Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
Ah, jag känner igen syndromet. man är liksom lite förkyld i självförtroendet fortfarande, även om kroppen är frisk smile.gif Kroppen brukar bli frisk på några dagar men jag kan gå omkring och oroa mig i en vecka efteråt och känna efter vid minsta lilla förändring.

Jag känner att jag borde satsa hårdare på konditionen än jag gjort, det var mycket lättare att träna en massa jobbiga saker när man hade kondition att backa upp teknikerna med. Styrkan är ju i sig ganska irrelevant även om det är "bra att ha" smile.gif

I maj ska jag helst vara nere på runt 65 kilo, så tills dess har jag på mig att tappa några (hela 7 faktiskt) kilo till. Sen måste jag ladda, och det kan man inte göra om man inte äter ordentligt biggrin.gif

Å andra sidan är 7kilo mindre än de 8 jag redan gått ner, så det kommer att gå bra smile.gif
stina
Förkyld i självförtroendet - vilken "på-pricken-beskrivning" rolleyes.gif (Läggs på minnet)

Ja, varje kilo man tappar gör ju att det är så mycket lättare att röra på sig. Jag har ju som bekant vägt betydligt mer för några år sedan - och jämför jag hur det känns nu med hur det gjorde då så är det en himmelsk skillnad. Nu har jag ju en helt annan kondis också - men är man lätt känner man sej liksom som en "studsboll" om du förstår vad jag menar... Sen är det ju som du skriver att man behöver styrkan också, men jag tror egentligen inte det behöver handla om så många extra kilon (om man inte vill se ut som en Belgian Blue naturligtvis och då är det nog anabola som gäller).

Jag törs sätta en bra slant på att du grejar målet tills i maj. (Om du får köra på på ditt målmedvetna sätt fram tills dess utan större störningar naturligtvis). Och det ska vi väl tro! rolleyes.gif
LadyG
Jag tycker det känns bra att kläderna inte sitter så trångt som förr, fast främsta beviset på att det händer saker är nog mått bandet som redovisar 82 nu mot 89 förr. Det är iofs en effekt av att magmusklerna stramat upp sig också, inte bara viktnedgång. Men så ser det ut över hela linjen där jag mätt.

Använde du måttband eller våg för att kolla framgångarna? Vågen är lite opålitlig när man tränar, för man kan ju lägga på sig muskler och det väger ju mer än fett.

Och visst är det skönt att blocktrycket sjunker, inte bara pga kondisträningen utan tack vare att man gått ner i vikt, tycker jag iaf. tongue.gif
stina
Jag tycker att måttbandet är ett mättre mått än vikten om man tränar hårt. Jag använde iofs både våg och måttband. Men tyckte att jag blev gladast när måttbandet visade minskning än när vågen gjorde det. Det är en skön känsla när kläderna börjar bli för stora - speciellt i midjan! rolleyes.gif Det blir ju lättare och lättare att hitta kläder som sitter snyggt i takt med att midjemåttet minskar. rolleyes.gif Jag fick tipset av min kiropraktor att någon gång ibland springa med viktbälte - puh låter jobbigt men är säkert effektivt..... ohmy.gif
LadyG
Viktbälte är suveränt, det använder en kvinna jag känner som springer marathon. (Vilket jag aldrig skulle klara!!!) har du chansen så skaffa ett, det är perfekt omväxling.

Gladast har jag hittils blivit över magen, mest för att jag har sådana komplex för den. Fast största förändringen har nog skett på ryggen - antagligen bara för att jag inte ser den själv! huh.gif laugh.gif

Jag kom att tänka på innan att mitt skadade knä (hoppade ur led två gånger 1990) inte knakat eller klickat på ganska länge. Det har säkert med träningen att göra, på ett eller annat vis, jag vet bara inte när det försvann eller ens när jag slutade oroa mig för det. DET är en nåd att vara tacksam för.
Rossi
Tänk så övermodig man kan vara ... Det är nu 6 veckor sen jag opererade min fot och jag har ju av förklarliga skäl varit helt inaktiv och jag haltar fortfarande lite i vissa lägen men det blir bättre och bättre. "Tillfrisknandet" är beräknat till ca. 3 månader efter operationen.

Hursomhelst, jag grämer mig över alla missade matcher (bowling) så igår var jag och tränade på ren vilja .... Det kändes osäkert med foten och det gjorde ju ont men det gick. Så jag blev övermodig och anmälde mig till en tävling på fredag men idag har jag mer ont i tåleden så jag måste avboka ....

Trist, men jag är i alla fall snart på G!!!!!!! smile.gif

Tänkte i alla fall börja träna lite på gymmet nu. Styrketräning och roddmaskinen borde väl få mig lite i form efter den ofrivilliga vilan.
stina
Hej Rossi!!!

Kul att du är på G igen! Ta det lugnt bara.... Men gymmet borde väl kunna funka - borde finnas en del grejer att göra där foten inte används så mycket! rolleyes.gif

Ser fram emot rapporter om hur det går!

hälsar Stina
stina
CITAT (LadyG @ 11-12-2006, 02:24)
Viktbälte är suveränt, det använder en kvinna jag känner som springer marathon. (Vilket jag aldrig skulle klara!!!) har du chansen så skaffa ett, det är perfekt omväxling.

Gladast har jag hittils blivit över magen, mest för att jag har sådana komplex för den. Fast största förändringen har nog skett på ryggen - antagligen bara för att jag inte ser den själv! huh.gif laugh.gif

Jag kom att tänka på innan att mitt skadade knä (hoppade ur led två gånger 1990) inte knakat eller klickat på ganska länge. Det har säkert med träningen att göra, på ett eller annat vis, jag vet bara inte när det försvann eller ens när jag slutade oroa mig för det. DET är en nåd att vara tacksam för.

Jag förstår det där med magen - jag hade också komplex för den. Om jag är överviktig så har jag en tendens att se ut som en Michelingubbe! ohmy.gif Det sätter sig alltså framför allt inte på rumpan/låren som hos många andra kvinnor, utan just runt magen. Och det är inte så himla kul.... Visserligen sägs det att fettet runt magen är det lättaste att få bort, så det är ju bra, men det är inte roligare att ha för det.... När jag satt ner så höll jag omedvetet armarna korsade över magen många gånger (komplex)...

Det är alldeles säkert både träningen och viktnedgången som gör att ditt knä funkar så bra nu! rolleyes.gif

Ska kolla vad ett viktbälte kostar, några jättepengar känner jag inte för att lägga på det....

Kände mej väldigt degig i skallen i morse när jag vaknade. Vi försov oss, vilket vi sällan gör, så jag fick rusa upp och jäkta omkring. HATAR det!!! Slemmig och rosslig i bröst och näsa, men jag tog med mej springkläderna i alla fall. Och det var tur, för nu när jag varit uppe en stund känner jag mej mycket piggare. Hostar fortfarande, men det stör mej mindre, bara jag inte är tung i huvudet. Och det håller på att släppa nu i takt med att jag kommer igång känner jag. Ska i alla fall ställa mej på löpbandet en stund, även om jag får gå emellanåt. rolleyes.gif Ska inte köra slut på mej såsom jag brukar när jag springer, utan ta det väldigt lugnt.

/Stina
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 10-12-2006, 19:28)
Jag tycker det känns bra att kläderna inte sitter så trångt som förr, fast främsta beviset på att det händer saker är nog mått bandet som redovisar 82 nu mot 89 förr. Det är iofs en effekt av att magmusklerna stramat upp sig också, inte bara viktnedgång. Men så ser det ut över hela linjen där jag mätt.

Använde du måttband eller våg för att kolla framgångarna? Vågen är lite opålitlig när man tränar, för man kan ju lägga på sig muskler och det väger ju mer än fett.

Och visst är det skönt att blocktrycket sjunker, inte bara pga kondisträningen utan tack vare att man gått ner i vikt, tycker jag iaf. tongue.gif

Dyktiga ni har varit!
Vi såg ju på båda era bilder förut hur mycket ni har minskat!

Om man själv bara hade samma disciplin till förändring av fysiken som ni har haft och har=)

Lycka till LadyG, dina 7 kilo klarar du säkert! rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 11-12-2006, 08:16)
Tänk så övermodig man kan vara ... Det är nu 6 veckor sen jag opererade min fot och jag har ju av förklarliga skäl varit helt inaktiv och jag haltar fortfarande lite i vissa lägen men det blir bättre och bättre. "Tillfrisknandet" är beräknat till ca. 3 månader efter operationen.

Hursomhelst, jag grämer mig över alla missade matcher (bowling) så igår var jag och tränade på ren vilja .... Det kändes osäkert med foten och det gjorde ju ont men det gick. Så jag blev övermodig och anmälde mig till en tävling på fredag men idag har jag mer ont i tåleden så jag måste avboka ....

Tänkte i alla fall börja träna lite på gymmet nu. Styrketräning och roddmaskinen borde väl få mig lite i form efter den ofrivilliga vilan.

Lova mej att vara försiktig, Rossi!

Vi har diskuterat alla slags överträningar, du får inte skada dej igen!
lägg upp foten, be maken om lite glögg och se en bra film/läs en bra bok
smile.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 09:07)
lägg upp foten, be maken om lite glögg och se en bra film/läs en bra bok[/b] smile.gif

Det är ju för f*nken det jag har gjort i 6 veckor!!!!!!! laugh.gif

Äh, tack för omtanken Farbrorn! Men nu vill jag vara AKTIV!!!!!!!! Men visst ska jag vila lite till så att jag kan vara ännu mer igång sen framöver.
stina
Jag har en fundering som jag skulle vilja höra era tankar kring:

Varför är det så att om en person tränar för mycket så reagerar alla: Du tränar för mycket, du blir övertränad och skadar dej.

men

Om en person inte tränar alls så är det få som säger något.

Är det så mycket farligare att träna för mycket än att inte träna alls?

Bara en fundering - är den knäpp så skyller jag på att jag inte vaknat ännu... tongue.gif blink.gif
stina
CITAT (Rossi @ 11-12-2006, 10:09)
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 09:07)
lägg upp foten, be maken om lite glögg och se en bra film/läs en bra bok[/b] smile.gif

Det är ju för f*nken det jag har gjort i 6 veckor!!!!!!! laugh.gif

Äh, tack för omtanken Farbrorn! Men nu vill jag vara AKTIV!!!!!!!! Men visst ska jag vila lite till så att jag kan vara ännu mer igång sen framöver.

Jag förstår dej! Kör för fasiken (utan att paja foten naturligtvis)! tongue.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (stina @ 11-12-2006, 09:12)

Varför är det så att om en person tränar för mycket så reagerar alla: Du tränar för mycket, du blir övertränad och skadar dej.

men

Bara en fundering - är den knäpp så skyller jag på att jag inte vaknat ännu... tongue.gif blink.gif

Nja, jag tror att det där ändrar sig. Tyvärr tycker nog sambon att jag tjatar på honom att börja träna. Försöker motivera med att han skulle bli bättre på golfen om han styrketränar. O att han borde täka på att träna kondis så bukfettet minskar. Så att han inte ska få diabetes.

O när de flesta jag känner ändå går o tränar någorlunda regelbundet så blir det ju en del prat. Ofta så säger vi nog saker som. ska du inte börja träna? eller, häng med oss? kan nog bli lika tjatigt.....

O så har vi väl en i den här tråden som pratar mycket träning...men inte riktigt kommer till skott. Vi tjatar ju ibland på honom va?? tongue.gif
anna_rispan
Rapchic: Hur gick det med stegräknaren? Har du varit ute på nån promenad?
LadyG

men

De som tränar mycket brukar ofta få ta mer skit än de som inte gör det, helt klart. Det är väldigt sällan någon säger:

"Sitter inte du lite för stilla i din vardag, du tror inte du kommer att bli fet och få diabetes om du håller på på det där viset?"

men det är hel okej att säga

"Tränar inte du för mycket egentligen, du tror inte du blir övertränad och skadar dig om du håller på då det där viset?"

Kroppen är gjord för rörelse, inte sitta sitta hela dgaarna.
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 09:06)

Och visst är det skönt att blocktrycket sjunker, inte bara pga kondisträningen utan tack vare att man gått ner i vikt, tycker jag iaf.  :P

Dyktiga ni har varit!

Om man själv bara hade samma disciplin till förändring av fysiken som ni har haft och har=)

Tack Farbrorn, det kommer att gå bra. Det ska jag se till smile.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 11-12-2006, 08:16)

Satsa på maskiner där du inte använder fötterna så kan du nog köra på ganska bra.

Men inget löpband eller benpress smile.gif

Lyssna på tån så ska du se att det kommer att gå bra!
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 11-12-2006, 10:48)
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 09:06)

Och visst är det skönt att blocktrycket sjunker, inte bara pga kondisträningen utan tack vare att man gått ner i vikt, tycker jag iaf.  tongue.gif

Dyktiga ni har varit!

Tack Farbrorn, det kommer att gå bra. Det ska jag se till smile.gif

Litar jag på att du gör smile.gif
Farbror Blå
CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 09:33)

men

Bara en fundering - är den knäpp så skyller jag på att jag inte vaknat ännu...  tongue.gif  blink.gif

Nja, jag tror att det där ändrar sig. Tyvärr tycker nog sambon att jag tjatar på honom att börja träna. Försöker motivera med att han skulle bli bättre på golfen om han styrketränar. O att han borde täka på att träna kondis så bukfettet minskar. Så att han inte ska få diabetes.

O när de flesta jag känner ändå går o tränar någorlunda regelbundet så blir det ju en del prat. Ofta så säger vi nog saker som. ska du inte börja träna? eller, häng med oss? kan nog bli lika tjatigt.....

O så har vi väl en i den här tråden som pratar mycket träning...men inte riktigt kommer till skott. Vi tjatar ju ibland på honom va?? tongue.gif

Vem pratar vi om nu? unsure.gif unsure.gif unsure.gif ohmy.gif ohmy.gif huh.gif huh.gif rolleyes.gif
anna_rispan
jag undrar vem det kan vara???!!! rolleyes.gif tongue.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (stina @ 10-12-2006, 19:35)
Jag fick tipset av min kiropraktor att någon gång ibland springa med viktbälte - puh låter jobbigt men är säkert effektivt.....  :o

Ja, en annan kör ju med "naturligt" viktbälte......... wink.gif
Att det ska vara så svårt att låta bli att äta för mycket. Jag blir så imponerad över dina framsteg LadyG - heja! Men men, om 15 kg flyger jag också Hornsgatan fram, Stina tongue.gif ........eller åtminstone Linnégatan i Gbg? För jag har fått hybris och anmält mig till Gbg-varvet om 5 månader ohmy.gif

Frustrerad, Rossi? Tycker synd om dig men som sagt det finns gott om maskiner för dig på gymmet. Var rädd om dig.

Jag antar att det är lättare att ge sig på någon som är aktiv än inaktiv (vad det än må gälla), har inte tänkt på detta förut. En person som är inaktiv kanske uppfattas som tillbakadragen och lite svag - och dem ger man sig ju inte på. Den aktiva upplevs som en som kan "ta" mer?
Farbror Blå
Göteborgsvarvet? hur långt är det och när går det av stapeln då?=)

*nyfiken*
smile.gif
Maria i Helsingborg
Den 12 maj 21km, BF, hänger du på? smile.gif
Gbg-vavets hemsida
Leia
Kanske kommer ni ihåg att jag för några månader sedan hade en önskan om att gå upp i vikt? Jag satte igång att styrketräna (har gått jättebra! smile.gif ) Och jag har även vräkt i mig fikabröd på jobbet (ja,ja jag vet att det är onyttigt även för en som är smal, men jag ville ha min kurviga kropp tillbaka. Blev ju´så himla tanig efter att jag skaffade barn)
Idag tog jag fram mina tajtaste jeans som i slutet av sommaren inte var tajta som de skulle. Men nu ni satt de som en smäck! (HUm... ok, nästan lite för tajta.... rolleyes.gif ) Jag har även märkt att jag fyllt ut bh:n bra igen, så fram med vågen och tittade efter hur mycket jag hade gått upp!
Och den visade -1 kg mot i somras....
blink.gif unsure.gif Är inte det lite konstigt?
Nu spelar det egentligen ingen roll eftersom det jag ser i spegeln är till full belåtenhet och jag har aldrig varit fixerad vid antal kilo, men visst är det konstigt att jag väger MINDRE nu, än i somras när jag var smalare?! unsure.gif
anna_rispan
hmm, ja lite kanske

men grattis!!
Leia
CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:09)
hmm, ja lite kanske

men grattis!!

Tack!

Jag vet ju att muskler "tar plats", men visst borde de även väga mera? unsure.gif
anna_rispan
ja, men det kankse inte är så himla superlogiskt att det väger så mycket att det ger utslag. jag mnera du är väl inte så biffig som en bodybuilder??
Leia
CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:14)
ja, men det kankse inte är så himla superlogiskt att det väger så mycket att det ger utslag. jag mnera du är väl inte så biffig som en bodybuilder??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nej, det är jag inte! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
Bara så här muskulös ungefär.... rolleyes.gif
anna_rispan
det kanske är så att musklerna finns där o det liksom tjockar till sig. kanske inte har utökats egentligen.
anna_rispan
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:18)

holy makaroni!!!!!! laugh.gif
Leia
CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:18)
det kanske är så att musklerna finns där o det liksom tjockar till sig. kanske inte har utökats egentligen.

Ja, konstigt är det iallafall, eller också har vågen fått fnatt unsure.gif
Leia
CITAT (anna_rispan @ 11-12-2006, 13:19)
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:18)

holy makaroni!!!!!! laugh.gif

Jo, men du vet väll att ska man satsa så ska man! laugh.gif rolleyes.gif

(Rättade lite stavfel)
anna_rispan
JO det förståss. Men vad snabbt det gick o bli så biffig!! rolleyes.gif
stina
Nu har jag varit och tränat! rolleyes.gif Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång! rolleyes.gif Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör rolleyes.gif ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Jag kollade min dataremsa från min kroppsanalys och det är ju inte många kilon man viftar på när man pratar muskelmassa.... Jag väger 55 kg, har 13,6 kg fett och 30 kg vatten. Min fettfria massa är alltså 41,5 kg. 30 kg vatten + 13,6 kg fett = 43,6 kg. Då återstår 11,4 kg skelett och muskler.... Så jag tror att det ska till rätt mycket musklerökning för att det ska ge något nämnvärt resultat på vågen.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet! mad.gif tongue.gif wink.gif
anna_rispan
hahah. du är skojig Stina!! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 11-12-2006, 13:30)
Nu har jag varit och tränat! rolleyes.gif Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång! rolleyes.gif Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör rolleyes.gif ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Jag kollade min dataremsa från min kroppsanalys och det är ju inte många kilon man viftar på när man pratar muskelmassa.... Jag väger 55 kg, har 13,6 kg fett och 30 kg vatten. Min fettfria massa är alltså 41,5 kg. 30 kg vatten + 13,6 kg fett = 43,6 kg. Då återstår 11,4 kg skelett och muskler.... Så jag tror att det ska till rätt mycket musklerökning för att det ska ge något nämnvärt resultat på vågen.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet! mad.gif tongue.gif wink.gif

haha vilken vetenskaplig framställning!

Hur kan man räkna fram såna där siffror egentligen och hur kan dom stämma? går det verkligen att vara så noggrann? blink.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2006, 14:35)
Nu har jag varit och tränat!  :rolleyes:  Tog det väldigt lugnt - ömsom sprang - ömsom gick 6 km. Kollade pulsen och den rusade upp mycket mer än normalt, så jag vågade inte ta i så mycket.... När jag har sprungit fort en mil brukar den ligga på ca 145, nu for den upp mot 170 efter ett par km lugnt löpning. Så jag varvade alltså löpning med gång för att spara lilla hjärtat. Känns i alla fall kanon att ha kommit igång!  :rolleyes:  Imorgon är det styrketräning och på onsdag är det vila (jullunch med dataleverantör  :rolleyes: ) så det är ett par dagars lugn till innan torsdagens step-up.

Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet!  :angry:  :P  ;)

haha vilken vetenskaplig framställning!

Hur kan man räkna fram såna där siffror egentligen och hur kan dom stämma? går det verkligen att vara så noggrann? blink.gif

Inte vet jag om det stämmer. Man står på en platta och håller i ett par handtag och så skickas det någon sorts signaler genom kroppen. Tydligen har fett, muskler och vatten olika motstånd och det är visst tack vare det som kroppen kan analyseras så här noga....
Farbror Blå
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 13:04)
Kanske kommer ni ihåg att jag för några månader sedan hade en önskan om att gå upp i vikt? Jag satte igång att styrketräna (har gått jättebra! smile.gif ) Och jag har även vräkt i mig fikabröd på jobbet (ja,ja jag vet att det är onyttigt även för en som är smal, men jag ville ha min kurviga kropp tillbaka. Blev ju´så himla tanig efter att jag skaffade barn)
Idag tog jag fram mina tajtaste jeans som i slutet av sommaren inte var tajta som de skulle. Men nu ni satt de som en smäck! (HUm... ok, nästan lite för tajta.... rolleyes.gif ) Jag har även märkt att jag fyllt ut bh:n bra igen, så fram med vågen och tittade efter hur mycket jag hade gått upp!
Och den visade -1 kg mot i somras....
blink.gif unsure.gif Är inte det lite konstigt?
Nu spelar det egentligen ingen roll eftersom det jag ser i spegeln är till full belåtenhet och jag har aldrig varit fixerad vid antal kilo, men visst är det konstigt att jag väger MINDRE nu, än i somras när jag var smalare?! unsure.gif

håller med Anna, grattis om du tyrivs bättre med dej då!
Intressant att det är fler av oss som är lite för smala också..
jag verkar också kunna äta vad som heslt utan att påverkas i vikt och form.. blink.gif
Leia

laugh.gif Jag lovar att det var en engångsföreteelse! laugh.gif
stina
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:44)
Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet!  :angry:  :P  ;)

Tack! tongue.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 11-12-2006, 13:45)
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:44)
Men Leia, jag har ju sagt att jag inte vill att ni ska lägga ut några bilder på mej på Internet!  mad.gif  tongue.gif  wink.gif

Tack! tongue.gif laugh.gif

haha stina du är för kul! laugh.gif laugh.gif
LadyG
Ikväll är det ju-jutsu som gäller för min del. rolleyes.gif

Cykla har jag inte gjort på ett tag och det hinner jag förmodligen inte med idag. Men det är sådant som händer.
stina
Var iväg och tränade på lunchen idag. Tanken var att jag skulle köra styrketräning i gymmet. Började där, men det var inget kul idag. Hade ingen go, hade glömt handskarna så jag fick ont i händerna etc, etc. Upptäckte att det började ett step/styrkepass kl 12 så det hoppade jag på. Det är min favvistränare som håller det och det är 20 min kondition på stepupbräda och sedan 40 min styrka. Det var jättekul tills vi skulle stretcha kl 12.50. Då hörde jag något välbekant ljud från högen av väskor. Ve och fasa - det var min kalender i mobilen som larmade, jag hade alldeles glömt att jag började ett möte (med extern gäst) kl 13.00. Brölade och for upp från golvet som ett jihu! Tränaren erbjöd sig att ta bort mina grejer och jag rusade ut med andan i halsen. Men jag fixade det: Duschade, fick på mej kläderna och sprang ett par kvarter längs Hornsgatan på 10 minuter! Såg ut som en komplett galning när jag kom in på mötet med dyngsurt, okammat hår, men jag hann!!! rolleyes.gif Nu är mötet slut och jag är vrålhungrig. Hade lite musli och mjölk som jag äter just nu. Får bli nåt rejält ikväll!

Hoppas din träning blir mer planerad ikväll LadyG!!! blink.gif tongue.gif

/Stina
LadyG
laugh.gif

Det måste varit en syn för gudar smile.gif

Ibland har man Tycho Brahe-dagar helt enkelt, det går inte att komma ifrån. Som tur är brukar de bara vara förargliga, sällan riktigt ledsamma. Hoppas gästen inte tog illa upp?

Efter som det är jag som ska hålla i passen ikväll så hoppas jag också på att det blir organiserat tongue.gif
stina
Ja, inte är jag någon vacker syn! ohmy.gif Håret har liksom torkat i sin oformliga pose och går inte att göra något åt förrän jag tvättar det. Som tur är var det en leverantör och inte en kund!

Man ska inte frångå sina planer utan att kolla sin kalender först helt klart - det FANNS ett skäl till att träningen skulle utföras i gymmet istället för ett pass som pågår till 13.00!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
LadyG
Tur i oturen med andra ord smile.gif

Ibland är kalendern bra att ha, jag brukar vara dålig på att konsultera den först tyvärr. tongue.gif

Det är nog tur att jag har så långt hår som jag har, det ska till något alldeles våldsamt för att håret ska orka göra något annat än bara hänga. Det är nog värre för alla er som har en riktig frisyr, eller saknar frisyr beroende på vad vädrets makter utsatt en för. smile.gif
anna_rispan
tjohej alla glada!!

i dag slog jag personligt rekord...i flitighet.

gick o tränade i stort sett direkt när jag kommit hem. o det gick riktigt bra. sen hem o laga makaroner och ost-o-skinksås.

nu är jag så mätt!!! hoppas att kroppen uppskattar vad jag gjort! rolleyes.gif

i morgon tror jag att det blir lite jogging på löpbandet.
stina
Bra jobbat Anna! Känner dej minst sagt nöjd va? rolleyes.gif

Din kropp är säkert salig!!! rolleyes.gif Vad tränade du idag?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon