|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
14-11-2006, 16:30
Bra jobbat idag Stina!!! *applåd*
CITAT (anna_rispan @ 14-11-2006, 17:30) Bra jobbat idag Stina!!! *applåd* Tackar och bockar!
Farbror Blå
14-11-2006, 16:35
CITAT (stina @ 14-11-2006, 13:30) Kanske att han kan bli anställd - vi ska slås ihop med ett annat företag och då lutar det åt att vi ska ha en egen tekniker!  (Alla tjejer på jobbet röstar på honom!  ) Nu har du allt sett till att få det bra, Stina;)
CITAT (Farbror Blå @ 14-11-2006, 17:35) CITAT (stina @ 14-11-2006, 13:30) Kanske att han kan bli anställd - vi ska slås ihop med ett annat företag och då lutar det åt att vi ska ha en egen tekniker! :rolleyes: (Alla tjejer på jobbet röstar på honom! :P ) Nu har du allt sett till att få det bra, Stina;)  Man får va om sig och kring sig...
anna_rispan
14-11-2006, 17:17
usch. jag är lika trött i dag. kan jag vara lat hela veckan o så träna på fredag! jag sabbar väl inte min vana då va??? jag måste hem o läsa ikväll. åh, vad jag är missnöjd med mig själv......
CITAT (anna_rispan @ 14-11-2006, 18:17) usch. jag är lika trött i dag. kan jag vara lat hela veckan o så träna på fredag! jag sabbar väl inte min vana då va??? jag måste hem o läsa ikväll. åh, vad jag är missnöjd med mig själv......  klart att du inte sabbar. vila du om du känner att kroppen behöver. (just rätta att säga det)
krellus
15-11-2006, 07:56
CITAT (stina @ 14-11-2006, 17:39) CITAT (anna_rispan @ 14-11-2006, 18:17) usch. jag är lika trött i dag.
kan jag vara lat hela veckan o så träna på fredag! jag sabbar väl inte min vana då va??? jag måste hem o läsa ikväll. åh, vad jag är missnöjd med mig själv...... :( klart att du inte sabbar. vila du om du känner att kroppen behöver. (just rätta att säga det)  Jo, det där lät ju... hm... Du som tränar när du är skadad Idag blir det lunchpass. Kungsholmen runt, 10 km. Ser ut att bli bra väder oxå. Är det förresten någon som har en bra "klocka" att rekommendera och nu snackar vi såklart för träning.
Inget förslag på bra klocka tyvärr - använder aldrig klocka (inte ens vanlig).
Idag ska jag köra 45 min styrketräning och 30 min core. I normala fall brukar jag springa 5 km + coren på onsdagar, men efter min omstuvning blir det alltså styrketräning istället för löpning. Ska fokusera på överkroppen eftersom benen får 1 tim konditionsträning (step-up) och 1 tim statisk träning (poweryoga) imorgon.
/Stina
Farbror Blå
15-11-2006, 09:37
Uj vad du tränar jämt, måste vara odlas mest vältränade
krellus
15-11-2006, 12:51
CITAT (Farbror Blå @ 15-11-2006, 09:37) Uj vad du tränar jämt, måste vara odlas mest vältränade Tror jag med... Hur som helst så gick "Kungsholmen runt" bra. Snacka om fin-fint väder!!! Underbart!
CITAT (krellus @ 15-11-2006, 13:51) CITAT (Farbror Blå @ 15-11-2006, 09:37) Uj vad du tränar jämt, måste vara odlas mest vältränade Tror jag med... Hur som helst så gick "Kungsholmen runt" bra. Snacka om fin-fint väder!!! Underbart!  Härligt att det gick bra Krellus! Go grabben!! Nja, det vet i håken, men om det är så vet i sjutton om det är positivt eller negativt... En bieffekt av träningsnarkomani i så fall. Styrketräningen gick bra idag. Körde igenom överkroppen riktigt ordentligt. Sen var det 30 min coreträning - en himla skön träning faktiskt! Den konditionsträning som är kvar efter min omstuvning är: 1 mil löpning och 1 timme step-up i veckan. Resten är olika former av styrketräning. Undrar om konditionsdelen räcker för att 1) Hålla fettvikten 2) Bibehålla min kondis Vad tror ni??? Får väl prova och se vad som händer annars... Fast nästa termin blir det joxigt igen. Då tillkommer ett boxpass som kommer att ligga på torsdagar. Step-upen flyttas till måndagar och så vill jag ju springa åtminstone en gång också!  Hur blir det då då.....
krellus
15-11-2006, 15:39
CITAT (stina @ 15-11-2006, 13:22) Fast nästa termin blir det joxigt igen. Då tillkommer ett boxpass som kommer att ligga på torsdagar. Step-upen flyttas till måndagar och så vill jag ju springa åtminstone en gång också!  Hur blir det då då.....  Alla dessa svåra beslut!
anna_rispan
15-11-2006, 19:21
Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.
Nej jag vet inte....
krellus
16-11-2006, 08:12
CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21) Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.
Nej jag vet inte.... Och vilodagen då? Finns den? Den är ju oerhört viktig trots allt. I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare.
CITAT (krellus @ 16-11-2006, 09:12) CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21) Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.
Nej jag vet inte.... Och vilodagen då? Finns den? Den är ju oerhört viktig trots allt. I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare. Å hur är det med dina vilodagar Krellus? Idag blir det veckans "maratonpass". 1 tim step-up och 1 tim poweryoga. Å jag som fick träningsvärk efter styrketräningen igår.  Jag tränade bara överkropp - lät bli magen eftersom jag skulle köra core och lät bli benen pga dagens pass - så det blev ganska intensivt. Känner i "ryggfiléerna" och i biceps. Som tur är är det inte så mycket träning för dom idag - skulle vara biceps då i poweryogan. Men det löser sig. Det trista med roteringsmodellen är att det inte blir någon kontinuitet på passen. Man är ju som ett litet gäng som kör ihop med den gemenskap det ger.... Men jag får se hur jag löser vårterminen. Boxningen kanske inte är någe kul alls när jag får prova.
Lena i Torslanda
16-11-2006, 09:05
Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet?
Hannele
16-11-2006, 09:16
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 09:05) MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet? Det där kan du ju fråga instruktören. Men den där maskinen, där man står och "gungar" benet fram o tillbaka, med olika belastning, känns ju inte i knäna?
jagochjag
16-11-2006, 11:23
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 09:05) Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet? alla benövningar som jag kan komma på belastar knäet på något sätt, gå och kolla upp det med en läkare så du inte förstör knäet mer
krellus
16-11-2006, 11:47
CITAT (stina @ 16-11-2006, 08:42) Å hur är det med dina vilodagar Krellus?  Jag är i en mellan period just nu så jag springer "bara" 3-4 dagar i veckan. Normalt, måndag, onsdag, lördag och/eller söndag så jag har några vilodagar. Men, visst... när jag börjar köra lite spinning och styrketränar i vinter så blir det kanske lite körigt.
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 09:05) Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet? Jag skulle nog ta upp det där med instruktören, om inte annat för att få bekräftat vilka övningar du bör låta bli och inte. Har du benskydd, linda eller annat stöd för knäet när du tränar?
Lena i Torslanda
16-11-2006, 13:13
Jo det får väl bli ett snack med med någon av intruktörerna. Jag är inte så ofta i gymmet längre, tycker det är roligare med gruppassen så därför blir det bara att jag slinker in då och då. Jag har inte något stöd för knäet - borde kanske plocka fram mitt gamla och se om det hjälper. Har gjort ett titthål för några år sedan och det är troligtvis små flisor som rör på sig då och då och fastnar på fel ställen.
Farbror Blå
16-11-2006, 14:22
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 09:05) Hjälp mig med någon bra benövning! Mitt knä har blivit kasst igen och tål inte belastning vilket innebär att bodypumpen får vara ett tag. Knäböj med skivstång - ajjjjjj! Som tur är funkar step-passen. MEN - finns det någon bra benövning, för rumpa och lår, som inte belastar knäet och som göras i gymmet? Vattengympa? roligare än på gymmet med kanske=)
Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support. Dessutom kan det vara skönt med den extra tryggheten, tyckte iaf jag i början efter att mitt knä hoppade ur led. Det tog ganska lång tid innan jag vågade träna utan benskyddet. Jag fick rådet att jag skulle sitta ner så att benet hängde fritt och sedan pendla med benet i en kontrollerad rörelse (fast då var mitt knä jätteskadat). När jag kunde göra det utan smärta fick jag göra samma övning med viktmanchett, tills ortopeden ansåg att jag kunde röra knäet som vanligt. Det var inte alls kul eftersom alla övningarna skulle göras hos sjukgymnasten.  Idag är jag jättenoga med benböjen eftersom jag vet att jag har ett instabilt knä, och det enda som håller ihop eländet är benmusklerna. Skulle jag börja slarva kan jag få besvär från knäet igen och det vill jag inte.
CITAT (krellus @ 16-11-2006, 12:47) CITAT (stina @ 16-11-2006, 08:42) Å hur är det med dina vilodagar Krellus?  Jag är i en mellan period just nu så jag springer "bara" 3-4 dagar i veckan. Normalt, måndag, onsdag, lördag och/eller söndag så jag har några vilodagar. Men, visst... när jag börjar köra lite spinning och styrketränar i vinter så blir det kanske lite körigt.  Inte ensam narkoman i den här tråden kanske? Träningen idag gick bra. Step-upen var kul och poweryogan jätteskön. Step-upen börjar faktiskt inte kännas så himla "nära-döden" längre. Ändå hoppar jag överallt där det går. Undrar om hon har lättare koreografi eller om min kondis blivit bättre... Vill inte fråga, det verkar så kaxigt. Nåväl - kroppen känns bra, imorgon blir det styrketräning innan helgvilan!
Cyklade en timme, hann två mil - och nej det var inte meningen. Jag glömde mig eftersom jag satt och kollade på TV samtidigt
CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 18:12) Cyklade en timme, hann två mil - och nej det var inte meningen. Jag glömde mig eftersom jag satt och kollade på TV samtidigt  Bravo! Måste vara kanon att motionera och se på tv samtidigt.
CITAT (stina @ 16-11-2006, 17:13) CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 18:12) Cyklade en timme, hann två mil - och nej det var inte meningen. Jag glömde mig eftersom jag satt och kollade på TV samtidigt  Bravo! Måste vara kanon att motionera och se på tv samtidigt.  Det är perfekt, jag blir så uttråkad av att hålla på med konditionsträning i vanliga fall men med en TV framför mig har jag något att koncentrera mig på. Det enda jag behöver hålla koll på är genomsnittsfarten, så att den inte sjunker under det jag inbillar mig är en lämplig nedre gräns (idag t ex valde jag 20kmph efetrsom jag inte cyklat på ett tag, annars brukar jag satsa på högre fart). Har jobbat och slarvat med både kost och träning så det kändes bra att komma igång igen. Har iaf inte gått UPP i vikt av slarvet, och det är ju en lättnad.
Lena i Torslanda
16-11-2006, 19:11
CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:26) Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support. Vilken typ av skydd använder du? Jag har tidigare använt vulkan men de är så otympliga tycker jag. Idag struntade jag i strike-passet eftersom jag vet att det sliter på knäna och körde cross-trainer och löpband istället. Så länge knäet inte utsätts för vridningar eller för djupa böjningar så känns det ok.
Lena i Torslanda
16-11-2006, 19:14
CITAT (Farbror Blå @ 16-11-2006, 14:22) [Vattengympa? roligare än på gymmet med kanske=) Det är jättekul med vattengympa. Tyvärr är det för långt för mig att åka för att det ska passa tidsmässigt! Jag har aldrig varit så trött som efter den gången jag testade vattengympa. Trodde inte att det skulle "ta" så . benen var som gelé
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 19:11) CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:26) Ett benskydd som stöd kan hjälpa muskulaturen medan du bygger upp den, om det behövs lite extra support. Vilken typ av skydd använder du? Jag har tidigare använt vulkan men de är så otympliga tycker jag. Idag struntade jag i strike-passet eftersom jag vet att det sliter på knäna och körde cross-trainer och löpband istället. Så länge knäet inte utsätts för vridningar eller för djupa böjningar så känns det ok.  Jag använder rehband, deras knäskydd som heter 7051.
Lena i Torslanda
16-11-2006, 19:49
Tack ska du ha för länken Lady G. Ska leta efter den här i Gbg - det verkar vara något för mig.
anna_rispan
16-11-2006, 19:57
CITAT (krellus @ 16-11-2006, 08:12) CITAT (anna_rispan @ 15-11-2006, 19:21) Ja du, hur göra Stina: Längre fram när du landat i det nya kanske du kan prova att lägga upp träningen utifrån något annat mönster. Jag tänker ju ungefär så här. Styrka var tredje eller varannan dag. Om jag kör styrketräning var tredje dag så tränar jag ju på olika dagar. Då kan jag plocka in olika konditionspass. De dagar konditionspasset sammanfaller med ett jympapass så tänkte jag köra det. Annars cykla en runda eller simma.
Nej jag vet inte.... Och vilodagen då? Finns den? Den är ju oerhört viktig trots allt. I helgen blir det 2 löp pass... ett längre och ett kortare. ja absolut vilodagar. de är ändå de bästa tycker jag... nej jag menade mer. kondis på torsdagar. men inte de dagar det blir styrketräning där. då kanske det blir kondis på....hmmm....onsdagen innan...typ. o då kankse det inte går att jympa utan då får det blir något annat. kontinuiteten finns ju där ändå. alla torsdagar utom en kankse... jag har inte räknat så noga än. jag mera tänkte högt. jag inbillar mig att jag kan variera antalet träningspass också. men där är jag inte än. på långa vägar.
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-11-2006, 19:49) Tack ska du ha för länken Lady G. Ska leta efter den här i Gbg - det verkar vara något för mig. Det var den ortopeden rekommenderade, den finns i flera varianter bland annat en liknande som är lättare, tunnare och ger aningen mindre stöd för lättare skador eller knän som bara behöver extra värme. Den jag använder är grövre, stabilare och rejält elastisk. Den borde finnas här: Budo & Fitness. Deras butik i Stockholm hade iaf Rehband.
Idag är det styrketräning. Ska ta det lite piano, för jag har faktiskt träningsvärk!  Vill dock gå, för idag ska två killar här från jobbet börja träna och det är kul att ha sällskap. Men jag ska bara softträna lite (tror jag...  )
CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 17:16) Har jobbat och slarvat med både kost och träning så det kändes bra att komma igång igen. Har iaf inte gått UPP i vikt av slarvet, och det är ju en lättnad. Och jag som har varit hemma sjukskriven i tre veckor och inte kunnat röra mig alls och som i ärlighetens namn har ätit en hel del choklad, hm, hm, jag har inte heller gått upp något ..... Det är märkligt hur kroppen fungerar! Jag längtar så efter att kunna röra mig men tyvärr kommer det att dröja. Först om en vecka tar de gipset och sen kan det ta ett par månader innan svullnaden och smärtan har lagt sig och jag kan ha normala skor. Och ska jag sen dessutom snart operera andra foten så lär jag väl inte kunna motionera förrän till våren. Suck!
Farbror Blå
17-11-2006, 08:59
Dröjer ett tag innan vi får läsa om några nya bowlingsegrar med andra ord=)
CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 08:59) Dröjer ett tag innan vi får läsa om några nya bowlingsegrar med andra ord=) Jäpp, så är det. Men det jag hann tävla den här säsongen gick i alla fall bra. Så pass så att det är min bästa säsong någonsin. Nu får jag istället drömma om våren och golfsäsongen. Jag tänker spela bättre än någonsin till våren!
Farbror Blå
17-11-2006, 09:32
Då önskar vi dej lycka till då=)
CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 09:32) Då önskar vi dej lycka till då=) Tack! Ja, visst är det lite jobbigt för mig nu men om allting går bra så kommer det ju att bli så mycket bättre sen! Jag ska börja jobba på måndag men jag får inte gå och stå så mycket så det kommer att kännas väldigt frustrerande för när man väl är på jobbet så förväntas det att man ger 100% och det kan jag inte göra i nuläget.
Farbror Blå
17-11-2006, 09:40
Ajaj det låter jobbigt.. men kanske du kan sitta å köra med dom andra att hämta sakerna åt dej?=)
CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 09:40) Ajaj det låter jobbigt.. men kanske du kan sitta å köra med dom andra att hämta sakerna åt dej?=) Jo, det är den taktik jag har tänkt ut!  Vi får väl se hur det går ...
Det går säkert jättebra! Styrketräningen idag gick bra. Men inte kom mina kollegor inte som skulle börja idag.... Om jag får skryta lite så fick jag, eller rättare sagt mina överkroppsmuskler, beröm av min PT och en kund till henne. Jag råkade höra deras samtal och blev glad!  Skönt att höra eftersom flera i min omgivning tjatar om att jag konditionstränar för mycket och styrketränar för lite. Jag litar mest på min PT så det så!
Stina! Det är alltid kul när man får beröm! Och nästan ännu roligare när man råkar höra det för då kan man ju vara säker på att det är ärligt menat och inte bara sagt av artighet!
Stämmer - tänkte inte på det. Nu är jag ännu gladare - kolla:
Förresten - någon mer träningstok från Stockholmstrakten som tänker gå på Träningsmässan/Allt för hälsan nästa helg i Älvsjö? Jag ska dit - tror det blir på lördag!
Farbror Blå
17-11-2006, 14:25
CITAT (Rossi @ 17-11-2006, 09:41) CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 09:40) Ajaj det låter jobbigt.. men kanske du kan sitta å köra med dom andra att hämta sakerna åt dej?=) Jo, det är den taktik jag har tänkt ut!  Vi får väl se hur det går ... Ja hur blev det då?
CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 14:25) CITAT (Rossi @ 17-11-2006, 09:41) CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 09:40) Ajaj det låter jobbigt.. men kanske du kan sitta å köra med dom andra att hämta sakerna åt dej?=) Jo, det är den taktik jag har tänkt ut!  Vi får väl se hur det går ... Ja hur blev det då?  Tja, det kan jag berätta för dig på måndag när jag börjar jobba!
Farbror Blå
17-11-2006, 14:35
Just jag fortfarande sjukledig, glömde.. då e det maken som flänger nu då?=)
CITAT (Farbror Blå @ 17-11-2006, 14:35) Just jag fortfarande sjukledig, glömde.. då e det maken som flänger nu då?=) Jäpp, jag passar på och tar för mig!  Fast han gör det så gärna!
Farbror Blå
17-11-2006, 14:44
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|