Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Magdis
Hur var det man skulle tänka nu igen när man gör Plankan? Var det rumpan ner och magen upp eller tvärtom? unsure.gif
stina
CITAT (LadyG @ 02-01-2007, 19:09)
Då är klättring helt klart något för dig biggrin.gif

Ska man kunna ta sig upp gäller det att ha lite jäklar i kroppen och sätta sig över vad armarna tycker om saker och ting rolleyes.gif

Jo jag kände det, att man måste gilla när * det gör ont, det gör ont, men det går...* tongue.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-01-2007, 19:17)
Hur var det man skulle tänka nu igen när man gör Plankan? Var det rumpan ner och magen upp eller tvärtom?  :unsure:

Ner med rumpan och sug in magen. Alltså rak rygg och svanka INTE. Spänn magen hårt hela tiden, annars kan du få ont i ryggen!

Se till att armbågarna är precis nedanför axlarna och försök slappna av i axlar och nacke.

Lycka till!!!! rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 31-12-2006, 14:07)
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 12:41)
Så, då har man varit och tränat! smile.gif

Stina jag tog en bild på mig själv denna gång! rolleyes.gif

Nämendrapåtrissor! Där ligger man i lä! tongue.gif

Hur göööör du!!!!!!!1

å jag som trodde det var du stina rolleyes.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 03-01-2007, 03:03)
CITAT (stina @ 31-12-2006, 14:07)
CITAT (Leia @ 31-12-2006, 12:41)
Så, då har man varit och tränat! smile.gif

Stina jag tog en bild på mig själv denna gång! rolleyes.gif

Nämendrapåtrissor! Där ligger man i lä! tongue.gif

Hur göööör du!!!!!!!1

å jag som trodde det var du stina rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Fast jag ska göra mitt bästa för att bli sån idag, för idag är det styrketräning. Får koncentrera mej på överkroppen för benen är trötta idag. Trappmaskinen borde inte heta trappmaskin, den borde heta djävulsmaskin istället! ohmy.gif tongue.gif
LadyG
Idag: Cykel
Imorgon: Joggning
fredag styrketräning

Så långt har jag lyckats planera än så länge iaf, det är jobbigt att inte ha sin ordinarie träning att förlita sig på.
LadyG
Cyklingen gick trögt idag, bara 10km på 31 minuter, sämre än vanligt alltså. Men stretchingen var skön.
stina
Ibland har man dagar som är lite trögare, det bara är så....

Jag var iväg och tränade på lunchen. En timme styrketräning och en halvtimme boxning blev det. Det kändes OK - men jag höll igen på styrketräningen eftersom jag skulle boxas efteråt. Körde lite armar och en hel del mage. Åsså litta ben blev det visst också... rolleyes.gif

Imorgon: Någon form av konditionsträning (löpning om löpbandet är ledigt) i 30 min och 1 tim poweryoga
Fredag: Styrketräning
LadyG
Hoppas de fixat löpbandet så du får springa en stund, det var väl ett tag sen nu?
stina
Ja usch ja - det var länge sen... sad.gif Löpbandet är inte fixat, det var trasigt igår också. Typiskt när jag inte skulle springa så var det fungerande ledigt. Hade dock fel skor och fel brallor (brallorna som ramlar ner om jag springer! ohmy.gif ) så det var inte att tänka på att ställa sig där! tongue.gif

Försov mej i morse, så jag hann inte äta någon frukost. Köpte en yoghurt på vägen och ska anfalla fruktkorgen nu och få i mej ett par bananer så att jag åtminstone har någon energi att träna på.
LadyG
Tråkigt, men fick du träna något annat?
stina
Har nu varit iväg på dagens träning. Löpbandet var naturligtvis upptaget när jag kom så jag cyklade 15 min (mördande tråkigt tycker jag), gick sedan över och körde på crosstrainern. Den brukar jag inte använda, men den var inte så dum alls faktiskt! rolleyes.gif 10 minuter hann jag med, sen blev löpbandet ledigt. Fick i alla fall känna på det i 10 minuter innan det var dax att ila ner till poweryogan. Yogan idag var väldigt lugn och stillsam, hon som är vikarie fokuserar mer på inre lugn och harmoni än på kraftansträngningar. Det passade mej idag faktiskt - att få lite fridsam, meditativ träning. rolleyes.gif
yenny
Nu har jag testat min poweryoga dvd som jag fick i julklapp några ggr.
det har ett kort program på 20 minuter (morgonmeditation och yoga)
samt ett "riktigt" träningspass på en timma.
Jag har gjort morgonpasset två gånger förra veckan för att testa lite.
Igår gjorde jag det långa programmet. Det känns idag biggrin.gif
I morse gjorde jag morgonprogrammet igen.
Det tar ett tag att lära sej rörelserna, men det känns himla skönt.
stina
CITAT (yenny @ 04-01-2007, 14:43)
Nu har jag testat min poweryoga dvd som jag fick i julklapp några ggr.
det har ett kort program på 20 minuter (morgonmeditation och yoga)
samt ett "riktigt" träningspass på en timma.
Jag har gjort morgonpasset två gånger förra veckan för att testa lite.
Igår gjorde jag det långa programmet. Det känns idag biggrin.gif
I morse gjorde jag morgonprogrammet igen.
Det tar ett tag att lära sej rörelserna, men det känns himla skönt.

Vad kul att du gillade din julklapp! rolleyes.gif Ja, man måste ge yogan några gånger, det tar ett tag innan man kommer in i rörelserna och kan släppa instruktören och fokusera på sig själv. Men då är det skönt! rolleyes.gif
yenny
Jo jag vet att det tar ett tag. Jag höll på med en annan slags yoga för några år sedan: kundaliniyoga. Det var en lugnare variant.
Det är många lika rörelser, men ett helt annat tempo i poweryogan.
Lena i Torslanda
Voj voj, nu ska jag snart iväg på första passen sedan jul. Core och bodypump - snacka om att jag kommer att få träningsvärk. Helgerna har varit alldeles för slappa, egentligen bara några långpromenader. Men va sjutton - man måste ju vila ibland laugh.gif
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 04-01-2007, 17:13)
Voj voj, nu ska jag snart iväg på första passen sedan jul. Core och bodypump - snacka om att jag kommer att få träningsvärk. Helgerna har varit alldeles för slappa, egentligen bara några långpromenader. Men va sjutton - man måste ju vila ibland laugh.gif

Lycka till! Bodypump som ger sån hiskelig träningsvärk! ohmy.gif tongue.gif Men ha't så kul - skönt med kvittot efteråt att musklerna jobbat. rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 04-01-2007, 13:39)
Har nu varit iväg på dagens träning. Löpbandet var naturligtvis upptaget när jag kom så jag cyklade 15 min (mördande tråkigt tycker jag), gick sedan över och körde på crosstrainern. Den brukar jag inte använda, men den var inte så dum alls faktiskt! rolleyes.gif 10 minuter hann jag med, sen blev löpbandet ledigt. Fick i alla fall känna på det i 10 minuter innan det var dax att ila ner till poweryogan. Yogan idag var väldigt lugn och stillsam, hon som är vikarie fokuserar mer på inre lugn och harmoni än på kraftansträngningar. Det passade mej idag faktiskt - att få lite fridsam, meditativ träning. rolleyes.gif

Crosstrainer ska visst vara oerhört effektiv, har inte testat själv men den ser ju jobbig ut så det räcker. smile.gif

Det regnade när jag hade tänkt jogga så det blir cykel ikväll istället, när det blev uppehåll var jag förståss upptagen rolleyes.gif Men cykel fungerar det också.
Rossi
Min favoritmaskin när det gäller uppvärmning på gymmet är roddmaskinen. Den är oerhört effektiv och engagerar många muskelgrupper. Den är dessutom förhållandevis skonsam mot knäna om man nu har problem med dem.
stina
CITAT (LadyG @ 04-01-2007, 17:28)
CITAT (stina @ 04-01-2007, 13:39)
Har nu varit iväg på dagens träning. Löpbandet var naturligtvis upptaget när jag kom så jag cyklade 15 min (mördande tråkigt tycker jag), gick sedan över och körde på crosstrainern. Den brukar jag inte använda, men den var inte så dum alls faktiskt!  :rolleyes:  10 minuter hann jag med, sen blev löpbandet ledigt. Fick i alla fall känna på det i 10 minuter innan det var dax att ila ner till poweryogan. Yogan idag var väldigt lugn och stillsam, hon som är vikarie fokuserar mer på inre lugn och harmoni än på kraftansträngningar. Det passade mej idag faktiskt - att få lite fridsam, meditativ träning.  :rolleyes:

Crosstrainer ska visst vara oerhört effektiv, har inte testat själv men den ser ju jobbig ut så det räcker. smile.gif

Det regnade när jag hade tänkt jogga så det blir cykel ikväll istället, när det blev uppehåll var jag förståss upptagen rolleyes.gif Men cykel fungerar det också.

Ja, den var faktiskt riktigt kulig och kändes skonsam för min lite dumma rumpa. tongue.gif Svettig blev man i alla fall trots att jag bara körde 10 min (fast jag hade ju cyklat innan förstås i 15 min...) Men det kändes att den tar..

Ha't så kul på cykeln du som kan det.... tongue.gif
stina
CITAT (Rossi @ 04-01-2007, 17:30)
Min favoritmaskin när det gäller uppvärmning på gymmet är roddmaskinen. Den är oerhört effektiv och engagerar många muskelgrupper. Den är dessutom förhållandevis skonsam mot knäna om man nu har problem med dem.

Ja det är faktiskt skönt att ro. Jag gör det sällan, men jag får väl börja använda den också nu när det är "kris på löpbandssidan"... rolleyes.gif Vad som helst, bara jag slipper cykla.... tongue.gif
Rossi
CITAT (stina @ 04-01-2007, 16:32)

Ja det är faktiskt skönt att ro. Jag gör det sällan, men jag får väl börja använda den också nu när det är "kris på löpbandssidan"... rolleyes.gif Vad som helst, bara jag slipper cykla.... tongue.gif

Ja, jag har ju problem med mitt vänsterknä och cykling är inte det allra bästa. Vi har en motionscykel hemma men jag får ont i knät om jag använder den, tyvärr.

Roddmaskinen är sååå skön och effektiv! Vi ska till gymmet imorgon och jag längtar! Skön musik i lurarna och sen är det bara att kämpa på. Jag tycker om att träna arm- och överkroppsmusklerna och en sjukgymnast sa en gång att jag är väldigt muskulös just där så det ger väl resultat.
stina
CITAT (Rossi @ 04-01-2007, 17:35)
CITAT (stina @ 04-01-2007, 16:32)

Ja, jag har ju problem med mitt vänsterknä och cykling är inte det allra bästa. Vi har en motionscykel hemma men jag får ont i knät om jag använder den, tyvärr.

Roddmaskinen är sååå skön och effektiv! Vi ska till gymmet imorgon och jag längtar! Skön musik i lurarna och sen är det bara att kämpa på. Jag tycker om att träna arm- och överkroppsmusklerna och en sjukgymnast sa en gång att jag är väldigt muskulös just där så det ger väl resultat.

Kul att få ett sånt omdöme - grattis! rolleyes.gif
stina
God morgon på er!

Idag ska jag träna styrketräning. Jobbar bara halva dagen, så för en gångs skull kan jag ta det lugnt i gymmet. Annars har jag ofta en kamp mot klockan, men idag ska jag mysa å må gott har jag tänkt mej.... rolleyes.gif
Leia
CITAT (stina @ 04-01-2007, 16:40)
Kul att få ett sånt omdöme - grattis! rolleyes.gif

Jag har också fått ett omdömme idag.... rolleyes.gif Ett mer oseriöst sådant ioförsig.... rolleyes.gif

Jag var och tränade på vårat lilla gym på orten, det var jag och 9 stycken killar varav 8 var i 18-20 års åldern. När jag gick ut genom dörren ropade någon: "ÖÖÖÖhhhhhh bruden! sjysst häck!!!!!!!!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Måste väll erkänna att lite smickrad blir man när man i dagarna ska fylla 35..... rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
LadyG
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 14:16)
Kul att få ett sånt omdöme - grattis!  :rolleyes:

Jag har också fått ett omdömme idag.... rolleyes.gif Ett mer oseriöst sådant ioförsig.... rolleyes.gif

Jag var och tränade på vårat lilla gym på orten, det var jag och 9 stycken killar varav 8 var i 18-20 års åldern. När jag gick ut genom dörren ropade någon: "ÖÖÖÖhhhhhh bruden! sjysst häck!!!!!!!!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Måste väll erkänna att lite smickrad blir man när man i dagarna ska fylla 35..... rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif

Trevligt, ingen kan väl misstycka att få en komplimang? smile.gif

Du har jobbat bra på gluteus maximus med andra ord laugh.gif
Leia
CITAT (LadyG @ 05-01-2007, 15:33)
Kul att få ett sånt omdöme - grattis!  :rolleyes:

Japp, har fokucerat mycket på övningar för den muskelgruppen.... rolleyes.gif Tyckte att det hade blivit lite för platt och soft efter barnafödandet....

Har tyckt att det har varit såååå trögt att komma igång med träningen tidigare, men nu är det jätte roligt och jag längtar till nästa träningstillfälle! smile.gif wub.gif
LadyG
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 15:47)
CITAT (LadyG @ 05-01-2007, 15:33)
Kul att få ett sånt omdöme - grattis!  rolleyes.gif

Japp, har fokucerat mycket på övningar för den muskelgruppen.... rolleyes.gif Tyckte att det hade blivit lite för platt och soft efter barnafödandet....

Har tyckt att det har varit såååå trögt att komma igång med träningen tidigare, men nu är det jätte roligt och jag längtar till nästa träningstillfälle! smile.gif wub.gif

Härligt! När man börjar göra framsteg blir det riktigt roligt att träna smile.gif

Extra kul om andra ser framstegen och kommenterar dem, man vill ju att det ska synas att man sliter hårt. Just bakedelen får man slita lite extra med eftersom gravitationen envisas med att vara taskig mot oss kvinnor och försöka förflytta anatomin söderut hela tiden. smile.gif
Leia
CITAT (LadyG @ 05-01-2007, 15:52)
Just bakedelen får man slita lite extra med eftersom gravitationen envisas med att vara taskig mot oss kvinnor och försöka förflytta anatomin söderut hela tiden. smile.gif

Tur att musklerna har minne i mitt fall, jag har ju´ridit i 16 år, och även styrketränat i några omgångar efter det. Det har gått relativt fort för mig att få lite ordning på kroppen nu när motivationen är den rätta! smile.gif

(utan motivation går det bara inte....)
LadyG
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 15:58)
CITAT (LadyG @ 05-01-2007, 15:52)
Just bakedelen får man slita lite extra med eftersom gravitationen envisas med att vara taskig mot oss kvinnor och försöka förflytta anatomin söderut hela tiden. smile.gif

Tur att musklerna har minne i mitt fall, jag har ju´ridit i 16 år, och även styrketränat i några omgångar efter det. Det har gått relativt fort för mig att få lite ordning på kroppen nu när motivationen är den rätta! smile.gif

(utan motivation går det bara inte....)

Då borde benen också vara ganska enkla att få igång? Visst är motivationen en nyckel bakom träningen, är man sugen går det mycket bättre än om man är tvungen. Sen att alla har mer eller mindre lyckade dagar är något man kan jobba sig igenom.
stina
Det går nog fasiken inte att tvinga sig till träning. Jo en, två eller några gånger kanske. Men jag vet faktiskt ingen som inte vill träna, men som gör det ändå någon längre period. Vet ni???

Idag har jag tränat styrketräning. Tog det i lugnt tempo, men körde tungt istället. Det var väldans skönt att slippa jaga tid som jag normalt gör när jag går iväg på lunchen (jag slutade efter halva dan idag rolleyes.gif ).

Känner mej lite "träningsgisten" så jag tror att jag ska stretcha en stund faktiskt....
LadyG
Visst är det kul att styrketräna när man faktiskt kan ta sig tid att göra alla övningar i lugnt och ro? Jag känner INGEN som lyckats träna ett längre tag utan att vilja det själv, det är som förgjort.

Jag har precis avslutat mitt styrkepass och jag kan säga att 45sekunder plankan efter att ha satt nytt personbästa i antal crunches (75 i sträck) var både plågsamt och en seger, eftersom mjölksyran satte in mycket snabbt. Magen var ju redan trött när jag började så det blev etter värre att inte svanka tongue.gif

Nu ska jag ta ett skönt bad och bara njuta av att jag gjort bra ifrån mig.

Klättring imorgon wub.gif
stina
Bra kämpat LadyG, och grattis till crunchespersonbästa! rolleyes.gif

Det blev ingen stretch igårkväll, maken kom hem och vi var hungriga så det blev mat istället. Sen var jag för seg så det blev ryggläge framför tv´n istället.

Nu blir det trångt på gymmen i ett par veckor! Alla som lägger ner stora pengar på årskort och som kämpar på några gånger innan dom lessnar....

Ja, idag är det klättring!!! (LadyG: pigg å sugen wink.gif )

/Stina
Rossi
Igår var vi på gymmet och det kändes riktigt bra. Först ror jag mig rejält varm och sen känns det skönt att ta i med vikterna.

Nu ska vi strax iväg och spela golf. Det ska bli skönt med några timmars promenad!
stina
Härligt Rossi! rolleyes.gif

Det kan väl inte vara helt vanligt att kunna spela golf i början av januari???
LadyG
CITAT (stina @ 06-01-2007, 07:49)
Bra kämpat LadyG, och grattis till crunchespersonbästa! rolleyes.gif

Det blev ingen stretch igårkväll, maken kom hem och vi var hungriga så det blev mat istället. Sen var jag för seg så det blev ryggläge framför tv´n istället.

Nu blir det trångt på gymmen i ett par veckor! Alla som lägger ner stora pengar på årskort och som kämpar på några gånger innan dom lessnar....

Ja, idag är det klättring!!! (LadyG: pigg å sugen wink.gif )

/Stina

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, pigg och sugen var det laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ibland kan det vara skönt att inta ryggläge framför TV:n också, du som tränar så mycket kan gott göra det. Det är de som aldrig tränar som borde upp och röra på "skånkerna" tongue.gif

Rusningen går över snart, folk ledsnar efter några gånger eftersom de inte har varken motivation, planering eller kunskap om hur de ska bära sig åt.
stina
Kanske ska förklara för er andra här vad vi menar med "pigg å sugen".

Jag klantade till det lite igår. Hade egentligen bestämt mig för att inte följa med LadyG och hennes man och klättra idag, men så kunde jag inte hålla mej utan skickade ett sms. Till saken hör att vi inte använt mobilerna till varandra tidigare, så mitt nummer var inte bekant för LadyG.

Jag var ute och gick när jag sms'ade och var inte helt koncentrerad när jag skickade sms'et. Så här löd det ungefär: "Får jag va me imorgon, jag é pigg å sugen?" Inte vad jag var sugen på ohmy.gif och inte vem jag var... Till råga på allt råkade jag skicka det till LadyG's man. ohmy.gif Insåg snabbt min fadäs och fick kasta mej på telefonen och ringa LadyG! tongue.gif

Ja det är bara att stå ut några veckor max, så återgår allt till det vanliga på gymmet! tongue.gif Fast så ska man ju egentligen inte tänka, utan hoppas att så många som möjligt fortsätter träna (och så tänker jag EGENTLIGEN). rolleyes.gif

Jag köpte ett kosttillskottspulver igår som komplement till mitt ibland lite sisådäriga matintag. Tog en dos nu på morgonen och det var fruktansvärt, vedervärdigt äckligt. Smaken var väl hyfsad (jordgubb) men lukten!!! Jag stod vid diskbänken och ulkade för i skulle det. Man kanske vänjer sej.... ohmy.gif Som tur är köpte jag bara ett kilo så det ska väl gå att få ner så att jag slipper kasta det.

Tjingeling!
anna_rispan
Hahahahaha! Det är alltid läskigt och skicka i väg et första sms till någon. O en annan noja är att råka skicka till helt fel nummer med ett innehåll som inte passar sig alls.... tongue.gif
LadyG
Det var jätteskojjigt, jag var lite undrande i början men när jag begrep vad som pågick bara skrattade jag (och fick undrande blickar från maken) smile.gif
askar
CITAT (stina @ 06-01-2007, 11:09)
Kanske ska förklara för er andra här vad vi menar med "pigg å sugen".

Jag klantade till det lite igår. Hade egentligen bestämt mig för att inte följa med LadyG och hennes man och klättra idag, men så kunde jag inte hålla mej utan skickade ett sms. Till saken hör att vi inte använt mobilerna till varandra tidigare, så mitt nummer var inte bekant för LadyG.

Jag var ute och gick när jag sms'ade och var inte helt koncentrerad när jag skickade sms'et. Så här löd det ungefär: "Får jag va me imorgon, jag é pigg å sugen?" Inte vad jag var sugen på ohmy.gif och inte vem jag var... Till råga på allt råkade jag skicka det till LadyG's man.  :o  Insåg snabbt min fadäs och fick kasta mej på telefonen och ringa LadyG!  :P  

Ja det är bara att stå ut några veckor max, så återgår allt till det vanliga på gymmet!  :P  Fast så ska man ju egentligen inte tänka, utan hoppas att så många som möjligt fortsätter träna (och så tänker jag EGENTLIGEN).  :rolleyes:

Jag köpte ett kosttillskottspulver igår som komplement till mitt ibland lite sisådäriga matintag. Tog en dos nu på morgonen och det var fruktansvärt, vedervärdigt äckligt. Smaken var väl hyfsad (jordgubb) men lukten!!! Jag stod vid diskbänken och ulkade för i skulle det. Man kanske vänjer sej....  :o  Som tur är köpte jag bara ett kilo så det ska väl gå att få ner så att jag slipper kasta det.

Tjingeling!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ... jag skickar sällan några sms
Rossi
CITAT (stina @ 06-01-2007, 10:16)
Härligt Rossi! rolleyes.gif

Det kan väl inte vara helt vanligt att kunna spela golf i början av januari???

Här i Skåne kan vi spela hela året såvida det inte är snö eller frost. Det var mycket folk på golfbanan så vi fick stå och vänta en hel del. Jättehärligt var det och jag frös inte det minsta. Det var vindstilla, lite sol och 7-8 plusgrader.
Magdis
Jag har tränat med rockringen idag. smile.gif
Rossi

Härligt!

Hm, imorgon när jag ska till gymmet ska jag nog ta och skruva ner ljudet på MP3-spelaren och se om jag får några kommentarer! laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
stina
Magdis: Går det bra med rockringen. Har du fått in rätta "höftrullningen" tongue.gif

Rossi: Ja, man vet ju aldrig - det kanske sägs mycket som du missar! tongue.gif

Jag har varit iväg och klättrat för andra gången med LadyG och Fizzgigg. Det är bara så sjuuuuukt roligt! rolleyes.gif Akta er för man fastnar direkt! rolleyes.gif

Idag klarade jag ett sk överhäng! *bröstar stolt upp mej* rolleyes.gif

Hälsar en mallig Stina
Magdis
CITAT (stina @ 06-01-2007, 18:42)
Magdis: Går det bra med rockringen. Har du fått in rätta "höftrullningen" tongue.gif

Japp, maken säger att han är imponerad. biggrin.gif Det känns som att det bra träning för hela bålen. Nu ska jag lägga fram pilatesbollen också.

Vad kul med klättringen, det skulle jag gärna vilja prova nån gång.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:03)
CITAT (stina @ 06-01-2007, 18:42)
Magdis: Går det bra med rockringen. Har du fått in rätta "höftrullningen"  :P

Japp, maken säger att han är imponerad. biggrin.gif Det känns som att det bra träning för hela bålen. Nu ska jag lägga fram pilatesbollen också.

Vad kul med klättringen, det skulle jag gärna vilja prova nån gång.

Gör det! rolleyes.gif Det skulle säkert gå jättebra för dej!

Min ländrygg skulle avlida om jag skulle köra med rockring tyvärr. Det verkar kul - fast jag har provat och då ramlade den ner direkt. Har nog inte rätta höftgunget... tongue.gif
LadyG

För dem som inte vet vad ett överhäng är smile.gif

Det är betydligt svårare än det kanske ser ut, eftersom man har gravitationen emot sig och dessutom inte får speciellt mycket stöd av väggen. Du måste lita på att dina händer har grepp och orkar bära din vikt, medan du klänger dig över kanten. Det är lodrät vägg hela tiden, när det inte lutar över dig, så du kan inte vila.

Det kräver dessutom en hel del mod, eftersom du hänger och har väldigt lite kontakt med väggen jämfört med vanlig klättring. Och det är inte ens säkert att du har fötterna UNDER dig ens en gång smile.gif

Jag är jätteimponerad av Stinas insats, hon är verkligen duktig på att våga ta för sig på väggen och ger sig inte bara för att det råkar svida lite mjölksyra. Eller lite förresten, det svider djävulskt när man kommit en bit om man ger sig på de höga lederna smile.gif
stina
Tack LadyG! wub.gif

Ja jag vet inte om jag kännt sån mjölksyra tidigare. I alla fall inte under så pass lång tid som man har det när man klättrar. Får man sån mjölksyra när man tränar annat så lägger man bara av, men det ska mycket till innan du bara släpper taget 15 meter upp i luften - det bär lixom emot.... ohmy.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 06-01-2007, 20:22)
Jag är jätteimponerad av Stinas insats, hon är verkligen duktig på att våga ta för sig på väggen och ger sig inte bara för att det råkar svida lite mjölksyra. Eller lite förresten, det svider djävulskt när man kommit en bit om man ger sig på de höga lederna smile.gif

Jag kan inte annat än hålla med. Med tanke på sammanhanget kan man verkligen säga att Stina är en klippa på det där med att klättra. smile.gif
Överhäng är inte att leka med.
Fizzgigg
CITAT (stina @ 06-01-2007, 20:57)
Tack LadyG! wub.gif

Ja jag vet inte om jag kännt sån mjölksyra tidigare. I alla fall inte under så pass lång tid som man har det när man klättrar. Får man sån mjölksyra när man tränar annat så lägger man bara av, men det ska mycket till innan du bara släpper taget 15 meter upp i luften - det bär lixom emot.... ohmy.gif

I kampen mot mjölksyran håller man liksom sig själv som gisslan. "Ger du upp nu ramlar du ner, och det vill du väl ändå inte?" smile.gif
Ungefär som den där bankrånaren som stormade in på banken, riktade pistolen mot sitt eget huvud och sa ge mig pengarna annars skjuter jag. Och ingen ville ju trots allt ha en människas liv på sitt samvete och veta att man kunde ha förhindrat det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon