Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
Du är klok du Stina, dagsformen är betydligt viktigare i klättring än i de flesta andra sporter och gissa vem som vaknade med inställningen att "vad ska jag stiga upp för" idag? Hela dagen har egentligen varit ett enda stolpskott, fast inte tänkte jag på det när jag kastar mig över väggen... duh.gif

Ibland är man mer än lovligt blind smile.gif

Helt rätt, en sak i taget, teknikkurs först och ledkurs sen happy.gif
stina
Ja, där har du förklaringen! Du är jättestark egentligen! wub.gif

Det är ju som jag skrev en grym mental utmaning att klättra - fysiskt naturligtvis, men inte desto mindre mentalt. Minsta negativa tanke så går det åt fanders med alltidhopa. Själv kände jag mig ovanligt taggad idag trots axlen. Tror det beror på att det verkar som om jag lyckats bryta en längre period av dålig nattsömn. Har sovit som en klubbad säl 2 nätter i rad nu....

Jaaaa, en teknikkurs vore verkligen skoj! Nån gång senare i vår kanske???? yahoo.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 03-03-2007, 19:02) *
Jaaaa, en teknikkurs vore verkligen skoj! Nån gång senare i vår kanske???? yahoo.gif

Inte mig emot, jag skulle behöva gå en teknikkurs så småningom för att lära mig nya tips och trix och för att kunna satsa på ledklättrarkort så småningom.
stina
CITAT (Fizzgigg @ 03-03-2007, 21:07) *
Inte mig emot, jag skulle behöva gå en teknikkurs så småningom för att lära mig nya tips och trix och för att kunna satsa på ledklättrarkort så småningom.

Skulle vara jättekul! Jag skulle bara vilja bli helt bra i min axel först så att jag slipper hitta på egna "stolliga" metoder att ta mig uppåt... crazy.gif
LadyG
Jag skulle inte heller har något emot en teknikkurs, om inte annat för att jag behöver kompensera bristen på längd med något smile.gif
stina
Då har man nåt kul att se fram emot alltså.... thumbsup.gif Fast ni kanske vill nu på direkten - då är det klart att ni kan gå före mej! crying.gif
LadyG
CITAT (stina @ 03-03-2007, 19:18) *
Då har man nåt kul att se fram emot alltså.... thumbsup.gif Fast ni kanske vill nu på direkten - då är det klart att ni kan gå före mej! crying.gif

Jag är inne på att vänta, eftersom jag vill försöka själv först - hur frustrerande det än kan vara ibland. Fizzgigg får svara för sig själv, det vet jag att han kan wink.gif
stina
CITAT (LadyG @ 03-03-2007, 21:22) *
Jag är inne på att vänta, eftersom jag vill försöka själv först - hur frustrerande det än kan vara ibland. Fizzgigg får svara för sig själv, det vet jag att han kan wink.gif

Jag tror att man får mer ut av kursen om man som du säger "försökt själv" ett tag. Den är ju inte helt gratis kursen och ju mer frågor och funderingar man hinner samla på sig och ju duktigare man blir "av sig själv" desto mer tror jag man får ut av den... Det behövs tydligen bara 2 anmälda för att en kurs ska bli av så det är ju inget hinder att den som vill gå tidigare gör det och att den som vill vänta gör det....

rolleyes.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 03-03-2007, 19:22) *

Jag ska försöka. blink.gif Jag har inget emot att vänta ett par månader eller så. Det kan vara lagom framåt försommaren.
stina
CITAT (Fizzgigg @ 03-03-2007, 21:44) *
Jag ska försöka. blink.gif Jag har inget emot att vänta ett par månader eller så. Det kan vara lagom framåt försommaren.

Låter alldeles lagom för mej också! :-)
stina
Idag får jag betala för klättringen igår vill jag lova. Det känndes jättebra att klättra och jag gjorde vad jag kunde tyckte jag för att avlasta min onda axel, men jag kan jag inte lyfta armen. sad.gif Har vaknat 100 gånger inatt när jag råkat rulla över på "onda sidan". Imorse när jag vaknade undrade hur jag överhuvudtaget skulle kunna ta mej upp ur sängen, så fort jag rörde armen högg det som en kniv i armen och jag blev alldeles kallsvettig. Skinnet på överarmen kändes som om armen skulle ha varit en falukorv som kokats med skinnet på - det spände som om skinnet skulle spricka nästan. Hur som helst så låg jag och laddade ett tag och masade mig sedan upp. Nu känns det faktiskt något bättre när jag kommit igång och börjat röra mej, men först blev jag faktiskt riktigt rädd och trodde att något gått sönder på riktigt i armen.

Så nu blir det inte mycket gjort idag, hade tänkt städa men det är bara att glömma. Får väl gå ut och fingå lite i Sundbyberg för att ha något att göra...

*Ledsen* huh.gif
LadyG
sad.gif Ush så surt! sad.gif

Har musklen svullnat över natten så det är därför den är så öm nu?
stina
Ja, jag tror det. Det lömska var ju att jag inget kände när jag klättrade utan det kom inatt. Skit säger jag bara!!!! Det känns nästan otäckt att vara så handikappad - jag hade ett elände att tom borsta håret imorse. Det KAN ju vara så att jag legat ovanligt mycket på onda sidan inatt utan att märka det - det är tyvärr min sovsida som jag oftast rullar över på direkt när jag somnat (nu när jag inte ligger på den från början). Bara att hoppas att det är tillfälligt. "Falukorvskänslan" är bättre nu i alla fall när jag kommit upp.
LadyG
Stackare, jag förstår om du inte är så munter nu, hoppas sambon kan muntra upp dig på något vis. Jag är övertygad om att svullnaden kommer att lägga sig över dagen (en del iaf), om du inte anstränger armen så mycket. Problemet är väl nästa vecka isf, och nätterna. Jag hoppas verkligen att det löser sig, och att det går över fort för det är verkligen inte roligt att ha ont. Hjälper inte anti-inflammatoriskt?

Attans att det är så länge till nästa massage sad.gif
stina
Njaaa, vet inte om han är så uppmuntrande. Han tycker jag är en stolla med all min träning....

Funderar faktiskt på att ta mej till Solna och köpa en kur Voltaren till på apoteket. Massage är nästa måndag - då bara överkropp.

Jo, det känns redan mycket bättre - nu kan jag tom använda båda händerna när jag skriver - de du!!!!

Nåja, nog med gnäll.... Hur mår du idag - taggad inför din ju-jutsu????
LadyG
Voltaren kan nog vara en god hjälp, om inte annat för att få ner svullanden så du slipper ha så ont.

Nja taggad vet jag inte, jag har sovit för lite i natt, men det får gå ändå. Jag ska precis iväg nu smile.gif
stina
Ha så jättekul!!!!! thumbsup.gif
LadyG
CITAT (stina @ 04-03-2007, 10:26) *
Ha så jättekul!!!!! thumbsup.gif

Tack smile.gif

Det gick si så där, inte så bra som jag hade velat men bättre än jag trott. Fizzgigg imponerade på mig med ett par kast, både när han kastade mig och när han skickade iväg en annan kille som en vante. Jag tyckte också han mattbrottades framgångsrikt mot en kille 110-kilosklassen. Fizzgigg höll sig undan bra och lät inte den store killen dra nytta av sin högre vikt, det gjorde han riktigt snyggt (det är as-jobbigt att förflytta sig snabbt när man ligger). De stående fighterna kändes som att Fizzgigg hade mer koll än jag idag, jag var helt slut i huvudet sista tio minutrarna och orkade knappt någonting. Men jag är nöjd ändå, för det såg bra ut det han gjorde och då har jag något att vara glad åt ändå smile.gif

Sen att vi blev kvar extra länge och körde tekniker efteråt är en helt annan femma blushing.gif
stina
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 18:00) *
Tack smile.gif

Det gick si så där, inte så bra som jag hade velat men bättre än jag trott. Fizzgigg imponerade på mig med ett par kast, både när han kastade mig och när han skickade iväg en annan kille som en vante. Jag tyckte också han mattbrottades framgångsrikt mot en kille 110-kilosklassen. Fizzgigg höll sig undan bra och lät inte den store killen dra nytta av sin högre vikt, det gjorde han riktigt snyggt (det är as-jobbigt att förflytta sig snabbt när man ligger). De stående fighterna kändes som att Fizzgigg hade mer koll än jag idag, jag var helt slut i huvudet sista tio minutrarna och orkade knappt någonting. Men jag är nöjd ändå, för det såg bra ut det han gjorde och då har jag något att vara glad åt ändå smile.gif

Sen att vi blev kvar extra länge och körde tekniker efteråt är en helt annan femma blushing.gif

Bra jobbat bägge två - jättekul att läsa om er träning! Tur att ni är så snälla utanför mattan bägge två.... ohmy.gif smile.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 16:00) *
De stående fighterna kändes som att Fizzgigg hade mer koll än jag idag, jag var helt slut i huvudet sista tio minutrarna och orkade knappt någonting. Men jag är nöjd ändå, för det såg bra ut det han gjorde och då har jag något att vara glad åt ändå smile.gif

SKulle jag ha bättre koll på stående fighter?! Jag tycker jag använder konstans "Rocky-guard", dvs händerna i höjd med magen och parerar allting med huvudet. Ni som har sett Rocky-filmerna vet vad jag menar. smile.gif Min outtalade avsikt verkar vara att "titta, en fot, den ska jag träffa med huvudet". crazy.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 19:11) *
SKulle jag ha bättre koll på stående fighter?! Jag tycker jag använder konstans "Rocky-guard", dvs händerna i höjd med magen och parerar allting med huvudet. Ni som har sett Rocky-filmerna vet vad jag menar. smile.gif Min outtalade avsikt verkar vara att "titta, en fot, den ska jag träffa med huvudet". crazy.gif

Struntprat, dina nävarvar ju i vägen hela tiden när jag försökte slå dig på käften smile.gif

Och du får dyka bra duktigt för att skalla sparkar i knähöjd säger jag bara giggle.gif
stina
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 21:11) *

confused.gif Kastar du dej ner och slår motståndaren på fötterna med huvudet????

Nåja, jag ska väl inget säga i så fall som använder händerna till att lyfta benen upp på klätterväggen.... giggle.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 19:13) *
Struntprat, dina nävarvar ju i vägen hela tiden när jag försökte slå dig på käften smile.gif

Och du får dyka bra duktigt för att skalla sparkar i knähöjd säger jag bara giggle.gif

Att nävarna var ivägen berodde mest på att handskarna är som att ha en medelstor schnauser i varje hand och vifta frenetiskt: det går knappt att komma förbi. smile.gif
Jag är skicklig med huvudet, och det säger jag i egenskap av att ha ha gett mig själv ett blått öga en gång i tiden genom att knäa mig själv i huvudet.

CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:14) *
confused.gif Kastar du dej ner och slår motståndaren på fötterna med huvudet????

Nåja, jag ska väl inget säga i så fall som använder händerna till att lyfta benen upp på klätterväggen.... giggle.gif

Det är faktiskt vanligare att fötterna kommer i huvudhöjd än att huvudet är i fothöjd även om det förekommer det också. wacko.gif
stina
Handskar? Jag trodde inte man använde det i ju-jutsu.... confused.gif
LadyG
CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:14) *

laugh.gif Exakt vad jag tänkte också laugh.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:19) *
Handskar? Jag trodde inte man använde det i ju-jutsu.... confused.gif

Vanligtvis inte, men de här är stora och tunga och fluffiga för att kan ska kunna boxa varandra i huvudet utan att sabba mer än frisyren och självförtroendet.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 19:18) *
Att nävarna var ivägen berodde mest på att handskarna är som att ha en medelstor schnauser i varje hand och vifta frenetiskt: det går knappt att komma förbi. smile.gif
Jag är skicklig med huvudet, och det säger jag i egenskap av att ha ha gett mig själv ett blått öga en gång i tiden genom att knäa mig själv i huvudet.
Det är faktiskt vanligare att fötterna kommer i huvudhöjd än att huvudet är i fothöjd även om det förekommer det också. wacko.gif

Jag hade ju schausrar också och viftade som en entusiastisk väderkvarn, ändå träffade jag dig bara en gång. Då blev jag iofs ganska förskräckt smile.gif

Knäa sig själv i ögat? blink.gif

Jag sparkar lågt på dig, du har så sabla hårda ben!!

CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 19:20) *
Vanligtvis inte, men de här är stora och tunga och fluffiga för att kan ska kunna boxa varandra i huvudet utan att sabba er än frisyren och självförtroendet.

Men vad var det som skramlade när jag träffade?
stina
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 21:20) *
laugh.gif Exakt vad jag tänkte också laugh.gif

Skäms människa - är det till att skratta!!!! wink.gif biggrin.gif

CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 21:20) *
Vanligtvis inte, men de här är stora och tunga och fluffiga för att kan ska kunna boxa varandra i huvudet utan att sabba mer än frisyren och självförtroendet.

Jaha, inte boxhandskar alltså!
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 19:22) *
Men vad var det som skramlade när jag träffade?

Om du menar det som lät som när man tar en rå kotlett och daskar den mot en bordsskiva så var det nog bara läppen som träffade tänderna med stor entusiasm.

CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:23) *

Inte riktigt, de är större, fluffigare och tyngre för att även träna axlarna.
stina
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 21:25) *
Om du menar det som lät som när man tar en rå kotlett och daskar den mot en bordsskiva så var det nog bara läppen som träffade tänderna med stor entusiasm.
Inte riktigt, de är större, fluffigare och tyngre för att även träna axlarna.

Aha, som att ha monterat på vikter på händerna alltså, fast i form av stora gose-djur?

Jösses vad jag stinker linement nu - ögonen tåras och Lasse skrynklar ihop näsan... whistling.gif
LadyG
CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:23) *
Skäms människa - är det till att skratta!!!! wink.gif biggrin.gif

Absolut, det var bland det mest innovativa och underhållande jag sett på en vägg på länge smile.gif

De väger 18 ounces (om det är det OZ betyder) så det blir ju lite att släpa på. Man har armar som en orangutang efteråt.

CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 19:25) *

Vad det än var så fick det mig att bli fasligt orolig för dig, det lät läskigt. det ljudet kommer jag ha mardrömmar om.
stina
CITAT (LadyG @ 04-03-2007, 21:28) *
Absolut, det var bland det mest innovativa och underhållande jag sett på en vägg på länge smile.gif

De väger 18 ounces (om det är det OZ betyder) så det blir ju lite att släpa på. Man har armar som en orangutang efteråt.

*fnissar åt mej själv* Det måste ha varit rätt mycket jag gjorde på väggen i lördags som var okonventionellt (tänker på min klätterstil överhuvudtaget då)

Jag vet inte hur mycket en OZ är.... huh.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 04-03-2007, 19:30) *
*fnissar åt mej själv* Det måste ha varit rätt mycket jag gjorde på väggen i lördags som var okonventionellt (tänker på min klätterstil överhuvudtaget då)

Jag vet inte hur mycket en OZ är.... huh.gif

18 oz är i runda slängar 0,5 kilo.
stina
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 21:32) *

Tack!
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 04-03-2007, 19:32) *

SÅ mycket?! Det är ju tungt att släpa på ju!

Inte undra på att man blir trött av att vifta med de där handskarna!
Farbror Blå

Jaså, det finns fler med min skicklighet ser jag? också lyckats faktiskt, men jag slog ut en tand istället wink.gif
Fizzgigg
CITAT (Farbror Blå @ 05-03-2007, 09:11) *

Jaså, det finns fler med min skicklighet ser jag? också lyckats faktiskt, men jag slog ut en tand istället wink.gif

Min ursäkt är att jag skulle göra en framålvolt och landade på huvudet så att knäet slog i ögat. Vad är din ursäkt? bravo.gif
Farbror Blå
CITAT (Fizzgigg @ 05-03-2007, 10:18) *
Min ursäkt är att jag skulle göra en framålvolt och landade på huvudet så att knäet slog i ögat. Vad är din ursäkt? bravo.gif

faktiskt densamma=)
snacka om sammanträffande=)
LadyG
Så, nu har jag avverkat 23,2 kilometer. Det tog en timme på motstånd 7 av 10 och var helt underbart!!!

Den där motionscykeln är mycket trevlig wub.gif
Biggan_
Jag skall också ta mej en cykeltur nu, men jag håller mej till milen! sweatingbullets.gif smile.gif
LadyG
CITAT (Biggan_ @ 05-03-2007, 13:28) *
Jag skall också ta mej en cykeltur nu, men jag håller mej till milen! sweatingbullets.gif smile.gif

Ha det så skoj!! thumbsup.gif
Leia
Morr, morr, mutter , mutter.... mad.gif
Kommer till gymmet i morse och mitt passerkort funkar inte.... Vårat gym är inte bemannat, utan man har ett kort och en kod som man slår in. Och jag som inte hade tränat på en vecka för att jag har varit förkyld, och var nu såååå sugen på att komma igång igen..... sad.gif
Då slog köpjävulen till istället och jag tänkte att jag åker och köper lite nya kläder istället då.... Och hittar inget jag vill ha!!!!! Jag tror jag blir galen, nu är varken köpbehovet eller träningsbehovet tillfredställt... Så jag köpte mig en kingsize Twix som jag tryckte i mig istället. wacko.gif
stina
Hej på er!

Jag har suttit fast i möte nonstop hela dagen idag och likadant imorgon. Bra för axeln (som känns jättebra) men mindre bra för psyket. Baaaaah vad räligt att sitta stilla hela dagen! Men på onsdag, då jädrar i min låda är det slut på vilan! tummenupp.gif
anna_rispan
CITAT (stina @ 05-03-2007, 21:12) *
Hej på er!

Jag har suttit fast i möte nonstop hela dagen idag och likadant imorgon. Bra för axeln (som känns jättebra) men mindre bra för psyket. Baaaaah vad räligt att sitta stilla hela dagen! Men på onsdag, då jädrar i min låda är det slut på vilan! tummenupp.gif

Kan du inte komma på någon mental träning?? Hmm, typ försöka lyfta en penna med hjärnans kraft? Eller lära dig att andas med en näsborre taget? Dra ner pulsen med vilje? Nej jag har inga vettiga förslag.
wink.gif
LadyG
CITAT (Leia @ 05-03-2007, 15:24) *
Morr, morr, mutter , mutter.... mad.gif
Kommer till gymmet i morse och mitt passerkort funkar inte.... Vårat gym är inte bemannat, utan man har ett kort och en kod som man slår in. Och jag som inte hade tränat på en vecka för att jag har varit förkyld, och var nu såååå sugen på att komma igång igen..... sad.gif
Då slog köpjävulen till istället och jag tänkte att jag åker och köper lite nya kläder istället då.... Och hittar inget jag vill ha!!!!! Jag tror jag blir galen, nu är varken köpbehovet eller träningsbehovet tillfredställt... Så jag köpte mig en kingsize Twix som jag tryckte i mig istället. wacko.gif

Ops, det är bara att ta nya tag och kämpa på. Låte inte ett bakslag stoppa dig!

CITAT (stina @ 05-03-2007, 21:12) *
Hej på er!

Stackare, du kanske kan ta en rejäl promenad för att få ur dig lite energi iaf? Inte för att det gör så mycket men en del kan det kanske avlasta?
Leia
yahoo.gif Idag kom jag in på gymmet igen. Det hade blivit en miss när vi förnyade våra kort. Vi har två passerkort kopplade till samma konto, så de hade missat att uppdatera båda.
Så nu har jag tränat så hårt så jag har darr i kroppen, skönt! smile.gif Nu väntar en 1-1 1/2 timmes hundpromenad wub.gif smile.gif

Sedan har jag en diskussion med sambon. Han tycker inte att jag ska träna bröst. Av den anledning att han tycker sig se att tjejer som tränar styrketräning inte får några "riktiga" tuttar kvar.

Jag hävdar att eftersom man inte kan punkförbränna, så minskar inte tuttarna för att man tränar bröstmuskeln under. (snarare borde väll synintrycket bli att de blir större? unsure.gif ) Och varför dessa tjejer inte har så mycket tuttar kvar torde väll vara att de har lite fett över hela kroppen för att de tränar mycket och därmed förbränner mycket.

Visst är det jag som har rätt? smile.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 09:36) *
Kan du inte komma på någon mental träning?? Hmm, typ försöka lyfta en penna med hjärnans kraft? Eller lära dig att andas med en näsborre taget? Dra ner pulsen med vilje? Nej jag har inga vettiga förslag.
wink.gif

Inte så dum idé ändå, det finns gott om saker man kan träna på mentalt om man vill det. Olika andningstekniker naturligtvis, men också avslappningstekniker och kombinationer av dessa för att uppnå olika resultat.
anna_rispan
Leia: ja du har rätt. du behöevr nog inte oroa dig. muskelbyggar tjejer är på en helt annan nivå med allt. elelr hur? ni andra?? vad säger ni?
LadyG
CITAT (Leia @ 06-03-2007, 10:23) *
yahoo.gif Idag kom jag in på gymmet igen. Det hade blivit en miss när vi förnyade våra kort. Vi har två passerkort kopplade till samma konto, så de hade missat att uppdatera båda.
Så nu har jag tränat så hårt så jag har darr i kroppen, skönt! smile.gif Nu väntar en 1-1 1/2 timmes hundpromenad wub.gif smile.gif

Sedan har jag en diskussion med sambon. Han tycker inte att jag ska träna bröst. Av den anledning att han tycker sig se att tjejer som tränar styrketräning inte får några "riktiga" tuttar kvar.

Jag hävdar att eftersom man inte kan punkförbränna, så minskar inte tuttarna för att man tränar bröstmuskeln under. (snarare borde väll synintrycket bli att de blir större? unsure.gif ) Och varför dessa tjejer inte har så mycket tuttar kvar torde väll vara att de har lite fett över hela kroppen för att de tränar mycket och därmed förbränner mycket.

Visst är det jag som har rätt? smile.gif

Brösten är fett och mjölkkörtlar, mjölkkörtlarna är lika stora hos alla tjejer (det är hur mycket fettvävnad man har som avgör hur stora de är). BB, Athletic Fitness och styrkelyftande tjejer har ofta väldigt låg fettprocent på kroppen, och som bekant kan man inte välja vart fettet förbränns, sså ska fettet på mage/lår bort så kanske man måste stå ut med att det försvinner fett från brösten också.

Så visst har du rätt. Helt och hållet, och visst ska du träna bröst - tjejer behöver ofta träna extra på överkroppsstyrka eftersom vi är lite sämre på det än killar.

Bra att det fixade sig med gymmet förresten smile.gif

CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 10:24) *
Leia: ja du har rätt. du behöevr nog inte oroa dig. muskelbyggar tjejer är på en helt annan nivå med allt. elelr hur? ni andra?? vad säger ni?

De ligger ofta på en nivå som vi bara kan drömma om smile.gif
Leia
yahoo.gif Hihi, vad nöjd jag blir när jag har rätt! yahoo.gif biggrin.gif laugh.gif

Nu vänta Dino, på sin "träning"! wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon