|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Rapchic
17-03-2007, 20:14
får jag fråga vad det där funbeat är för nått?
Här kan du titta. Det är en sajt inriktad på träning där man kan snacka med varandra och även registrera sin träning.
Kör med Vista, så jag har inte så mycket val
Men vad händer när du skriver in en epostadress och klickar på nästa - ingenting eller???
Rapchic
17-03-2007, 20:21
CITAT (stina @ 17-03-2007, 20:17)  Här kan du titta. Det är en sajt inriktad på träning där man kan snacka med varandra och även registrera sin träning. är det bra för moteveringen? jag har ibland svårt att bli motiverad till att fara och träna
Jag vet inte om det har så stor inverkan - man måste ju vilja för att orka hålla igång.... Annars hjälper nog inga träningssajter i världen - tror jag i alla fall...
CITAT (stina @ 17-03-2007, 20:20)  Men vad händer när du skriver in en epostadress och klickar på nästa - ingenting eller??? Hamnar på en blank sida
LadyG, kan inte du gå in på Funbeat och se om mina tränade timmar har farit åt helsefyr i din vy också. Hos mej har mina timmar blivit fyrdubblade.....
Rapchic
17-03-2007, 20:28
CITAT (stina @ 17-03-2007, 20:26)  Jag vet inte om det har så stor inverkan - man måste ju vilja för att orka hålla igång.... Annars hjälper nog inga träningssajter i världen - tror jag i alla fall... jag vill men är endå duktig på att hitta på ursäkter (tror jag är lite av en vad heter det som tror man är sjuk hela tiden eller att jag överdriver)
CITAT (stina @ 17-03-2007, 20:27)  LadyG, kan inte du gå in på Funbeat och se om mina tränade timmar har farit åt helsefyr i din vy också. Hos mej har mina timmar blivit fyrdubblade..... Här ser det normalt ut, eller åtminstone ser det ut som det brukar - du tränar jämt  *kastar sten i glashus* Kan det vara en stollig cookie?
Jäkligt irriterande i alla fall. Fast det är bara på "min startsida" som det ser ut så, går jag in i kalendern så ser det normalt ut. Tur i alla fall att ingen annan ser mina över 6000 tränade timmar.... Då hade jag väl blivit insydd någonstans! :-o
Det fungerar bra att lägga till och ta bort folk på topplistan i Opera förresten, däremot vägrar IE7 att fungera på den punkten!!
Vad bra att du hittade en lösning! Jag har ställt en fråga om mitt problem också får vi se om någon har nån idé. Jag testade och la till ett fejkat pass för idag och jajamensan, det dök upp fyra gånger i listan!
Shit, då är det något i databasen tror jag, eller i asp-koden som hämtar datat kanske. Men det har inte drabbat mig iaf, så det kan inte vara över hela funbeat.
Nåja, nu ska jag ta hand om mina ömmande ben och hoppas att jag inte saboterat träningen för nästa vecka också!
Ha det så skönt i badet LadyG! Jag får väl strunta i dom siffrorna och kolla i kalendern istället....
Biggan_
17-03-2007, 22:43
"fylleriformulär" [/quote] Jesses vad jag skrattade när jag läste detta! Har precis kommit hem från jobbet och är lite trött i huvudet och skulle skumma igenom inläggen snabbt, ja så tokigt det kan bli! Tack för dagens goda skratt Stina! Lovar att magmusklerna fick sej en omgång!
Idag är det examen, jag kommer in och rapporetrar hur det gick i eftermiddag/kväll. Dagen började "bra", höll på att försova mig (fick tag på älsklingens arm att ligga på, och var farligt nära att somna om). Så nu ska jag åka om tio minuter och är lagom yrvaken...
Farbror Blå
18-03-2007, 08:48
håller tummarna då
CITAT (Biggan_ @ 18-03-2007, 00:43)  "fylleriformulär" Jesses vad jag skrattade när jag läste detta! Har precis kommit hem från jobbet och är lite trött i huvudet och skulle skumma igenom inläggen snabbt, ja så tokigt det kan bli! Tack för dagens goda skratt Stina! Lovar att magmusklerna fick sej en omgång!  Himlans vad vi är effektiva här i träningstråden! Igår körde Magdis kombinerat hushållsarbete och Step OCH Pump. Och nu har du kört magträning framför datorn. Här förspills ingen tid vill jag lova!
anna_rispan
18-03-2007, 09:53
o jag har inte tränat på typ en månad.....  det märks faktiskt. jag får trötthetssymtom i ryggen och det är segt att gå i massa trappor. fast det sneare kan ju hänga ihop med den envisa förkylningen som fyllt huvudet med snor. men idag ska vi till badhuset iallafall! jag hoppas att jag orkar simma en del trots att jag ännu är lite snorig. o så hoppas jag att jag kan hoppa på träningståget igen.
CITAT (LadyG @ 18-03-2007, 10:08)  Idag är det examen, jag kommer in och rapporetrar hur det gick i eftermiddag/kväll. Dagen började "bra", höll på att försova mig (fick tag på älsklingens arm att ligga på, och var farligt nära att somna om). Så nu ska jag åka om tio minuter och är lagom yrvaken...  Håller tummarna LadyG! Själv måste jag ta mej till ett apotek idag - tror jag fått en vaxpropp i örat! Vaknade på vänstersidan imorse och det örat är helt igentäppt - hör nästan ingenting på den sidan. Väldigt praktiskt när älsklingen vill något jag inte vill - kan skylla på att jag inte hör!  Fast det är så obehagligt så det är nog inte värt det...
Biggan_
18-03-2007, 10:48
CITAT (stina @ 18-03-2007, 09:50)  Himlans vad vi är effektiva här i träningstråden! Igår körde Magdis kombinerat hushållsarbete och Step OCH Pump. Och nu har du kört magträning framför datorn. Här förspills ingen tid vill jag lova!  Jo det gäller att ta vara på alla tillfällen, det är ju bonusmotion! Vaxpropp i örat låter inget vidare skönt  , det har jag aldrig haft men jag vet ju hur det känns när det slår lock för öronen. Hoppas det "löser" sig! Nu skall jag så småningom gå och hänga mej i trappan  Jag har gummiband som hänger i räcket på ovanvåningen, så jag kan stå nedanför trappen och göra armövningar. Ha en bra Söndag alla!
anna_rispan
18-03-2007, 13:19
Biggan: det låter väldigt praktiskt att ha sådana små träningsgrejer hemma. Simningen gick rätt så bra. Vi skulle simma 30 minuter men på halvtid ungefär så började knät klaga, så jag tog en paus en stund. Jag antar att jag får börja göra benböj hemma för att stärka knämusklerna??
Det var falskt alarm - ingen vaxpropp för det gick över av sig själv. Men det känns precis som om det slår lock för örat när man har det och jag trodde faktiskt att det var en sådan rackare! Men Biggan, ska du hänga dej i trappan!!! Ja, vi har alla våra sätt att motionera.... Jag har också införskaffat ett gummiband, himla käck hemträning kan man göra med det. Mycket olika träning! Trist med knät Anna, vet hur det känns när "kroppen är dum" Själv har jag ägnat mig åt husmorsgymnastik: Dammsugning och golvtorkning. Återstår dammning och badrumsskurning innan söndagskvällens hemmaspa tar vid.... Extramysigt att spaa när hemmet luktar Ajax!
jogging 9 km.. tungt idag, alldeles för mkt kläder och för lite mat innan så energin tog slut.
Var precis inne på Funbeat och nu var mina träningstimmar fixade! Det är tydligen någon bugg som kan uppträda ibland - jag pmade moderatorn i förmiddags och nu hade han fixat det och svarat. Service kallar jag det!
imorgon har jag möjlighet att gå på Body Step om jag vill. Jag har aldrig varit på det....vad tror ni erfarna om det? Är det nåt som är lämpligt att börja med efter genomgången graviditet? Det är ju 18 veckor sen förlossningen nu så jag borde ju va återhämtad iaf. Eller så tar jag bara lite lätt styrketräning.
CITAT (t955i @ 18-03-2007, 16:58)  jogging 9 km.. tungt idag, alldeles för mkt kläder och för lite mat innan så energin tog slut.  Asch, det är trist när man "missar" så. Händer då och då.... Någon gång har jag ställt mej på löpbandet och undrat varför det går så himla tungt och så har jag kommit på att jag helt glömt bort att äta!  Jag tränar på luncherna och om det händer något tokstressigt på förmiddagen är det lätt hänt.... Allra helst när man som jag har en "matklocka" som ringer lite diskret. Jag måste aktivt planera in mitt ätande, annars glömmer jag och det går väl an om man inte ska träna, ska jag träna går jag i väggen direkt... CITAT (Magdis @ 18-03-2007, 17:02)  imorgon har jag möjlighet att gå på Body Step om jag vill. Jag har aldrig varit på det....vad tror ni erfarna om det? Är det nåt som är lämpligt att börja med efter genomgången graviditet? Det är ju 18 veckor sen förlossningen nu så jag borde ju va återhämtad iaf. Eller så tar jag bara lite lätt styrketräning.  Jag skulle hoppa på det direkt om det var jag! Det är kul som attan och du behöver ju inte hoppa (om det är det du tänker på)... Kul att starta med något skojsigt. Dom har i alla fall den typen av pass som "mamma-barn-pass" på mitt gym och på dom passen är det riktigt nyfödda småttingar som ligger bredvid på golvet...
Rapchic
18-03-2007, 18:40
CITAT (LadyG @ 18-03-2007, 20:30)  Jättegrattis!!!
CITAT (Rapchic @ 18-03-2007, 18:40)  CITAT (stina @ 18-03-2007, 20:12)  Jättegrattis!!!  Tack tjejer! *stolt* Fast nån träning har det inte blivit på fyra dagar. Ett rekord för i år, på sitt sätt...
Men imorgon börjar en ny träningsvecka!  Och tänk vad du ska orka efter den vilan!!!! Själv är jag jättespringig i benen! Imorgon blir det step-up, ska studsa så jag far upp i taket å brädan brakar ihop minsann!
Jo, det har du rätt i iofs  Hoppas brädan håller nu när du är så energisk!!!
Och din cykel lever väl farligt imorgon kan jag tänka mej.....
Ja, oja jag har ju trampat sönder motionscyklar förr så
Biggan_
18-03-2007, 22:56
Grattis LadyG
God morgon alla träningskompisar! Ny vecka - nya insatser! Idag står det Step-up på schemat - skojigt värre!!!!
Tack snälla  Håller med Stina, ny vecka nya insatser! Idag är det cykel och styrketräning som gäller för min del. Det ska bli kul
Tur att man ska träna inne idag för nu snöar det vågrätt över Stockholm eller närmare bestämt Slussen där jag sitter just nu.... :-(
Ja tack och lov att jag också motionerar inomhus för nu är det busväder ute!
Man kan tro att det är april!
Rapchic
19-03-2007, 11:37
måste man ha sitt namn synligt på det där funbeat?
Jo, men alltså om du har en träningsjournal och fyller i det du tränar syns det ju att du finns och du lär ju finnas med på både en och annan lista. Vill du vara helt anonym kanske du bör skriva träningsjournal i en vanlig bok, typ dagbok eller anteckningsblock, som bara du har tillgång till. Man är aldrig anonym på Internet, hur mycket man än inbillar sig det. Nu har jag iaf avverkar 15,3 kilometer på 30 minuter, nytt personbästa och det är jag nöjd med. Kvällens träning återstår dock *myser hoppfullt*
CITAT (Rapchic @ 19-03-2007, 11:37)  måste man ha sitt namn synligt på det där funbeat? Nää du måste ju inte skriva in ditt namn, du kan ju ha ett anonymt alias precis som på de flesta andra ställen.
CITAT (t955i @ 19-03-2007, 12:10)  Nää du måste ju inte skriva in ditt namn, du kan ju ha ett anonymt alias precis som på de flesta andra ställen. Hoppla, gjorde ingen åtskillnad mellan namn och smeknamn
Rapchic
19-03-2007, 12:16
CITAT (t955i @ 19-03-2007, 12:10)  Nää du måste ju inte skriva in ditt namn, du kan ju ha ett anonymt alias precis som på de flesta andra ställen. så jag kan bara komma på typ vad som helst?
Japp. Finns ju folk som bara kallar sig "Träningsfreak" "Towa" "Lingling Ling",, hmm det kan man ju iofs kanske heta, vad vet jag. Men som LadyG skriver, man är ju aldrig riktigt helt anonym på nätet vad du än kallar dig..
Men Rapchic - här har du ju tom en porträttbild på dig själv.... LadyG - bra jobbat (som alltid....) Jag har precis kommit tillbaka från dagens Step-up-pass. Gav mej tusan på att jag skulle köra slut på mej själv och jag lyckades!  Fick tom andnöd på slutet och det var precis vad jag ville åstadkomma så jag mår toppen! Step-up kan verkligen vara för j-a jobbigt om man vill och törs ge järnet från början till slut. Hoppar istället för att gå upp på brädan, vevar på med armar och ben allt vad tygeln håller - då blir det ingen barnlek precis...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|