Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
Toppen att ha sådana möjligheter, vilken lyx smile.gif

Egentligen borde jag gå och kolla mig snart, men jag är så jämrans nålrädd att jag drar mig för det.
estet
Haha! Jag är livrädd så tårarna sprutar om jag ska vacc. mej. Konstigt nog är jag obrydd smile.gif om det ska tas blodprover, för 2 veckor sen sist. Men det känns ju mindre, kanske därför?
stina
Men hallå LadyG - hb mäter man ju med ett stick i fingret - inte med en spruta! biggrin.gif

Ja det gäller att hitta den "matmetod" som funkar bäst för en själv. För mej är det viktigast vad jag äter kvällen innan långpasset. Så igårkväll bulkade jag rejält. Sen äter jag lite lagom någon timme innan jag ska iväg och springa. Under passet blir jag aldrig hungrig utan fyller på med snabb energi (druvsockervatten/gel). Fast jag äter iofs aldrig ett samlat stadigt mål under dagen utan lite och ofta hela tiden - har kommit på att jag mår bäst så för att inte få blodsockersvängningar. Mitt stadiga mål blir på kvällarna då det är OK att falla i "paltkoma" wink.gif .
Lena i Torslanda
Nu har jag äntligen kommit till skott!! Letade ju hela förra vintern efter en bra träningscykel men hittade inte den som jag ville ha. Igår slog jag till och köpte en riktigt bra crosstrainer som nu står monterad och klar. Ett litet testpass blev det i går. Jag är helnöjd.
Senaste månaderna har kört på crosstrainer 2 ggr/v x 50 minuter och det är nog det mest effektiva jag gjort ur konditions-och förbränningssynpunkt.
Det känns skönt att ha ett bra redskap hemma som komplement till gymmet.
Lena i Torslanda
Vill förresten passa på att haka på snacken om hB och järnbrist.
Vill uppmana alla att bli blodgivare, ett utmärkt sätt att göra något riktigt bra och dessutom regelbundet få en koll på sina blodvärden. Vi har konstant brist på blod vid våra sjukhus. Där jag jobbar går det ut krislarm regelbundet i radio. Tänk om alla friska kunde ställa upp - vilken skillnad det skulle göra! och man vet aldrig när man själv ligger där i behov av några påsar.
stina
Grattis till nya cykeln Lena! tummenupp.gif

Nu har jag sprungit. 2,5 mil blev det - konstant fart 5:30 min/km. Det blir en totaltid av 2 timmar, 17 minuter och 30 sekunder.

Det är jag nöjd med! smile.gif
LadyG
Jag skulle nog bli blodgivare om jag inte vore så rädd för nålen, för en i övrigt frisk och pigg människa som jag borde kunna avvara några droppar. Fast jag är t o m rädd för de där små sakerna man gör hål i fingrarna med för att ta en enda droppe. Larvigt egentligen, men jag vet på ett ungefär varför jag är så rädd för nålar. (Blev stucken väldigt ofta när jag var liten, bland annat en gång i ljumsken av någon outgrundlig aneldning. Det gjorde helvetiskt ont. Har aldrig kommit överens med nålar sen dess.)

Fats idag har det varit kul, har varit på ju-jutsun med Fizzgigg och vi hade skoj. Vi bankade på varnda och försökte ta det lugnt med mina träningsvärkande ben biggrin.gif
Jag sprang ju en bit igår smile.gif
LadyG
Ny vecka, nya utmaningar smile.gif

Idag ska jag ta mig an spinning och core med träningsvärk i benen. Det ska bli intressant!
stina
Ha så kul Ladyn! smile.gif

Själv har jag brummat omkring i gymmet idag. Kuligt som omväxling till löpningen! biggrin.gif
LadyG
Jodå, det var jätteskoj när jag väl kom igång. Det var lite segt till en början, men det visste jag ju att det skulle vara så det var bara att bita ihop smile.gif
estet
Rodd, sen armar och mage. Maxade vikten på hantlarna för omväxlings skull.
Aqvakul
CITAT (estet @ 04-02-2008, 21:29) *

bra mot semlor? coolgleam.gif
estet
Precis! Laddade på rejält för samvetets skull... biggrin.gif
Magdis
Jag törs väl knappt berätta att jag var på gymet igår...shy.gif
Inte direkt för att träna själv utan för att lillan skulle på sin dans. När jag ändå gick där o väntade kunde jag ju lika gärna dra lite slappt i nåt handtag kopplat till lite vikter. whistling.gif Fast jag lovar...då trodde jag inte att jag var så dålig som jag verkar vara nu (har troligtvis lunginflammation och definitivt bihåleinflammation) Och jag tog inte i så att jag ens blev minsta ansträngd. Då var nog dammsugningen jag företog mig tidigare samma dag mycket jobbigare.

Har nån varit med om att luktsinnet försvunnit totalt nån gång? Först trodde jag att det var ungefär som vanligt när man är förkyld, att man känner mindre doft bara. Men jag känner ingenting ens när jag stoppar upp en stark parfym i näsan. Det jag äter smakar ingenting heller men konstigt nog känner jag en smak i munnen som smakar helt giftigt, som aceton nästan. Det kommer från bihålorna. Jag har aldrig varit med om nåt liknande förr.
stina
usch vad jobbigt Magdis - inte gott att äta utan luktsinne... Nej, jag har aldrig tappat det helt - bara fått försämrat vid förkylning.

Idag har jag tränat intervall-löpning. Körde 8x400 meter i 4:24-tempo med 400 meter jogg i 6:00-tempo mellan. Det var kul, men lite för långsamt. Jag har fått en "löparfadder" som hjälper mej med träningsråd - enligt honom ska jag öka tempot i intervallerna med 10 sek/km nästa gång för att se om det blir mer lagom (eller om jag kroknar....) g.gif
estet
CITAT (estet @ 04-02-2008, 21:29) *

Vila idag...
LadyG
Ush, idag har jag så mycket inbokat att det inte är säkert att jag hinner träna sad.gif
Citrona
Hej på er träningsfreakar smiley_small_hug.gif
NU behöver jag all peppning jag kan få. VARFÖR händer ingenting med fläsket, jag har nu varit på gymmet 18 gånger sedan den 15 januari. Jag har sprungit 10 joggingpass mellan 5 och 6 km varje gång. Varit på 5 spinningpass, ett corepass samt kört 30 olika styrkeövningar a 3x12. Dessutom har jag promenerat 3x1 tim förutom en massa kortare promenader med hunden, ofta c:a 30 min (de håller jag inte reda på). Vikten står stilla! Jag gick först UPP ett kilo, det kunde jag ta eftersom jag vet att det ofta blir så i början av en träningsperiod. Rätt som det var så gick jag ner 7 hg, men nu har jag gått upp igen och står på startvikt. Magen är exakt lika stor som när jag började. Låren är tjockare, jeansen sitter klistrade. Jag har ingen stor övervikt, väger 65 kg och vill gå ner till 59-60. Jag äter bra, tre mål om dagen + något mellis. Jag äter kyckling, fisk, grönsaker, frukt, nötter, enbart osötat fullkornsbröd, naturell yoghurt, nästan inget godis, absolut inget fikabröd, inte en enda semla... Vad f-n skall jag göra för att gå ner i vikt?? Idag vilar jag, hade tänkt gymma men då jag sprang 6 km igår och har alldeles för mycket på jobbet för att hinna ifrån så bestämde jag mig för att ta en vilodag. I morgon blir det 6 km på bandet igen. EN positiv effekt har jag redan märkt, jag orkar mer, min puls går inte upp så mycket under löppasset som den gjorde förra veckan. Men jag vill bli smalare!!!!!!!!!!!!!!! help.gif

Till Magdis vill jag bara säga att jag VET vad det innebär att vara utan lukt- och smaksinne. Jag känner nästan aldrig lukt eller smak, bara i kortare perioder. Har hyperkänsliga slemhinnor och trångt i näsan, vilket medför att minsta lilla svullnad gör att både lukt och smak försvinner. Så har det varit i många år och det är jättetrist, men man vänjer sig. Desto underbarare de korta perioder då smak och lukt återkommer yaay.gif Jättesynd om dig som är sjuk, gå till doktorn genast om du inte redan har gjort det!! Bihåleinflammation och lungdito är verkligen inget att leka med...
Lena i Torslanda
Det är väldigt svårt att gå ner i vikt genom enbart träning utan det krävs ganska mkt förändring av matvanorna också. Går du inte ner så är det ju så att du inte förbränner mer än du får i dig. Tränar man mycket och ofta så får det dessutom ofta som effekt att man äter mer än man gjort tidigare och där får man vara vaksam.
Jag skull rekommendera dig att faktiskt skriva upp vad du äter dagligen under en period och sedan lägga lite tid på att räkna på kaloriintaget.
Farbror Blå

Har nån varit med om att luktsinnet försvunnit totalt nån gång? Först trodde jag att det var ungefär som vanligt när man är förkyld, att man känner mindre doft bara. Men jag känner ingenting ens när jag stoppar upp en stark parfym i näsan. Det jag äter smakar ingenting heller men konstigt nog känner jag en smak i munnen som smakar helt giftigt, som aceton nästan. Det kommer från bihålorna. Jag har aldrig varit med om nåt liknande förr.
[/quote]

Känner igen det från NU, när man böjer sej framåt trycker det över bihålorna och det luktar starkt..
Magdis
Har du också bihåleinflammation Blå? Du får ta o knalla till doktorn du med då. Har du sköljt näsan?
En del av mitt luktsinne har kommit tillbaka men det är nästan så jag önskar att det inte gjort det än, för den här varlukten är nåt av det vidrigaste jag varit med om.
stina
Idag stod det 10 km löpning i 5:15-tempo så det var bara att lyda trots att det var varmt som en bastu i gymmet. Svetten forsade, men jag grejade det. Totaltid: 52:30 sweatingbullets.gif

Kommer precis från min belöning - en timmes helkroppsmassage. Min massör måste ha dom skönaste händerna som finns.... smile.gif
stina
Idag blev det "hastighet i repris" (5:15 min/km), fast 7 km. Det gick mycket lättare idag - har nog redan nu tappat lite av respekten för farten. Igår var det tungt, det satt en lite djävul på axeln och mumlande om trötthet, inte orka, krokna etc, etc. Idag hade han tystnat! :-D Nu är det slutsprunget i 5:30 min/km på kortare pass - basta!!!! Lätt att fastna i en "bekvämlighetsfart", dvs en fart man känner sig trygg i och som man vet man orkar långt i. Men utan utmaningar ingen utveckling och det är alltså dax för en fartökning för mej förutom på långpassen. Bahhhh, det blir jobbigt ett tag, men jag vänjer mig. smile.gif

Efter löpningen var det boxning. Det är så roligt för vi har blivit fler på passet. Ett tag var vi så få så jag var rädd att dom skulle få för sig att dra in det. Det är nog ingen fara längre.... yahoo.gif
estet
Hoppas du mår bättre Magdis!

Här kommer en träningsbild från mej! Sambon tog bilden i slutet av en oändligt lång backe på en skogsväg. Pust...

[attachment=13176:Bild_069.jpg] smile.gif
stina
Kul med bild estet! Är det nu???? Här i Stockholm har vi vår nästan! smile.gif

Igår fick jag till ett personbästa på milen - 49:30. Gissa om jag är stolt!

Idag är det 1 mil löpning igen.
Magdis
estet: WOW vilken kämpe du är som springer utomhus i en massa snö. Jag är impad!
Stina: Fantastiskt bra kämpat! Att ens orka springa en hel mil ligger så långt bort för mig så jag kan inte ens spekulera i hur lång tid det skulle ta. biggrin.gif

Jag försöker rehabilitera mig så gott det går här. Är halvvägs igenom penicillinkuren och börjar nu känna en liten förbättring, fast jag har fortfarande ont i halsen och låter som en kråka. Alla som hör mig prata hoppar till....men jösses vad du låter täppt! o jag som tycker det låter rent och klart jämfört med tidigare. rolleyes.gif

Jag håller på o försöker äta upp mig igen, jag blir ju så nedgången när jag är sjuk eftersom jag inte har nåt att ta av....flera grötmål och varma smörgåsar med korv och ost klämmes in mellan måltiderna. tongue.gif

Igår var jag dessutom på gymet för att försöka rehabilitera min snedhostade rygg och mina förtvinade muskler (fast egentligen var det för att lillan hade dansskolan oxå) men jag hann bara värma upp i mycket lugnt tempo i 5 minuter och sätta mig vid sittande roddmaskinen så kom en av gyminstruktörerna som även är mamma till en tjej i dotterns klass och sa att min jänta var lessen och stod i receptionen. Det var bara att gå dit och sen följa henne tillbaka till dansen och då ville hon inte släppa iväg mig sen. Jag tränade dock lite efter dansen medan lillan fick leka i lekrummet och det gick riktigt bra. Orken har jag, men det gjorde ont i bröstet när jag låg lutad i vertikala roddmaskinen....har hostat o snutit mig så kraftigt att jag knäckt till bröstryggen på nåt sätt. Det var iaf skönt att känna att jag inte blivit så förklenad att jag inte orkade samma vikt som jag brukar...fast nåt hopprepande blev det verkligen inte! biggrin.gif
krellus
För mig blev det 12 km i helgen...

Redan efter 4 km fick jag ont i benhinnorna på högra benets utsida ner mot fotleden/vaden.
Stannade och stretchade några gånger fram till 6 km. Stannade igen och "pressade" ut benhinnan med tummen och sprang vidare och efter 8 km försvann smärtan helt. Gick jättebra efter det... mycket skumt.

5.3 min/km i snitt vilket jag ändå är nöjd med. Dags för nya skor tror jag...
stina
Krellus: Jag har haft precis samma problem ett tag (fast nu är det borta). Ont på utsidan av skenbenet i början av löpningen. Jag har inte gjort något speciellt för att bli av med det, stannat och stretchat lite och tuffat på ändå och det har försvunnit. Vet inte vad det var - pratade med kiropraktorn och pekade ut det onda och han sa att "det finns inget speciellt där som kan skadas - förmodligen lite överansträngning". Nu vet jag ju inte om det är samma sak som du har, men mitt släppte alltså efter några veckor. Fast nya skor låter väl som en bra idé om dom är gamla! :-)
krellus
CITAT (stina @ 11-02-2008, 15:56) *
Krellus: Jag har haft precis samma problem ett tag (fast nu är det borta). Ont på utsidan av skenbenet i början av löpningen. Jag har inte gjort något speciellt för att bli av med det, stannat och stretchat lite och tuffat på ändå och det har försvunnit. Vet inte vad det var - pratade med kiropraktorn och pekade ut det onda och han sa att "det finns inget speciellt där som kan skadas - förmodligen lite överansträngning". Nu vet jag ju inte om det är samma sak som du har, men mitt släppte alltså efter några veckor. Fast nya skor låter väl som en bra idé om dom är gamla! :-)

Gamla och gamla... det börjar bli dax hur som helst... flirting.gif
Härligt väder för lite löpning ikväll... rolleyes.gif
stina
Nej, tyvärr måste man ju byta ofta så gamla hinner dom ju sällan bli....

Ja visst är det ett underbart väder! På söndag ska jag och LadyG ut på ett riktigt långpass med ett gäng - 45 km ska vi förhoppningsvis tillryggalägga innan dagen är över. (Långsamt och med matpauser) Ska bli jättekul, jag har idag köpt mej en löparrygga för att ha med allsköns gotte och lite ombyte. :-)
Citrona
Gaaaah.... Nu blir jag avundsjuk på er som är så duktiga! Jag har inte tränat sedan i fredags! SKULLE ha tränat igår, men var på jättefest i lördags, och jag måste erkänna att jag kände mig lite bakis igår, tror kanske inte det är så himla bra att träna då? Så SKULLE jag ha gått på gymmet idag, men tiden gick, jag hade en massa annat "viktigare" att göra, och till slut hann jag inte... BLÄ. jag deppar fortfarande lite över att jag inte går ner i vikt... Men i morgon SKALL jag i alla fall springa, snäpper upp ett hack på distansen igen och skall springa 6,6 km.
estet
Sitter och ser nu en gripande dokumentär på 1:an om en dansk som genomför ett 10 milslopp. "Min stora dröm" heter programmet, går säkert i repris. Mycket sevärt!

Jo, Stina så ser det ut här hos mej! santa.gif

Här i byn skulle folk bli förvånad om nån sa att de sprang inomhus på löpband...Tycker det kutar folk ute på vintern överallt som tättingar. Den enkla orsaken till det är att vi måste åka till Luleå, (4 mil för mej) där finns närmsta... tongue.gif

Själv har jag sprungit 1 mil en gång, loppet Scaniamilen på 1,15 h. Helt otränad på löpning och rökte handrullade cig. utan filter. Det enda jag kom med var ett j**ar annama och lite styrketräning i kroppen. Sprang om hur många som helst som jag visste hade tränat speciellt för detta lopp, det var riktigt kul.
krellus
CITAT (estet @ 11-02-2008, 22:11) *
Sitter och ser nu en gripande dokumentär på 1:an om en dansk som genomför ett 10 milslopp. "Min stora dröm" heter programmet, går säkert i repris. Mycket sevärt!

Jo, Stina så ser det ut här hos mej! santa.gif

Här i byn skulle folk bli förvånad om nån sa att de sprang inomhus på löpband...Tycker det kutar folk ute på vintern överallt som tättingar. Den enkla orsaken till det är att vi måste åka till Luleå, (4 mil för mej) där finns närmsta... tongue.gif

Själv har jag sprungit 1 mil en gång, loppet Scaniamilen på 1,15 h. Helt otränad på löpning och rökte handrullade cig. utan filter. Det enda jag kom med var ett j**ar annama och lite styrketräning i kroppen. Sprang om hur många som helst som jag visste hade tränat speciellt för detta lopp, det var riktigt kul.

He, he.... Jag såg också dokumentären och den var ju riktigt intressant. Frågan är om hans äktenskap håller. Hoppas kan man(han) ju...

CITAT (stina @ 11-02-2008, 16:02) *
Nej, tyvärr måste man ju byta ofta så gamla hinner dom ju sällan bli....

Ja visst är det ett underbart väder! På söndag ska jag och LadyG ut på ett riktigt långpass med ett gäng - 45 km ska vi förhoppningsvis tillryggalägga innan dagen är över. (Långsamt och med matpauser) Ska bli jättekul, jag har idag köpt mej en löparrygga för att ha med allsköns gotte och lite ombyte. :-)

Låter kul ! Hoppas att ni får fint väder också.
stina
Jag såg också dokumentären - snacka om behov av tjockt pannben.... Och vad var nästa utmaning han skulle ge sig på - var det inte 24 mil i Grekland??? ohmy.gif

Tyvärr måste jag byta ryggan - den var för vid nertill, går inte att dra till så mycket som behövs. Jag undrar bara - vad tänker dom på när dom gör löparryggor? Inte smala tjejer i alla fall..... Slutar väl med en barnrygga.....
Magdis
Jag har varit och hämtat ut min beställda tränings-BH idag, jag fick ju vänta på den rätt länge. Jag går omkring o provar den nu. Den känns ruggigt trång men väldigt stadig och skön på samma gång. Jag antar att den ska kännas lite trång? Hoppas den töjer sig litegrann iaf för den går inte att justera på nåt sätt.
LadyG
CITAT (stina @ 12-02-2008, 10:03) *
Jag såg också dokumentären - snacka om behov av tjockt pannben.... Och vad var nästa utmaning han skulle ge sig på - var det inte 24 mil i Grekland??? ohmy.gif

Tyvärr måste jag byta ryggan - den var för vid nertill, går inte att dra till så mycket som behövs. Jag undrar bara - vad tänker dom på när dom gör löparryggor? Inte smala tjejer i alla fall..... Slutar väl med en barnrygga.....

ooh, ska han vara med i Spartathlon? Dit kvalificerar man sig inte i första taget, om man inte är snabb också!

Citat från Spartathlons hemsida:
PREREQUISITES FOR PARTICIPATION IN «SPARTATHLON»
Athletes/runners who fulfill at least one of the following prerequisites will have the right to compete in «SPARTATHLON».

The athlete has finished a race of at least 100 klm. In not more than 10:30' hours, OR

The athlete has compete in the «SPARTATHLON».race and has reached checkpoint NESTANI ( 172 km ) in less than 24:30 hours, OR

The athlete has reached the finishing point when competing at «SPARTATHLON» OR

The athlete has competed in an event of more than 200 kilometers and has finished the race regardless of the time.

Rune Larsson har vunnit det loppet tre gånger, alla gångerna på runt 24 timmar. Jag är så imponerad, det är i snitt 1 mil i timmen i ett dygn!

CITAT (Magdis @ 12-02-2008, 14:48) *
Jag har varit och hämtat ut min beställda tränings-BH idag, jag fick ju vänta på den rätt länge. Jag går omkring o provar den nu. Den känns ruggigt trång men väldigt stadig och skön på samma gång. Jag antar att den ska kännas lite trång? Hoppas den töjer sig litegrann iaf för den går inte att justera på nåt sätt.

båda mina gav med sig lite efter ett par tvättar, så det gör nog den också. Den formar sig efter kroppen känns det som. Skönast blir de efter ett tag tycker jag, när de hittat formen s a s smile.gif
Citrona
Nu känner jag mig i alla fall nöjd med dagens prestation: 6,6 km på 51:30 (drack och drog ner på farten i c:a 90 sek var tionde minut). Det känns i benen nu, och det är så skönt. Kunde nu bara vågen börja röra sig neråt också....
LadyG
CITAT (Citrona @ 12-02-2008, 16:03) *
Nu känner jag mig i alla fall nöjd med dagens prestation: 6,6 km på 51:30 (drack och drog ner på farten i c:a 90 sek var tionde minut). Det känns i benen nu, och det är så skönt. Kunde nu bara vågen börja röra sig neråt också....

Härligt sprunget! Det tar sig smile.gif

Det kommer, fast det kan ta sin lilla tid.

Är du otålig kan du föra matdagbok en vecka och se om du kan kartlägga några ovanor. Så gjorde jag, och jag hittade flera saker jag hm... "kunde göra bättre" om man ska uttrycka sig snällt. T ex byta mjölksort och yoghurtprodukter, sluta använda Lätt & Lagom (bytte till Minilätta) och avskaffade vitt bröd, vit pasta och raffinerade potatisprodukter (pommes, krocketter och sånt).

Sen fick jag lära mig att äta lite mer balanserat också, det sög jag på. Vaddå grönsaker, det kunde jag glömma varje dag i veckan om ingen påminde mig.

Fast sånt såg jag inte förrän jag började skriva ner allt, det var lite sorglig läsning faktiskt.

Jo, jag bytte ett mellanmål till fruktsmoothie också, det hjälpte faktiskt mot en hel del sötsug, med lättyoghurt (2dl), en banan, en kiwi och ungefär en deciliter halvfrusna, osötade jordgubbar. Mixa allt i en mixer och njut smile.gif
stina
LadyG: Jag vet inte om det var det loppet han skulle vara med på - tror inte dom sa vad det hette. Om det går i repris måste du se det, häftigt att följa hans kamp mot milen. Oj, oj, oj vad ont han hade mot slutet!

Idag stod det intervaller på träningsprogrammet. Lååååga sådana och det är jobbigt tycker jag eftersom man ligger på en lite för hög fart så länge. 4x1500 meter i tempot 4:35 skulle jag springa och med 400 m joggvila mellan. Joggvilan är bra, men man vill ju helst stå stilla när benen och andedräkten är trött. Men icke sa nicke - verboten!!!!! ohmy.gif

Nu har jag äntligen fått tag i en passande ryggsäck. En liten ultralätt sak och priset var toppen det också: 395:- tongue.gif Fick tips om en liten multisportaffär som låg jätteanonymt på Kungsholmen - hade aldrig i livet hittat den utan tips. smile.gif
estet
CITAT (stina @ 12-02-2008, 19:32) *
LadyG: Jag vet inte om det var det loppet han skulle vara med på - tror inte dom sa vad det hette. Om det går i repris måste du se det, häftigt att följa hans kamp mot milen. Oj, oj, oj vad ont han hade mot slutet!

Alltså när han drog fram den där kanylen från vätskebältet för att ha till blåsor. Vilken kämpe...Går i repris 15/2, 17/2 på 1:an & 20/2 på SVT24.

Idag blev det rodd och styrke för ben & mage.

Citrona
Tack för tipsen LadyG. Men jag äter faktiskt BRA. Jag äter aldrig vitt bröd, ytterst lite pasta/ris/potatis. Aldrig pommes och sånt, aldrig snacks, sällan godis, aldrig läsk. Massor av grönsaker och en hel del frukt. Dricker vatten till maten och har minimjölk i kaffet. Däremot tvärvägrar jag lättmargariner, har Bregott på mackan OM jag har något alls. Jag äter kyckling-/tonfisksallad med avocado/röda bönor/lök/tomat/gurka till lunch, Några osaltade cashewnötter, en apelsin eller FinnCrisp till mellis. Om jag skulle få i mig en sån smoothie som du beskriver skulle jag omedelbart gå upp ett kilo i vikt. Det är nåt jäkla fel på min ämnesomsättning, men jag vet att den kommer igång så småningom, det har den ju gjort förut. Nu på kvällen efter löppasset känns det i benen, det är tungt att gå upp för trappan till övervåningen. Härligt, då vet jag att det har gjort nytta. I morgon blir det nog spinning och core.
Cathis
Nu har jag äntligen kommit igång lite. Två lördagar i rad har jag simmat
1000 meter och så har jag så sakteliga kommit igång med lite rygg- och
magövningar. Promenerar gör jag varje dag mellan 5 - 8 km, lite längre
på helgerna. Men det är segt. Men skam den som ger sig. Nu ska jag inte
lägga av igen.
estet
CITAT (Cathis @ 12-02-2008, 22:28) *
Nu har jag äntligen kommit igång lite. Två lördagar i rad har jag simmat
1000 meter och så har jag så sakteliga kommit igång med lite rygg- och
magövningar. Promenerar gör jag varje dag mellan 5 - 8 km, lite längre
på helgerna. Men det är segt. Men skam den som ger sig. Nu ska jag inte
lägga av igen.

Heja heja Cathis!
Cathis
CITAT (estet @ 12-02-2008, 22:32) *
Heja heja Cathis!

Tack jag behöver all uppmuntran jag kan få smiley_small_hug.gif
Magdis
Härligt att du kommit igång Cathis! tummenupp.gif
Själv tar jag nya tag imorrn efter lång sjukdomstid. Jag planerar att ta riktigt tunga vikter nu o se vad som händer.

Lady G: Jag får hoppas att sport-BH:n mjukar till sig lite i tvätten då...efter att ha haft den på ett tag idag hade jag röda streck vid armhålorna...den stödjer så hårt att armhålsfläsket kläms upp över kanten men det sa de på butiken att man får stå ut med, huvudsaken att det inte väller ut nån annanstans. rolleyes.gif
stina
Magdis - jag tycker det låter som om den är för smal.... En tränings-bh brukar inte töja sig på samma sätt som en vanlig bh. Hoppas jag har fel!
LadyG
De vanliga tränings-BH:arna, Champion (tror jag min heter), sitter inte lika tajt efter några tvättar, om det sen beror på att den mjuknar eller töjer sig vet jag inte men den sitter inte lika tyrranniskt som den gjorde i början. Löpar-BH:arna jag köpte är ännu tajtare, men de klämmer upp en del precis som Magdis beskriver även efter ett tiotal tvättar. Fast ska jag ha stöd så det räcker för bysten är det så tajt det måste sitta, jag testade en "lösare" tränings-BH till löpning och då gungade det för mycket.

Det där med tränings-BH är klurigt, har man hittat en modell som fungerar får man hoppas att de inte slutar tillverka den. :-)
stina
Jo, hur hårt dom måste sitta beror säkert på hur "välrustad" man är. smile.gif Jag skulle nog nästan kunna springa utan om det inte vore oanständigt! ohmy.gif
Magdis
Ja det är väl så att det måste klämma om de ska funka som det ska. Jag sa ju i butiken att det inte fick skumpa nånting, den ska hålla för att hoppa hopprep i. biggrin.gif Sen hade jag ju på mig den i flera timmar igår också o sen kommer jag ju inte ha den längre än 1½ timme åt gången kanske så då kommer det säkert gå bra. Men det är ju ovant när man nästan alltid förut gått utan BH jämt.

Ganska kul namn hade den också; Shock Absorber Pump biggrin.gif
stina
Jag har också en Shock Absorber Magdis! Jätteskön tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon