskt benen tackar för. När jag skulle springa var jag lite fundersam på hur jag skulle greja tristessen, men jag bestämde mig för att jag skulle lyssna på musik, och när jag gjorde det kunde jag väl lika gärna springa samtidigt. Jag vände på fokus alltså, struntade i att jag sprang och koncentrerade mig på musiken. Det gick riktigt bra! Jag menar, man kan ju ligga på sängen och lyssna på musik, eller bara sitta och bläddra i en tidning. Varför skulle det stämplas som så fruktansvärt tråkigt att springa om man samtidigt kan lyssna på musik eller en bra bok? Jag tror det sitter mellan öronen - man måste få bort "tråkstämpeln" helt enkelt.... SÅ himla roligt är väl inte livet i övrigt 24 timmar om dygnet?
Smart taktik, det måste jag erkänna och det roliga är att jag tror mycket väl att det kan fungera även för mig  Måste testa det på lördag när jag kör nästa långpass. Ska springa idag, lite sakta för att få igång blodcirkulationen mest. Hoppas benen kommer igång för ikväll blir det spinning och core.
Ja är man lättlurad så är man.... JAG är det i alla fall!  Lycka till med blodcirkulationsigångsättningen! Själv får jag 2 dagars vila för jag är på kurs i Photoshop (skitkul rent ut sagt) måndag-tisdag. Jösses vad man kan busa med bilder!
Valde att bara köra spinning och core idag faktiskt, jag får springa imorgon så det räcker. Det var jätteskoj på passet idag förresten, han körde hårt med oss. Me like  Tyckte ryggövningarna var roligast - i vanlig ordning, det är där jag är som starkast  Fast jag klarade sidoplankan idag med ett ben i luften som ett kryss - de ni
Tar en ofrivillig vilodag idag, jag är nämligen väldigt trött i vaderna nu. Jag har sprungit på bra tider två dagar i rad, och på löpband med 1% lutning vilket jag inte är direkt van vid. Det känns att löpsteget fått jobba extra, så jag vilar. Imorgon ska vi bowla, då hoppas jag benen är i ordning igen :-)
I veckan har det blivit 3 styrkepass och 2 löpturer. I morgon blir det ca 15 mil med burkande på skotern -ajaj i rump och benmuskler!
Citrona
07-03-2008, 22:14
LadyG, kör ni core enligt Les Mills? I så fall, vad tycker du om senaste programmet? Mycket fokus på rygg och en hel del på rörlighet... Jag höll på att dö i onsdags, den där bryggan klarade jag INTE! Sidoplankan/kryss är lättare faktiskt. Jag körde spinning/core i onsdags, 10 styrkeövningar igår och activio-spinning idag. Nu är jag darrig i benen. MEN GÅR INTE NER I VIKT!!!! Igår vägde jag mer än nånsin... Jag fattar ingenting. Låren är kraftigare, det är väl efter alla löppass. Men magen minskar inte å andra sidan... Vad tydligt det är att det är olika muskler som jobbar i löpning resp spinning. Förut när jag bara spinnade, hade jag aldrig problem med mjölksyra. Nu springer jag mest, har inte spinnat på ett tag. Idag på activio-passet tog benen slut när pulsen bara låg på 75% av max. Var tvungen att sätta mig ett par gånger, det händer inte när jag spinner mer regelbundet. Så det bästa är väl egentligen att variera så mycket som möjligt. Och så ska jag börja gymma mer, jag gillar att ta ut mi på maskinerna. Dips är min nya favorit - snygga armar till sommaren
Åh, jag önskar jag visste men jag har bara gått en si så där fem gånger än, så jag har noll koll på vad det är jag gett mig in på  Det finns en liten risk för att aptiten ökar när man tränar hårt, och då äter man mer än man kanske tänkt sig från början. Risken med det är att viktnedgången uteblir, trots att man tränar hårt. Enda sättet att få veta det är att föra matdagbok och räkna ut vart det gått fel. Det fick jag göra, innan jag lärde mig hur stora portioner jag kunde ta.
Skoterturen blev nära 20 mil idag. Tigerbalsam, ibumetin och hämtmat är medicinen för ömma leder och slutkörda mucckler.
Citrona
09-03-2008, 00:16
Ja, LadyG, jag vet allt om det där med maten. Men jag äter absolut inte mer nu, tvärtom äter jag mycket bättre mat när jag tränar än när jag är inaktiv. Jag känner att mina ben har blivit kraftigare (muskler), jag står ut och hoppas (vet) att rätt som det är så når jag punkten när fettet plötsligt försvinner och min kropp blir slankare. Det gäller bara att hålla ut. Tur att jag känner att min kondition är mycket bättre redan, annars hade jag nog gett upp.
anna_rispan
11-03-2008, 14:25
Hej hopp! Jag hoppas att det går bra för er alla!! Jag har åkt på en rejält seg och jobbig förkylning. Jag har varit förkyld i mer än 20 dagar nu. Tänk en vanlig förkylning där man hackhostar en dag, slemhostar två-tre dagar och snorar. Ta och gångra det lite så förstår ni varför den är seg. Har hört att det är några sådana som går nu så jag tror inte att det är något farligt. Bara jäkligt trist att det inte går över någon gång.
Jag har ändå gått nån promenad då o då och igår spelade jag o sambon pingis. Det var riktigt roligt och eftersom vi slutade efter 3 så var jag inte död.
Sitter här och surar för nu är jag stenförkyld, febrig och snorig och nyser så det skakar. Ha det skoj med träningen ni som kan, passa på att njuta av att ni är friska och starka och mår bra
Jag är inne på min 46:e förkylningsdag nu (två förkylningar som gick ihop) och jag har inte tränat på flera veckor *sur* Det känns i både kroppen och själen att jag inte har fått åka iväg och ha mina timmar för mig själv.
anna_rispan
12-03-2008, 19:45
LadyG: satans vad trist! om en människa som du som äter ordentligt o tränar blir förkyld då fattar jag att en sån slappis som jag kan bli det.
Magdis: Nej! Är det sant! Senast jag skrev här i tråden var du ju förkyld! Var det så länge sedan? Är det de två som gått ihop. Fy bubblan vad träligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|